red_house_painter Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 Har fått ett erbjudande om att köpa en Milab DC-96B för 4000 och undrar mest på om det är ett bra pris eller ej då jag inte vet vad de säljes för. Den är ju inte ny då.
martinm Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 (redigerat) Jag har en Milab DC96 som var bra när den fungerade. Nu fungerar den inte alls och är väl därför inte värd särskilt mycket alls. Prisvärdhet beror väl alltså mycket på skicket 🙁 Passar på att lägga in en fråga i den här tråden eftersom jag tycker att det passar. Är det någon som vet var jag kan lämna in min DC96 för att få den lagad, och är det lönt? Problemet är att jag knappt får något ljud alls i den trots att involymen är maxad, och jag har inte glömt att slå på fantommatningen. edit: sladden är inte heller trasig 😮 Redigerat 12 november 2006 av martinm
Makkara Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 martinm ett råd skulle vara att lämna in den åt någon som kan öppna mikrofoner och kolla så att sladdarna inte åkt ur sin lödning.
martinm Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 För att återgå till ursprungsfrågan. De nypris som jag har sett är 1079$, så om micken är i nyskick så är säkert 4000 kr prisvärt. Har inte hittat några priser på begagnatmarknaden dock.
limpan666 Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 Fräck fråga men du vet att Milab är ett Svenskt företag va?
MrPhil (oregistrerad) Postat 13 november 2006 Postat 13 november 2006 (redigerat) Milab är som sagts ovan en svensk mikrofontillverkare. DC96:an tycker jag helt klart är prisvärd för 4000 om den är i OK skick. Utmärkt till sång och akustiska instrument av alla slag. Även ljudkällor med lite mer drag i. Nypriset ligger på 6&ett. För den som behöver service av sin Milab kan detta va intressant. Redigerat 13 november 2006 av MrPhil
red_house_painter Postat 13 november 2006 Trådstartare Postat 13 november 2006 En annan fråga är väl kanske hur ni tycker den är annars. Är det en bra mick? Förhåller den sig lite annorlunda med en Studio Projects B1? Den ser ut att ha en litet membran. Stämmer det eller har min syn blivit dålig?
MrPhil (oregistrerad) Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 Det är en mycket bra mick enl mitt tycke.
Timpan Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Jag köpte en av mina beggad men i mycket bra skick på Delux för ca 2000.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.