Bebopkeys Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 NĂ„n som fĂ„tt respons frĂ„n Breitholtz och kompani? Vi har begĂ€rt men inte fĂ„tt Ă€n. UnderlĂ€ppen darrar redan đ
Andrew (oregistrerad) Postat 25 november 2006 Postat 25 november 2006 Hehe vi har slĂ€ngt upp lite lĂ„tar dĂ€r med men inte begĂ€rt nĂ„n proffsrec dock. KĂ€nns lite lönlöst med tanke pĂ„ att de flesta lĂ„tar vi har Ă€r över 5 min. Inte direkt radiovĂ€nliga haha... đ„° (bla bla vi gör musik för oss sjĂ€lva, artistisk integritet och sĂ„n skit haha) DĂ€remot Ă€r det roligt att fĂ„ konstruktiv kritik av de andra dĂ€r. KĂ€nns som en bra atmosfĂ€r... Men lite sugen Ă€r man ju. đ đ
Kenta K Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 NĂ„gon hĂ€r som har reggat sig pĂ„ www.allears.se ? jag gjorde det precis. MĂ„ste kolla vad detta Ă€r đ
tbruce Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Nystartat försök till svensk motsvarighet av myspace, typ, drivs av tv4 och sony/bmg om jag inte minns fel.
Fidden Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 NĂ„gon hĂ€r som har reggat sig pĂ„ www.allears.se ? jag gjorde det precis. MĂ„ste kolla vad detta Ă€r đ JodĂ„, jag Ă€r reggad och har lagt upp ett par tre lĂ„tar. Dom har fĂ„tt mellan 4 och 7 lyssningar vardera, samtliga gĂ„nger Ă€r det jag sjĂ€lv som lyssnat pĂ„ dom.
Zyan Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 NĂ„gon hĂ€r som har reggat sig pĂ„ www.allears.se  ? jag gjorde det precis. MĂ„ste kolla vad detta Ă€r đ JodĂ„, jag Ă€r reggad och har lagt upp ett par tre lĂ„tar. Dom har fĂ„tt mellan 4 och 7 lyssningar vardera, samtliga gĂ„nger Ă€r det jag sjĂ€lv som lyssnat pĂ„ dom. Vad dystert, mer liv hĂ€r isf.
Dingbats Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 TĂ€nker inte registrera mig, jag vill inte bli signad av Sony BMG.
Umemagnus Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 TĂ€nker inte registrera mig, jag vill inte bli signad av Sony BMG. đ± För risken Ă€r ju överhĂ€ngande att man blir tvĂ„ngssignad om man lĂ€gger upp prylar dĂ€r... đ±đ
Bebopkeys Postat 30 november 2006 TrÄdstartare Postat 30 november 2006 Jag Àr reggad och har lagt upp fem lÄtar. En i countrylistan har lyssnats pÄ 63 gÄnger! Satsa pÄ country grabbar och grabbor:-) /Janne
tbruce Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Jag önskar att nÄgon kunde kombinera myspaces funtionalitet med allears populÀritet... nej tvÀrtom menar jag.
Fidden Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 TĂ€nker inte registrera mig, jag vill inte bli signad av Sony BMG. đ± För risken Ă€r ju överhĂ€ngande att man blir tvĂ„ngssignad om man lĂ€gger upp prylar dĂ€r... đ±đ Det Ă€r skitjobbigt, jag fĂ„r nobba dom varje dag, och dom FATTAR liksom inte. Har spelat in pĂ„ telefonsvararen nu att "om det Ă€r SonyBMG som ringer nu igen, sĂ„ Ă€r svaret NEJ! Ni andra kan lĂ€mna meddelande efter pipet. pip."
Altzi Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Vilket namn lĂ„ter som "Allers" hĂ€r snackar vi mossighet đ±
brynge Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 (redigerat) TĂ€nker inte registrera mig, jag vill inte bli signad av Sony BMG. För risken Ă€r ju överhĂ€ngande att man blir tvĂ„ngssignad om man lĂ€gger upp prylar dĂ€r... đ Hahaha Fan vad bull att bli tvĂ„ngssignad! Speciellt av Sony/BMG. "HĂ€r Ă€r din nya lĂ„t, I love you, baby. Den Ă€r skriven av en kille i USA, vi spelar in den pĂ„ lördag, syynd." đ Redigerat 1 december 2006 av brynge
Dingbats Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 TĂ€nker inte registrera mig, jag vill inte bli signad av Sony BMG. đ För risken Ă€r ju överhĂ€ngande att man blir tvĂ„ngssignad om man lĂ€gger upp prylar dĂ€r... đđ Det Ă€r skitjobbigt, jag fĂ„r nobba dom varje dag, och dom FATTAR liksom inte. Har spelat in pĂ„ telefonsvararen nu att "om det Ă€r SonyBMG som ringer nu igen, sĂ„ Ă€r svaret NEJ! Ni andra kan lĂ€mna meddelande efter pipet. pip." đ
Egghuvud Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Jag sĂ„g en hallĂ„a i TV4 pusha för siten nu igĂ„r och tĂ€nkte herregud, TV4, Holywoodkanalen..... dĂ„ kan det inte vara sĂ€rskillt seriöst. đ
sounden Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Har varit inne Ä kollat pÄ AllEars ocksÄ, men det tilltalade inte mig pÄ nÄtt sÀtt. //S
