Jump to content
Annons

Kvällsdepp


steflund

Recommended Posts

LÅTNAMN: Lamento

ARTIST/GRUPP: Stefan Lundgren

GENRE: Sorgemys

LÅTLÄNGD: 50s

KOMPOSITÖR: Stefan Lundgren

PRODUCENT: Steffe

EV. MEDVERKANDE: steflund

INSPELNINGSÅR: nyss (mellan 23:30 och 00:15)

FORMAT: mp3

STORLEK: 1,1mb

STATUS: Lite kvällsmys

LÅTLÄNK: Lamento

Gjorde en enkel liten truddelutt och rättade minimalt och skevade till det lite suckande. Endast Apples JamPacks Orkesterljud. Har inte tänkt detta som ngt som skall debatteras, är väl egentligen lite uppgiven och nere för att jag vart krasslig så länge, att jag blir gammal, håret blir tunnare, mat påverkar tarmsystemet m.m. Så hur återspeglar denna musik det? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul att du uppskattade det... jo, lade den där harpagrejen lite som ett ostinato som ligger med lite förskjutningar och små förändringar, tycker ofta sådant kan ge en härligt frustrerande ton i det hela. Borde gjort den lite längre och jobbat mer med de teman som kom upp kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ju kul att den föll några på smaken, jag skall pyssla vidare med liknande grejer då andan faller på, oftast blir det hårdrock och annan musik, det är skönt å göra musik ibland som är lite avskalat och lite mer framimproviserat.

Ja, jag är lite klassiskt skolad, pluggar klassisk gitarr nu sedan ett tag... pysslar lite med metal också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket vackert och kompetent 😄

Håller med om att det hörs att det är en del kunskap bakom. Inbillar jag mig i alla fall...

Sen efter det klingat ut kommer....GRYMMEDIST OCH DUBBELKAGGE 😉

EDIT: Firefox vill inte vad jag vill

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

, är väl egentligen lite uppgiven och nere för att jag vart krasslig så länge, att jag blir gammal, håret blir tunnare, mat påverkar tarmsystemet m.m.

Du oroar mig på riktigt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man vara ärlig?

Jag körde igång den här samtidigt som jag bläddrade vidare i andra trådar på forumet, och - visst - det började lite mysigt. Men sen gick det tills att låten tog slut och jag satt där i nån tråd och läste... tänkte "vafan va de för låt som egentligen tog slut i lurarna nu??"

Den gav mig alltså inget bestående. Inget som fångade min uppmärksamhet under tiden jag lyssnade. Fanns ingen melodi kvar i skallen ens. Men det kan förvisso bero på att jag inte är i samma depresiva fas som du är och inte är helt mottaglig för den här typen av musik.

Om det hjälper dig i din depp - kört hårt! Man ska bejaka mörkret i syfte att komma ur det. 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man vara ärlig?

Jag körde igång den här samtidigt som jag bläddrade vidare i andra trådar på forumet, och - visst - det började lite mysigt. Men sen gick det tills att låten tog slut och jag satt där i nån tråd och läste... tänkte "vafan va de för låt som egentligen tog slut i lurarna nu??"

Den gav mig alltså inget bestående. Inget som fångade min uppmärksamhet under tiden jag lyssnade. Fanns ingen melodi kvar i skallen ens. Men det kan förvisso bero på att jag inte är i samma depresiva fas som du är och inte är helt mottaglig för den här typen av musik.

Om det hjälper dig i din depp - kört hårt! Man ska bejaka mörkret i syfte att komma ur det. 😉

Tror inte det har med om man är deppad eller inte (mitt första inlägg har en stor dos nonsens i sig), tonspråket är väl inte storslaget eller till för att man skall gå hela dagar och ha en hook på huvudet, det är stämningsmusik. Tror mycket av min musik som jag gör för min egen skull är så, kan nog inte ens själv komma på många av melodierna jag gör på rak arm.

Och självklart skall du vara ärlig.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man vara ärlig?

Jag körde igång den här samtidigt som jag bläddrade vidare i andra trådar på forumet, och - visst - det började lite mysigt. Men sen gick det tills att låten tog slut och jag satt där i nån tråd och läste... tänkte "vafan va de för låt som egentligen tog slut i lurarna nu??"

Den gav mig alltså inget bestående. Inget som fångade min uppmärksamhet under tiden jag lyssnade. Fanns ingen melodi kvar i skallen ens. Men det kan förvisso bero på att jag inte är i samma depresiva fas som du är och inte är helt mottaglig för den här typen av musik.

Om det hjälper dig i din depp - kört hårt! Man ska bejaka mörkret i syfte att komma ur det. 😉

Tror inte det har med om man är deppad eller inte (mitt första inlägg har en stor dos nonsens i sig), tonspråket är väl inte storslaget eller till för att man skall gå hela dagar och ha en hook på huvudet, det är stämningsmusik. Tror mycket av min musik som jag gör för min egen skull är så, kan nog inte ens själv komma på många av melodierna jag gör på rak arm. Fast jag gillar ju inte Carola eller Sven-Ingvars heller.

Du kan väl göra nåt glatt och tjosan för Hackeman

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man vara ärlig?

Jag körde igång den här samtidigt som jag bläddrade vidare i andra trådar på forumet, och - visst - det började lite mysigt. Men sen gick det tills att låten tog slut och jag satt där i nån tråd och läste... tänkte "vafan va de för låt som egentligen tog slut i lurarna nu??"

Den gav mig alltså inget bestående. Inget som fångade min uppmärksamhet under tiden jag lyssnade. Fanns ingen melodi kvar i skallen ens. Men det kan förvisso bero på att jag inte är i samma depresiva fas som du är och inte är helt mottaglig för den här typen av musik.

Om det hjälper dig i din depp - kört hårt! Man ska bejaka mörkret i syfte att komma ur det. 😉

Tror inte det har med om man är deppad eller inte (mitt första inlägg har en stor dos nonsens i sig), tonspråket är väl inte storslaget eller till för att man skall gå hela dagar och ha en hook på huvudet, det är stämningsmusik. Tror mycket av min musik som jag gör för min egen skull är så, kan nog inte ens själv komma på många av melodierna jag gör på rak arm. Fast jag gillar ju inte Carola eller Sven-Ingvars heller.

Du kan väl göra nåt glatt och tjosan för Hackeman

Jag kan göra det för mänskligheten. Ngt vackert som ingjuter tro och hopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...