Jump to content
Annons

Fallout ljudtest


Wibben

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Fallout

* ARTIST/GRUPP: Wibben

* GENRE: Rock/Hårdrock

* LÅTLÄNGD: 3:14

* KOMPOSITÖR: Wibben

* PRODUCENT: Wibben

* EV. MEDVERKANDE: Wibben

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.5 mb

* STATUS: Ofärdig

Då va jag här igen! 🙂

Detta är ett test för att få till ett tjockt rockljud i min lilla studio.

Det är lite slarvigt inspelat och solot är bara slask.

jag har problem med att få upp ljudnivåerna. Den peakar på 0db men större delan av ljudet ligger en bra bit under. Tips? 🙂

Mkt nöje!

Fallout_SoundTest_005.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
* LÅTNAMN: Fallout

* ARTIST/GRUPP: Wibben

* GENRE: Rock/Hårdrock

* LÅTLÄNGD: 3:14

* KOMPOSITÖR: Wibben

* PRODUCENT: Wibben

* EV. MEDVERKANDE: Wibben

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.5 mb

* STATUS: Ofärdig

Då va jag här igen! 🙂

Detta är ett test för att få till ett tjockt rockljud i min lilla studio.

Det är lite slarvigt inspelat och solot är bara slask.

jag har problem med att få upp ljudnivåerna. Den peakar på 0db men större delan av ljudet ligger en bra bit under. Tips? 🙂

Mkt nöje!

Tycker fan det var jäkligt bra tryck i den här... En maximizer brukar ju göra underverk när man vill trycka upp allt lite!

Jag gillar gitarrerna, mycket bra tryck!

Link to comment
Dela på andra sajter

vad har du använt då du spelat in gitarren? osv? för ljudet var ju inte att klaga på... det är inte riktigt vad mitt band är ute efter, men det är riktigt nära... tänkte om du kan skriva så vet jag vars jag kan börja leta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni svarade så snabbt! 🙂

Jag kör på en PODxt med Solo 100 toppen och On Axis med micarna. Sen har jäg ganska lite Drive, ungefär 50%. Blir mer tryck i spelandet då.

Sen har jag skurit bort i de lägre registrerna med Cubase egna "Q" ( Eq filtret ) och höjt upp ganska ordentligt omkring 2-4 kzh.

Panoreringen ligger på ungefär 8-90 åt vänster/höger och jag har även ett litet rums-reverb på.

Basen kör jag nästan det omvända på i EQ. De matchar varran ganska bra då tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjysst ljud skulle dock vilja höra lite mer virvel ... låter lite i bakgrunden enligt mina 5-tummare... Om du skulle få lite mer klipp i viveln så kommer du nog riktigt när "korn" stuket... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst skulle man kunna skicka presets hit och dit. Men i grund och botten så är det bara att sitta och leka tills man hittar ett ljud man drivs att spela med. Lyssa på refferenser och mickla med Topparna och Kabinetten. EQn har gjort det mesta jobbet i Cubase.

Kanske ska lägga upp en Före/efter ljudfil 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Som de flesta andra sagt så gillar jag också gitarrljudet. Virvelljudet är alltid smaksak som alla har egna åsikter om. Min åsikt är att den borde låta klarare, dvs mer höga frekvenser så att sejarmattan kommer fram t.ex.. MvH

ah precis, det skulle också kunna göra susen, den låter liksom lite klent i sammanhanget! Annars riktigt skönt dragi låten!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...