Jump to content
Annons

Väldigt låg signal!

mrbjoorn

Recommended Posts

Hallå på er!

Har nyligen införskaffat ett externt ljudkort. Tascam US-122.

Jag sitter i Cubase och leker lite med gitarren då som är kopplad till US-122.

Men när jag spelar in så låter det otroligt lite, måste ha på högsta volym på mina högtalare för att kunna höra nått överhuvudtagen och då dränks det mesta i brus!

Jag har kollat alla inställningar på datorn, typ Volymkontrollen osv.

Nån som vet vad jag kan göra?

Tacksam för svar!

Dela på andra sajter

Annons

Har du ställt om ljudkortet till "guitar level" då? Är det som så att du kör "line level" så blir det som du beskriver..

post-66-1164451964.jpg

EDIT: la till bild.. Hej Linus 😆

Redigerat av hegobald
Dela på andra sajter

Hmm, jag insåg vad som var problemet. Själva ljudkortet vill inte skicka några signaler till datorn, utan det var en gammal mick som var ikopplad och tog upp det jag spelade.

Men nu har jag ännu värre problem, det kommer ingen signal in till Cubase. Jag har min gitarr kopplad till Line/Guitar in R , och har valt guitar. Input volymen är på också. Men MONO och DIRECT, hur ska det vara? On eller off? Direct är väl bara om man har monitorer ikopplade för att lyssna? Sen är det USB utgång in i datorn, drivrutiner installerade!

Vad är fel?

Tack!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.