Jump to content
Annons

1up-Wanna Wanna Dance


1up

Recommended Posts

"I Wanna Dance, I Wanna Dance With you,

I Wanna Dance, I Wanna (...) With you"

...är allt i textväg som bjuds i den här electronicadoftande skapelsen! 😱

LÅTNAMN: Wanna Wanna Dance

ARTIST: 1up

GENRE: Lättsam electronicadance typ 😛

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4 MB

STATUS: Färdig Demo.

låtlänk: Wanna Wanna Dance

Spara låten på detta vis: "Spara som" och döp till "valfritt.mp3" så kan du lyssna sen 😄

Omslagsbild:

wd.jpg

Lyssna och njut!

Inspirerad av Daft Punks: "Robot Rock"

Går du igång på den? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite anoulunda stil tycker jag, men det svänger ju riktigt bra! Tycker baraa tt du ska göra nått åt det där bell ljudet. Sticker ut ganska mycket och förstör helheten tycker jag. Kanske nån helt vanlig trance lead på detta? 🙂

// Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Hah! Soft låt. Fick av nån anledning lite Scissor Sisters vibbar. hmmm 🥰

Det var rolig lyssning! Gullig mix också. Tycker mig dock höra lite oljud nånstans i sången.

hehe Tack för att du lyssnade pirateKING! Oljud i sången? Mycket möjligt. Har inte märkts de själv. hmm. Får ta å lyssna noga idag. Hoppas det inte är vocodern du menar som är oljudet. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite anoulunda stil tycker jag, men det svänger ju riktigt bra! Tycker baraa tt du ska göra nått åt det där bell ljudet. Sticker ut ganska mycket och förstör helheten tycker jag. Kanske nån helt vanlig trance lead på detta? 🥰

// Nexustwins

hehe Bell ljudet? Kanske menar du Hoover Fish-patchen som Nifflas gjort? Ett slags pling och svep och skum grej? Den kanske är för stark i mixen så den stör? Jag gillar karaktären annars hos ljudet och kommer kämpa hårt för att behålla det. 🥰 Gillar inte trance leads så mycket också. Fast det är helt möjligt ett sånt ljud i sig skulle ge mer fet känsla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag tycker det låter som du har skurit för lite innan du lagt på vocodern. Så att vocodern processerar svagt muller typ 🥰 Kan dock vara jag som är lite konstig

Men pröva att skära mer låga toner innan vocodern kanske ^^

Asch tusan 🥰 Kan inte höra något muller. Antingen är jag döv, har för dåliga monitorer eller så är det något annat som spökar. Det är tillräckligt störande för att kommentera ju uppenbarligen. Skumt. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt min bag. Vet dock att lite whiskey och ett fett delay kan göra underverk med en lite för "klen" röst. Lycka till!

höhöhö 🥰

Whiskey klarar jag mig utan 😉 Men delay bör prövas. 🙂

Edit: Rösten är inte alls klen! Du ska allt få höra! 🙂 Ska bara pula med ny mick först och har lite andra låtar i pipen...

Redigerat av 1up
Link to comment
Dela på andra sajter

Inspirerad av Daft Punks: "Robot Rock"

Isåfall skulle du ha tagit en gammal funkmetallåt från 80talet, klippt ut två takter, loopat och lagt sången på det, för så gjorde dom.

Rätt mysig låt detta fast lite oslipad kanske. Skön känsla, men kan behövas lite mer jobb. Dra ner sången också, den var fruktansvärt starkt mixad (och sångprestationen försvarar inte riktigt det).

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite lagom poppig, med lite sagotema i. Vissa partier i slutet får mig att tänka på min gamla speldosa en gång i tiden. Får också en bild av den skulle passa på en svensk film från 80-talet. Blir lite tjatig för min smak men den sprider lite glädje och det är väl bra... Fast jag hade nog mer köpt den för omslagsbilden än musiken.

Fast alla tycker olika. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inspirerad av Daft Punks: "Robot Rock"

Isåfall skulle du ha tagit en gammal funkmetallåt från 80talet, klippt ut två takter, loopat och lagt sången på det, för så gjorde dom.

Rätt mysig låt detta fast lite oslipad kanske. Skön känsla, men kan behövas lite mer jobb. Dra ner sången också, den var fruktansvärt starkt mixad (och sångprestationen försvarar inte riktigt det).

Aha, det var så de gjorde! Näe, jag blev bara inspirerad av deras låt och gjorde min efter att lyssnat massa på Robot Rock. Men nu vet jag hur uppföljaren ska skapas. 😄

Är sången SÅ stark? :-o Hade jag ingen aning om. Får fixa de. Kanske ska fixa en ny sångläggning imorgon oxå med mer GUSTO! 😛 Låter kanske liite dött nu hör jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite lagom poppig, med lite sagotema i. Vissa partier i slutet får mig att tänka på min gamla speldosa en gång i tiden. Får också en bild av den skulle passa på en svensk film från 80-talet. Blir lite tjatig för min smak men den sprider lite glädje och det är väl bra... Fast jag hade nog mer köpt den för omslagsbilden än musiken.

Fast alla tycker olika. Lycka till!

höhö Okey!

Speldosa - spännande 😄. Jag gillar ju de här blip-bliopp-chipljuden di kallart!

Kul du gilla omslagsbilden oxå. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...