Umemagnus Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 TĂ€nker inte registrera mig, jag vill inte bli signad av Sony BMG. đ För risken Ă€r ju överhĂ€ngande att man blir tvĂ„ngssignad om man lĂ€gger upp prylar dĂ€r... đđ Det Ă€r skitjobbigt, jag fĂ„r nobba dom varje dag, och dom FATTAR liksom inte. Har spelat in pĂ„ telefonsvararen nu att "om det Ă€r SonyBMG som ringer nu igen, sĂ„ Ă€r svaret NEJ! Ni andra kan lĂ€mna meddelande efter pipet. pip." đ đ Ja, man kan ju vid gudarna hoppas pĂ„ att dom kollar "NIX-registret" innan dom ringer... eftersom att man har anmĂ€lt sig dĂ€r... đ
Lilleman Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Allers, den köpte ju mamma jĂ€mt nĂ€r jag var mindre... đ
Jon Rinneby Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Det Ă€r vĂ€l bra att synas pĂ„ sĂ„ mĂ„nga stĂ€llen som möjligt eller? đ
Umemagnus Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Det Ă€r vĂ€l bra att synas pĂ„ sĂ„ mĂ„nga stĂ€llen som möjligt eller? đ Det Ă€r nog alldeles utmĂ€rkt, denna föregĂ„ende följetong tog bara lite fart av Dingbats tillfĂ€lliga infall av att riskera att bli signad av Sony/BMG... Det Ă€r vĂ€l ungefĂ€r av samma anledning jag inte köper tirisslotter... plötsligt hĂ€nder det... đ
Bebopkeys Postat 2 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 2 december 2006 (redigerat) Det Ă€r vĂ€l bra att synas pĂ„ sĂ„ mĂ„nga stĂ€llen som möjligt eller? đ FrĂ„gan Ă€r om man syns överhuvudtaget. Det Ă€r över 10 000 band registrerade med minst lika mĂ„nga lĂ„tar. Demo-sĂ€cken pĂ„ skivbolagets kĂ€llargolv har blivit digital! Edit: Det verkar ocksĂ„ bli en evig jakt pĂ„ recensioner och poĂ€ng. Precis som livet i övrigt đ Redigerat 2 december 2006 av Bebopkeys
tordA Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 47 avlyssningar pĂ„ 2 dagar Ă€r inte dĂ„ligt đ
brynge Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 Kan man inte bara trĂ€ffas 20pers och spela sina lĂ„tar för varandra? MĂ„ste allt vara sĂ„ universiellt och opersonligt hela tiden. đ
Desmond Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 Vicke gĂ€ng neggosnubbar ni e! HĂ€r lĂ€ser man en massa om hur bra det Ă€r med internet och att man kan fĂ„ sĂ„ bra spridning utan att "sĂ€lja" sig till stora bolag och nu kommer en sĂ„dan hĂ€r grej och ni sĂ„gar den jĂ€ms med fotknölarna! Jag tycker det verkar vara ett helt OK initiativ och lĂ€ser man lite pĂ„ sidan sĂ„ stĂ„r det att man inte alls förbinder sig till BMG utan det Ă€r en av grundpelarna att man sjĂ€lv Ă€ger sina verk och rĂ€tten till dem, sedan om man blir omtyckt och dom vill ha en Ă€r det frivilligt om man vill binda sig till BMG eller inte. đ
Linus Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 Ja, jag diggar den. Bra demosajt. Stor variation av musik. Och sĂ„ ligger fokus pĂ„ lĂ„t/framförande istĂ€llet för mikrofonval och frekvensomrĂ„den. ...och sĂ„ har jag redan varit uppe som 3:a pĂ„ Topplistan och vĂ€nt. đ
Zyan Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 (redigerat) Ja, jag diggar den. Bra demosajt. Stor variation av musik. Och sĂ„ ligger fokus pĂ„ lĂ„t/framförande istĂ€llet för mikrofonval och frekvensomrĂ„den. ...och sĂ„ har jag redan varit uppe som 3:a pĂ„ Topplistan och vĂ€nt. đ Har aldrig hört din musik tidigare. SĂ„ jag lyssna pĂ„ "kom", en otrolig hĂ€rlig och mĂ€ktig lĂ„t. Trodde du bara var kunnig pĂ„ det tekniska, men du har mer kĂ€nsla. Hur kan jag fĂ„ mitt att lĂ„ta sĂ„ hĂ€r bra? Aldrig! Redigerat 2 december 2006 av Zyan
Bebopkeys Postat 3 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 3 december 2006 Vicke gĂ€ng neggosnubbar ni e! HĂ€r lĂ€ser man en massa om hur bra det Ă€r med internet och att man kan fĂ„ sĂ„ bra spridning utan att "sĂ€lja" sig till stora bolag och nu kommer en sĂ„dan hĂ€r grej och ni sĂ„gar den jĂ€ms med fotknölarna! Jag tycker det verkar vara ett helt OK initiativ och lĂ€ser man lite pĂ„ sidan sĂ„ stĂ„r det att man inte alls förbinder sig till BMG utan det Ă€r en av grundpelarna att man sjĂ€lv Ă€ger sina verk och rĂ€tten till dem, sedan om man blir omtyckt och dom vill ha en Ă€r det frivilligt om man vill binda sig till BMG eller inte. đ Det beror ju pĂ„ vad man Ă€r ute efter med sina dmo:s. Om man vill att en massa andra amatörmusiker skall lyssna och kommentera sina alster och om man vill tala om för andra vad man tycker om deras musik Ă€r ju Allears bra, men om man vill komma i kontakt med skivbolag, förlag eller producenter sĂ„ tror jag att det finns bĂ€ttre sĂ€tt đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.