mrbjoorn Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 Hallå på er! Har nyligen införskaffat ett externt ljudkort. Tascam US-122. Jag sitter i Cubase och leker lite med gitarren då som är kopplad till US-122. Men när jag spelar in så låter det otroligt lite, måste ha på högsta volym på mina högtalare för att kunna höra nått överhuvudtagen och då dränks det mesta i brus! Jag har kollat alla inställningar på datorn, typ Volymkontrollen osv. Nån som vet vad jag kan göra? Tacksam för svar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 (redigerat) Har du ställt om ljudkortet till "guitar level" då? Är det som så att du kör "line level" så blir det som du beskriver.. EDIT: la till bild.. Hej Linus 😆 Redigerat 25 november 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 (redigerat) EDIT: Nevermind, jag skrev samma sak som hego 😆 Redigerat 25 november 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 25 november 2006 Trådstartare Dela Postat 25 november 2006 Hmm, jag insåg vad som var problemet. Själva ljudkortet vill inte skicka några signaler till datorn, utan det var en gammal mick som var ikopplad och tog upp det jag spelade. Men nu har jag ännu värre problem, det kommer ingen signal in till Cubase. Jag har min gitarr kopplad till Line/Guitar in R , och har valt guitar. Input volymen är på också. Men MONO och DIRECT, hur ska det vara? On eller off? Direct är väl bara om man har monitorer ikopplade för att lyssna? Sen är det USB utgång in i datorn, drivrutiner installerade! Vad är fel? Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 25 november 2006 Trådstartare Dela Postat 25 november 2006 Nu har jag kommit fram till att problemet borde ligga i Cubase, eftersom det fungerar att spela in i Audacity! Startar ny tråd i Cubase. Hej hopp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.