Jump to content
Annons

Love Your Ways


Moberg

Recommended Posts

LÅTNAMN: Love Your Ways

ARTIST/GRUPP: Moberg+Louise

GENRE: Rock/Hårdrock

LÅTLÄNGD: 2.47

KOMPOSITÖR: Moberg

PRODUCENT: Moberg

EV. MEDVERKANDE: Louise "Lo" Larsson (Text) + Sång i version 2...

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4.47

STATUS: Demo

EN NY VERSION MED HÖGRE TONART ÄR PÅ G.....

Hej!

Det var länge sedan jag var här, hoppas att jag inte missat för mycket... 😕

Lägger in en låt, musik skriven till text av Louise Larsson. Meningen är att Louise ska lägga sången, men jag kunde inte låta bli att sjunga in en version. :rolleyes:

Låten finns också i min "SoundClick"-länk

m.v.h. Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
ps.Sixties, har du något, och om det fotfarande är aktuellt, så skicka

Det jag frågade är inte aktuellt, blev för mycket jobb och det skulle inte bli bra i mitt tycke om jag gjort "rätt", så jag lade ner det.

men jag återkommer om det blir nått annat project.

nu ska jag lyssna på din låt. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

pop/rock??? Hårdrock är det ju. :rolleyes:

tycker allt låter bra och går fram ordentligt, sången skulle kunna höjas något och sologuran sänkas lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pop var det inte nä... Det låter skitbra tycker jag men det är som metall med melodiskt inslag. Det skulle nog dock lätt kunna bli pop om inte fina gitarrer hade så distinkt metalljud, och med lite annorlunda mix då. Jag tycker även att du har ganska läcker röst, det här lät lite annorlunda än det du visat upp tidigare (som jag har hört) och det är inget fel i att variera sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Moberg.

Låter bra detta.Men varför har du mixat sången så lågt? Du sjunger ju grymt,HÖJ!

Snygga guror - bra mix i övrigt! Men höj sången så är du hemma.

Mvh

Harmonica mike

Hej Harmonica mike!

Kul att du gillar mixen, det är min mest lyckade mix... Jag ska höja sången. 😛

Tack! :rolleyes:

m.v.h

Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

pop/rock??? Hårdrock är det ju. 😛

tycker allt låter bra och går fram ordentligt, sången skulle kunna höjas något och sologuran sänkas lite.

....hehe... Ja, det kanske är Hårdrock. :rolleyes:

Hojta till om det är något!

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, pop/rock? :rolleyes:

Trummorna låter inte kul. Kompet känns inte rätt... eller det är nog mest synkopvirveln som känns hoppig och stressig... Ta bort den helt.

Bra melodier iaf. Trevlig bit 😛

Hej ierker!

Ja, det var hemskt vad synkopen var jobbig att lyssna på. Den ska bort... tur att du sa det!

Tack!

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Pop var det inte nä... Det låter skitbra tycker jag men det är som metall med melodiskt inslag. Det skulle nog dock lätt kunna bli pop om inte fina gitarrer hade så distinkt metalljud, och med lite annorlunda mix då. Jag tycker även att du har ganska läcker röst, det här lät lite annorlunda än det du visat upp tidigare (som jag har hört) och det är inget fel i att variera sig.

Hej Hellpig!

Låten är skriven till Louise(15år), så därför är låten lite mer pop'ig( 😛 ) än det jag brukar göra. Det var kul att göra lite något annorlunda...

Tack!

...Moberg

(Kommer nog att bli knepigt att mixa en tjejröst, det har jag aldrig gjort!! :rolleyes: Men det är ju ett senare problem... (ska spela in i helgen)...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj. nu är du verkligen på G, Moberg...😆 Det här är göttigt... 😆 Sjysst mix...jag får nog be om några tips av dig... 😄

Skulle du be mig om tips!! Skulle inte tro det, du har ju gjort underverk när du har "mastrat" (bara på skoj) min låtar! Jag har inte sån koll som du har... men det är klart, kan jag hjälpa till så säg till...(men då får du skylla dig själv 😆 )

Najs att du tycker att det är "Göttigt" 😄

Vi hörs!!

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Feta gitarrer. Bra sång. (Behåll en version med dej själv också.) Inte mycket att säga, mer än Bra jobbat!! Jo förresten, håller med om virveln.

Hej Wernborg!

Jag har en kompis att tacka för gitarrljudet, jag har lånat hans POD. Jag har bara en V-amp i mina ägor, och jag får ju skäll varje gång jag använder den... 😆

Virveln är borttagen... (inte på "min" version)

Tack!

