Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har lĂ€nge gĂ„tt och kikat pĂ„ olika kompressorer, och har nu investerat i UA LA-2A som kommer inom nĂ„gra dagar... Det var den kompressorn jag kom fram till var mest allsidig för mej Ă€ven om det blev en tung investering... Och den lĂ„ter verkligen helt fantastiskt... đŸ˜Č

Finns det nĂ„gon som har erfarenhet av LA-2a, hur har du isf jobbat med den? 😉

Redigerat av Lilleman
Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Tror att ganska mÄnga har jobbat med pluggversionen, men inte den riktiga. Respect för den riktiga.

Postat

Jag jobbar mycket med UAD-pluginen... Grym pÄ det mesta, tycker jag. AnvÀnder den inte sÄ mycket till trummor, dock...

Postat
Tror att ganska mÄnga har jobbat med pluggversionen, men inte den riktiga. Respect för den riktiga.

Jag har just fÄtt mina och plockat in dom i racket...

Men jag har sĂ„lt mitt ljudkort och det nya kommer inte före tisdag... 😉

DĂ€r sitter dom bara och blĂ€nker... 😄

Hur surt Ă€r det... 😆

Elof (oregistrerad)
Postat

Men jag har sĂ„lt mitt ljudkort och det nya kommer inte före tisdag... 😳

DĂ€r sitter dom bara och blĂ€nker... 😕

Hur surt Ă€r det... 😛

"mina"?

har du köpt flera? 😄

de har ju kommit ut med en dubbel LA2a nu, har du sett den?

Jag blev riktigt sugen nÀr dem introducerade den, frÄgan Àr bara vad den kommer ligga pÄ...

Postat

Har 2 stycken sitter i vĂ„r "demostudio" pĂ„ KM. Dom Ă€r ju i en klass för sig. Livsinvestering! Och det Ă€r klart att man vill ha en kompressor dĂ€r man kan lyfta av fronten och titta pĂ„ hederlig gammal elektronik. Glödlampor och allt! 🙂

Ligger dom runt 20.000 eller? För mycket pengar för min del, men kÀnner du att det Àr en investering du Àr redo att göra sÄ Àr det inget att tveka pÄ!

Postat (redigerat)

Men jag har sĂ„lt mitt ljudkort och det nya kommer inte före tisdag... 😳

DĂ€r sitter dom bara och blĂ€nker... 🙂

Hur surt Ă€r det... 🙁

"mina"?

har du köpt flera? 🙂

de har ju kommit ut med en dubbel LA2a nu, har du sett den?

Jag blev riktigt sugen nÀr dem introducerade den, frÄgan Àr bara vad den kommer ligga pÄ...

Ja, jag köpte faktiskt 2... Av lite olika anledningar...

Jag vet att det har kommit en stereo...

Ligger dom runt 20.000 eller? För mycket pengar för min del, men kÀnner du att det Àr en investering du Àr redo att göra sÄ Àr det inget att tveka pÄ!
Nja, pÄ Thomann fÄr du iaf ge över 29 för en... LA 2A

Jag Ă€r sĂ„ himla sugen att pressa dom lite, men som sagt, inget ljudkort före tisdag... 😠:rolleyes:

Edit: Men jag kan ju visa hur dom ser ut...

:rolleyes:

249477674.img.jpg

Redigerat av Lilleman
Postat (redigerat)
DA4M8M557311-02.jpg

Porr! :rolleyes:

Stackars DBX som stĂ„r dĂ€r och ser fjuttig ut 🙂

EDIT: Btw hur funkar SOLO 610:an? Verkar ju vÀldigt intressant med tanke pÄ priset :rolleyes:

Redigerat av lavrell
Postat
DA4M8M557311-02.jpg

Porr! 😠

Stackars DBX som stĂ„r dĂ€r och ser fjuttig ut 🙂

EDIT: Btw hur funkar SOLO 610:an? Verkar ju vĂ€ldigt intressant med tanke pĂ„ priset 😳

Som jag sa tidigare sÄ har jag inget ljudkort... Jag sitter med dom nya prylarna och kan inte riktigt provköra dom... :rolleyes:

Surt... :rolleyes:

Solo 610 ska ju lÄta bra, men den ser ju ut som en pinn-svets i studion...

Postat

Vi har 2st pÄ skolan. Otroliga pÄ sÄng, bas och akustisk gitarr (bland annat).

Postat

har bara anvĂ€nt LA-2A pĂ„ sĂ„ng dĂ„ vi hyrde in oss i en studio en vecka, vilket blev aldeles underbart....! Du kommer sĂ€kerligen aldrig Ă„ngra inköpet, sĂ„na inköp Ă„ngrar man nĂ€mligen aldrig..... 😠 grattis.... 😄

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

60 lax? Det Àr ju ett varv runt jorden eller ett halvÄr arbetsfri & sherry till frukost.

Jaja

Postat (redigerat)

Hur mycket skiljer sig pluggen mot hÄrdvaran mer Àn sisÄdÀr en 27 laxar och nÄgra kilo nostalgi?

som dag och natt eller? 😠

Mvh

Redigerat av Joelstromgren
Postat (redigerat)
har bara anvĂ€nt LA-2A pĂ„ sĂ„ng dĂ„ vi hyrde in oss i en studio en vecka, vilket blev aldeles underbart....! Du kommer sĂ€kerligen aldrig Ă„ngra inköpet, sĂ„na inköp Ă„ngrar man nĂ€mligen aldrig..... 😠 grattis....  😳

Maxmax...

Ja, men sakerna finns ju dÀr i racket... Det Àr ju inte att slÀnga bort pengarna... Faktum Àr att dom ofta Àr en bra investering...

Tack Mr Keys...

