Jump to content
Annons

skuggan


ynot

Recommended Posts

på allt ynot

LÅTNAMN: du skall icke

ARTIST/GRUPP:

GENRE: hitta på

LÅTLÄNGD:3,50

KOMPOSITÖR:tony topp

PRODUCENT:den samme

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,3

STATUS: skiss mixa en del

Uppdaterat mixad

skuggan

Trummorna är ez drummer. inte mitt rätta elemnt..

med feeda gärn

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Först lät det som Willie Craaford tog sig ton men den tog en annan vändning.

Även om det inte är min genre hör man ju din kompetens. Dödshäftig synkoperad kompgitarr 00:28-34 synd att den inte fick fortsätta samma stil. Är ju ingen mixolog precis men är det inte för mycket mono? Allt ligger i mitten utom trummorna (vilket bankande 😉 förresten). Klart värd att bumpa för textens skull 😄 , verkar intressant men hör bara fragment

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

bumpar för ett par komentarer omvarat på denna låt.

Planerar att få liv i trummisen o fixa ett fint live komp.

Tacker för komentarer skall få ner texten oxå--

Tony

Link to comment
Dela på andra sajter

Annorlunda!

På tok för mkt kompressor...ljudbilden svajar. Saknar basen...fast du kanske inte ska ha det med i låten. 😄

Gitarren är alldeles för låg oxå. Du spelar ju bra så det vill man höra. 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker faktiskt låten är ganska bra 😄

Har lite svårt för hur och när du kommer på "du skall icke", hm kan du inte bestämma dig eller förmodligen är det jag som är alldeles för fyrkantig och strukturerad 😄 .

Jag tror det är en bra text men har svårt att höra allt.

Inledning är väl det jag gillar minst. Rösten låter lite tunn och när trummorna börjar känns det lite inklippt, som en trumtakt ur ez bara (precis som jag brukar göra ) 😎 , men när gitarrerna börjar blir det mkt mer ingjutet.

det var vad jag tyckte eller tycker

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Trummorna behöver mera skrammel och overhead, dom borde sjunga sjunga. Du har dubbat rösterna i "IICCKKEE!", försök panorera ut vokalerna i de partierna kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker faktiskt låten är ganska bra 😄

Har lite svårt för hur och när du kommer på "du skall icke", hm kan du inte bestämma dig eller förmodligen är det jag som är alldeles för fyrkantig och strukturerad 😉 .

Jag tror det är en bra text men har svårt att höra allt.

Inledning är väl det jag gillar minst. Rösten låter lite tunn och när trummorna börjar känns det lite inklippt, som en trumtakt ur ez bara (precis som jag brukar göra ) 😉 , men när gitarrerna börjar blir det mkt mer ingjutet.

det var vad jag tyckte eller tycker

Fundera faktiskt att sjunga om den biten innan låten spelas in med riktiga trummor.

Tackar För lyssning

Ps visst är det ezydrummer lathet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna behöver mera skrammel och overhead, dom borde sjunga sjunga. Du har dubbat rösterna i "IICCKKEE!", försök panorera ut vokalerna i de partierna kanske?

Tack för tipset hade inte tänkt på detta ..

TAck ar Ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena! jag tycker baskaggen låter överkomprimerad.. man hör hur den pumpar.. sen skulle jag dra ner reverbet på den.. personligen skulle jag gilla det bättre med en rapp kagge utan reverb.. lite mer metal över den. overheadet känns lite väl distat och överkomprimerat.. kan vara så att det är det du är ute efter.. men men.. gitarrerna är shyssta! men strax efter halva låten höjs volymen på dem ganska mycket.. där tycker jag du skulle höja velocityn på trummorna.. bra sång!

överlag så har jag bara problem med trumm soundet.. skulle du fixa det så skulle jag digga låten helt klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...