Jump to content
Annons

Rewirefråga


Patek Philippe

Recommended Posts

Annons

Tror inte det eftersom Reason blir rewire slave och då kan det bara skicka ljud till cubase och skickar inte reason ljud blir då des egna effekter värdelösa. Men Cubase har väll rätt bra effekter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan spela audio filer som lopar i reason och på det sättet lägga på saker i Reason. Tyvärr drar det minne och cpu som satan. Är svårt att synka och ja funkar helt enkelt inte så bra. Jag skulle tippsa dig om att om du nöddvändigtvis vill ha dina reason brukar på några ljudfiler så gör det t nytt reason dockument öppna den ljudfil du vill ha rev eller dist på i tex Redrum (den vet jag kan spela vanliga ljudfiler) och koppla denna direckt till en reverb eller dist eller va du nu skall ha. Dra på efkten på max. Spara ner reultatet av detta som en tex .wav fil och importera sedan till cubbase. Nu kan du mixa det trorra orginal spåret med ditt jätte våta effeckt spår. Mycket krångel för liet resultat men det funkar i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen går inte detta, men jag skulle vilja använda reasons effekter på ett så att säga icke reason-spår i cubase sx. Är detta möjligt?

Nej. Det är inte möjligt.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...