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyfan va bra moberg. Riktigt skön låt!

Riktigt fin mix också. Sången är lite låg kanske, och kanske skulle vara kul med lite variation i trummkompen.

Som nån tidigare nämnt så skulle detta kunna göras om till typ radiopop om du bytte ut alla instrument och några slingor mot lite simplare grejer.

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyfan va bra moberg. Riktigt skön låt!

Riktigt fin mix också. Sången är lite låg kanske, och kanske skulle vara kul med lite variation i trummkompen.

Som nån tidigare nämnt så skulle detta kunna göras om till typ radiopop om du bytte ut alla instrument och några slingor mot lite simplare grejer.

Bra jobbat!

Tack PirateKING! :rolleyes:

Nu behöver jag massor av råd kring sångmixningen.... Louise sjunger.....

Låten finns i min SoundClick....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu behöver jag massor av råd kring sångmixningen.... Louise sjunger.........

Bort med reverbet på sången, eller minska kraftigt. Ett svagt delay på fjärdedelar med en studs kanske? (Kanske redan ligger där?) Öka mellanregistret en del, brukar bli coolt på tjejer. Och till sist ..... HÖJ sången, framför allt i början.

Rent och snyggt sjunget förresten, hälsa flickan det. Lite mer attityd till nästa inspelning eventuellt....

Bra som fan, denna sparas!! Vad ska ni göra med den förresten?

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu behöver jag massor av råd kring sångmixningen.... Louise sjunger.........

Bort med reverbet på sången, eller minska kraftigt. Ett svagt delay på fjärdedelar med en studs kanske? (Kanske redan ligger där?) Öka mellanregistret en del, brukar bli coolt på tjejer. Och till sist ..... HÖJ sången, framför allt i början.

Rent och snyggt sjunget förresten, hälsa flickan det. Lite mer attityd till nästa inspelning eventuellt....

Bra som fan, denna sparas!! Vad ska ni göra med den förresten?

Tack för tipsen!! Jag ska testa det du skriver...

Jag har aldrig hört flickebarnet sjunga innan, hon sa till mig att hon inte kunde sjunga "såna där höga toner". Det var ju PRECIS det hon kunde, jag är impad! 😆 När jag har tid över så ska jag höja låten ett steg...

Låten ska hon ge till sin pojkvän i julklapp... så sött 😛

Tack!

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu behöver jag massor av råd kring sångmixningen.... Louise sjunger.........

Bort med reverbet på sången, eller minska kraftigt. Ett svagt delay på fjärdedelar med en studs kanske? (Kanske redan ligger där?) Öka mellanregistret en del, brukar bli coolt på tjejer. Och till sist ..... HÖJ sången, framför allt i början.

Rent och snyggt sjunget förresten, hälsa flickan det. Lite mer attityd till nästa inspelning eventuellt....

Bra som fan, denna sparas!! Vad ska ni göra med den förresten?

Tack för tipsen!! Jag ska testa det du skriver...

Jag har aldrig hört flickebarnet sjunga innan, hon sa till mig att hon inte kunde sjunga "såna där höga toner". Det var ju PRECIS det hon kunde, jag är impad! 😆 När jag har tid över så ska jag höja låten ett steg...

Låten ska hon ge till sin pojkvän i julklapp... så sött 😛

Tack!

...Moberg

Fan alltså! Hon sjunger ju riktigt fint. Som sagt så är det lite mycket reverb men det är ju lätt ordnat. Tryck fram henne i mixen också, sången ska ju vara mera lead.

När startar ni två ett band då? Jag väntar med spänning!

Link to comment
Dela på andra sajter

jävla...nu är det rock and roll killar!!

....hennes röst skall up...hör ingenting....vill ha duett....skulle vara riktigt skönt i "refr" vid tex 0:46- 0:50...då skulle du komma in.

...saknar en riktig goo solo partie "a la maiden" som sätter lite sprätt på låten

...annars har jag rikningar i huvudet som känns väldigt likt "head-banga" tendenser.....vänta.......ju det var "head-bangning" i begynnelse stadiet

...som sagt en solo så åker handen i luften och huvudet mot marken!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu behöver jag massor av råd kring sångmixningen.... Louise sjunger.........

Bort med reverbet på sången, eller minska kraftigt. Ett svagt delay på fjärdedelar med en studs kanske? (Kanske redan ligger där?) Öka mellanregistret en del, brukar bli coolt på tjejer. Och till sist ..... HÖJ sången, framför allt i början.

