Jump to content
Annons

Stereo som sprakar.


Mossman

Recommended Posts

Annons

Spray UTAN olja - och lagom mycket...

Det hjälper i bästa fall lång tid, men om det sprakar riktigt illa, så kan det vara banorna i poten som är utslitna och inte oxider - och i så fall hjälper inget annat än att byta ut den till en ny, precis som Wernborg säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det svåra är många gånger att komma åt de där rattarna och knapparna... Ibland får man montera isär hela förstärkaren och få 35 delar liggande på bordet, bara för att komma åt den där enda potentiometern. Det gäller att veta hur det satt ihop då.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svåra är många gånger att komma åt de där rattarna och knapparna... Ibland får man montera isär hela förstärkaren och få 35 delar liggande på bordet, bara för att komma åt den där enda potentiometern. Det gäller att veta hur det satt ihop då.

😳

:musik

Fast oftast räcker det mad att bara dra av ratten så kan man komma åt att spraya in sprayen.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Det svåra är många gånger att komma åt de där rattarna och knapparna... Ibland får man montera isär hela förstärkaren och få 35 delar liggande på bordet, bara för att komma åt den där enda potentiometern. Det gäller att veta hur det satt ihop då.

😳

:musik

Fast oftast räcker det mad att bara dra av ratten så kan man komma åt att spraya in sprayen.

Nej, alltså, nu tänkte jag ju på när man ska BYTA potentiometer/potentiometrar. Ett bra exempel var när jag hade isär en liten radio hemma. Efter ett antal timmar var det klart, men jag kunde aldrig för allt i världen förstå var två ultrasmala sladdar - en gul och en grön skulle sitta någonstans, när jag väl fått ihop alla de andra 50 delarna. Även en mutter och en skruv blev över. Har dock fortfarande inte märkt att någon funktion blev lidande av detta...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svåra är många gånger att komma åt de där rattarna och knapparna... Ibland får man montera isär hela förstärkaren och få 35 delar liggande på bordet, bara för att komma åt den där enda potentiometern. Det gäller att veta hur det satt ihop då.

😳

:musik

Fast oftast räcker det mad att bara dra av ratten så kan man komma åt att spraya in sprayen.

Nej, alltså, nu tänkte jag ju på när man ska BYTA potentiometer/potentiometrar. Ett bra exempel var när jag hade isär en liten radio hemma. Efter ett antal timmar var det klart, men jag kunde aldrig för allt i världen förstå var två ultrasmala sladdar - en gul och en grön skulle sitta någonstans, när jag väl fått ihop alla de andra 50 delarna. Även en mutter och en skruv blev över. Har dock fortfarande inte märkt att någon funktion blev lidande av detta...

🙂

Ahh okej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...