Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har fÄtt ett erbjudande om att köpa en Milab DC-96B för 4000 och undrar mest pÄ om det Àr ett bra pris eller ej dÄ jag inte vet vad de sÀljes för. Den Àr ju inte ny dÄ.

Annons
Postat (redigerat)

Jag har en Milab DC96 som var bra nĂ€r den fungerade. Nu fungerar den inte alls och Ă€r vĂ€l dĂ€rför inte vĂ€rd sĂ€rskilt mycket alls. PrisvĂ€rdhet beror vĂ€l alltsĂ„ mycket pĂ„ skicket 🙁

Passar pÄ att lÀgga in en frÄga i den hÀr trÄden eftersom jag tycker att det passar.

Är det nĂ„gon som vet var jag kan lĂ€mna in min DC96 för att fĂ„ den lagad, och Ă€r det lönt?

Problemet Àr att jag knappt fÄr nÄgot ljud alls i den trots att involymen Àr maxad, och jag har inte glömt att slÄ pÄ fantommatningen.

edit: sladden Ă€r inte heller trasig 😼

Redigerat av martinm
Postat

martinm ett rÄd skulle vara att lÀmna in den Ät nÄgon som kan öppna mikrofoner och kolla sÄ att sladdarna inte Äkt ur sin lödning.

Postat

För att ÄtergÄ till ursprungsfrÄgan.

De nypris som jag har sett Àr 1079$, sÄ om micken Àr i nyskick sÄ Àr sÀkert 4000 kr prisvÀrt. Har inte hittat nÄgra priser pÄ begagnatmarknaden dock.

Postat

FrÀck frÄga men du vet att Milab Àr ett Svenskt företag va?

MrPhil (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Milab Àr som sagts ovan en svensk mikrofontillverkare.

DC96:an tycker jag helt klart Ă€r prisvĂ€rd för 4000 om den Ă€r i OK skick. UtmĂ€rkt till sĂ„ng och akustiska instrument av alla slag. Även ljudkĂ€llor med lite mer drag i.

Nypriset ligger pÄ 6&ett.

För den som behöver service av sin Milab kan detta va intressant.

Redigerat av MrPhil
Postat

En annan frĂ„ga Ă€r vĂ€l kanske hur ni tycker den Ă€r annars. Är det en bra mick? FörhĂ„ller den sig lite annorlunda med en Studio Projects B1? Den ser ut att ha en litet membran. StĂ€mmer det eller har min syn blivit dĂ„lig?

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Det Àr en mycket bra mick enl mitt tycke.

• 1 Ă„r senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.