Rent och snyggt sjunget förresten, hälsa flickan det. Lite mer attityd till nästa inspelning eventuellt....

Bra som fan, denna sparas!! Vad ska ni göra med den förresten?

Tack för tipsen!! Jag ska testa det du skriver...

Jag har aldrig hört flickebarnet sjunga innan, hon sa till mig att hon inte kunde sjunga "såna där höga toner". Det var ju PRECIS det hon kunde, jag är impad! 😛 När jag har tid över så ska jag höja låten ett steg...

Låten ska hon ge till sin pojkvän i julklapp... så sött 😛

Tack!

...Moberg

Fan alltså! Hon sjunger ju riktigt fint. Som sagt så är det lite mycket reverb men det är ju lätt ordnat. Tryck fram henne i mixen också, sången ska ju vara mera lead.

När startar ni två ett band då? Jag väntar med spänning!

Ja, hon sjunger fint... Jag blev helt paff när hon tog i i refrängerna, hon har underbar ton när hon får ta i lite. Och hon låter ganska unik tycker jag...

Jag har skruvat lite.. så nu finns en ny version på SoundClick.

Jag kommer samarbeta mer med Louise, få se vad det kan bära av...

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

jävla...nu är det rock and roll killar!!

....hennes röst skall up...hör ingenting....vill ha duett....skulle vara riktigt skönt i "refr" vid tex 0:46- 0:50...då skulle du komma in.

...saknar en riktig goo solo partie "a la maiden" som sätter lite sprätt på låten

...annars har jag rikningar i huvudet som känns väldigt likt "head-banga" tendenser.....vänta.......ju det var "head-bangning" i begynnelse stadiet

...som sagt en solo så åker handen i luften och huvudet mot marken!!

Hehe...Kul att du diggar!! 😛

Jag ska testa att lägga körer, det kanske kan bli bra. Jag ska fundera på ett soloparti... 😛

Tack!

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Skitbra låt på alla sätt lyssnar inte så ofta på den här stilen men det här gillar jag. Bra lirat och sjunget men i mina högtalare blir det lite väl nasalt nästan ingen bas trodde först du lagt virveln fel men sen hörde jag att det var kicken. Har iofs. skithögtalare till surfdatorn men när det är rätt mixat så brukar dom ge en ganska bra bild ändå. Nåja skitsamma en bra låt är det helt klart.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bättre nu!

Prova att ta ner allt lite i bryggan, så får refrängen en extra skjuts!

Halvfart på pukor eller nåt sånt klassiskt 🙁

Lite mer variation i trummorna överlag vore fint också. Sålde du crashen innan du spelade in? 😄

Lite basfattig mix?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bättre nu!

Prova att ta ner allt lite i bryggan, så får refrängen en extra skjuts!

Halvfart på pukor eller nåt sånt klassiskt 😆

Lite mer variation i trummorna överlag vore fint också. Sålde du crashen innan du spelade in? 😆

Lite basfattig mix?

Om jag inte har skruvat bort mig helt, så ska det vara mer/bättre bas nu...

Halvfarten fixad 🙂 ...Ska kanske pilla in lite crashar, det är bara det att jag tycker att mina ljud är lite dåliga...

Tack för ditt öra!! 😳

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bättre nu!

Prova att ta ner allt lite i bryggan, så får refrängen en extra skjuts!

Halvfart på pukor eller nåt sånt klassiskt 😆

Lite mer variation i trummorna överlag vore fint också. Sålde du crashen innan du spelade in? 😆

Lite basfattig mix?

Om jag inte har skruvat bort mig helt, så ska det vara mer/bättre bas nu...

Halvfarten fixad 🙂 ...Ska kanske pilla in lite crashar, det är bara det att jag tycker att mina ljud är lite dåliga...

Tack för ditt öra!! 😳

...Moberg

Jag tyckte inte att det saknades bas i gurorna, för det var väl dom du adderade bas på? Tycker att själva instrumentet basen saknas en del. Annars bra. Men som sagt mer driv i trummorna!! Då kommer det rocka. Ös på som skjutton!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra låt på alla sätt lyssnar inte så ofta på den här stilen men det här gillar jag. Bra lirat och sjunget men i mina högtalare blir det lite väl nasalt nästan ingen bas trodde först du lagt virveln fel men sen hörde jag att det var kicken. Har iofs. skithögtalare till surfdatorn men när det är rätt mixat så brukar dom ge en ganska bra bild ändå. Nåja skitsamma en bra låt är det helt klart.

Göran

Jag höll på att glömma dig Göran.. 😳 Tack för din input!! 😳

m.v.h. Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...