Dom orden vĂ€rmer... Jag försöker övertala min Ă€kta hĂ€lft om det... (NĂ€r barnen har trasiga klĂ€der & leksaker och pedikyren uteblir) 😄

Jag har en kÀnsla av att dom blir lÄngvariga i racket...

Redigerat av Lilleman
Postat

FÖrdelen med hĂ„rdvara gentemot Mjukvaran Ă€r att

HÄrdvaran behÄller sitt vÀrde och i bÀsta fall stiger i vÀrde , medan mjukvaran Àr helt osÀljbar om fem Är.

MEN nog tycker jag att dom förtjĂ€nar ett helt eget rack 😠

Postat
Hur mycket skiljer sig pluggen mot hÄrdvaran mer Àn sisÄdÀr en 27 laxar och nÄgra kilo nostalgi?

som dag och natt eller? 😄

Mvh

Behöver jag sĂ€ja att man kan anvĂ€nda den utanför datorn... 😠😳

Piccazzo, det Ă€r pĂ„ gĂ„ng med ett dubbelrack... I stavlimmat tror jag att det blir... 😳

Postat

Gud....det dÀr Àr en vÄt dröm ju. har aldrig rattat en LA2A. Pillat pÄ Urei 1176 och LA-3. Men aldrig denna. Vore...helt fantastisk!

Stort grattis till dig och mÄ ni leva i lycklig symbios orÀkneliga Är framÄt.

:rolleyes:

Postat (redigerat)
Gud....det dÀr Àr en vÄt dröm ju. har aldrig rattat en LA2A. Pillat pÄ Urei 1176 och LA-3. Men aldrig denna. Vore...helt fantastisk!

Stort grattis till dig och mÄ ni leva i lycklig symbios orÀkneliga Är framÄt.

😄

Tack Eliasson... Har du vĂ€garna förbi fĂ„r du gĂ€rna komma in och "pilla" lite pĂ„ den och du Ă€r rĂ€dd om den... 😄

Jag tittade först pÄ TLA 100 A, men sedan blev det 2 LA 2 av olika orsaker.

Även 2 LA 3:or tittade jag pĂ„... Och lite olika kombinations varianter...

Men kombinationerna tror jag inte pÄ i lÀngden...

Jag köpte Àven en UA Solo 610 som ska bli kul att testa...

Nu fĂ„r jag en bra lina med Manley micken, SPL preampen (Stereo), Solo 610, eller Jeomeek, genom La 2:orna... 🙂

Jag blir sjuk av att vĂ€nta pĂ„ mitt nya ljodkort som kommer i början av nĂ€sta vecka... 🙁

Redigerat av Lilleman
Postat

Vilken Joemeek pre har du?

Jag har sneglat lite pÄ SixQ och om det Àr den eller nÄgon liknande du har kan du vÀl skriva ett kort utlÄtande?

Grattis till dunderburkarna förresten!

Postat

Grattis, nĂ€r fĂ„r vi komma till dig och spela in? 😄😄

Postat (redigerat)
Grattis, nĂ€r fĂ„r vi komma till dig och spela in?  😄  😄

Du Ă€r alltid vĂ€lkommen Linus nĂ€r du kĂ€nner för det... Platsen "tekniknörd" Ă€r ledig i studion... 🙁

Vilken Joemeek pre har du?

Jag har sneglat lite pÄ SixQ och om det Àr den eller nÄgon liknande du har kan du vÀl skriva ett kort utlÄtande?

Jag har Jeomeek VC1, en lite Àldre modell med kompressor...

Den hÀr lÀnken fick jag sjÀlv av den gode Claes Jeomeek VC1

Redigerat av Lilleman
Postat

Jag Ă€r ocksĂ„ lite nyfiken pĂ„ SOLOn... Jag tycker olikt mĂ„nga andra att den ser jĂ€vligt charmig ut 😄

I övrigt mĂ„ste jag ju gratulera till vad som mĂ„ste vara en sjukt bra investering. Jag har inte heller rattat en riktig LA2A, men min mjukvara Ă€r ocksĂ„ bra 😄

Hur mycket bÀttre Àr hÄrdvaran?

Postat
Jag Ă€r ocksĂ„ lite nyfiken pĂ„ SOLOn... Jag tycker olikt mĂ„nga andra att den ser jĂ€vligt charmig ut 😄

I övrigt mĂ„ste jag ju gratulera till vad som mĂ„ste vara en sjukt bra investering. Jag har inte heller rattat en riktig LA2A, men min mjukvara Ă€r ocksĂ„ bra 🙂

Hur mycket bÀttre Àr hÄrdvaran?

Tack...

Jag tycker Solo'n Ă€r rĂ„ful, och inte passar nĂ„gonstans, mer Ă€n i en bilverkstad... 🙁

Vad gÀller mjukvara mot hÄrdvara Àr det ett egen bedömmning man fÄr göra...

Det skulle sÀkert kunna bli en evighetsdiskussion i sann forum anda PC vs Mac... Logic eller Pro-tools...

Men jag vet ju vad jag tycker... Jag kikade bland annat pÄ Focus Rite Liquid mix som Hasse skrev upp sÄ i senaste Studio...

😄

Postat

Men eftersom du nu sĂ„lt ditt mixerbord och köpr pĂ„ dig dessa dyrgripar sĂ„ undrar man ju vilket ljudkort du satsat pĂ„ för att lĂ€gga dig pĂ„ samma nivĂ„ i hela kedjan 😄

Postat
Men eftersom du nu sĂ„lt ditt mixerbord och köpr pĂ„ dig dessa dyrgripar sĂ„ undrar man ju vilket ljudkort du satsat pĂ„ för att lĂ€gga dig pĂ„ samma nivĂ„ i hela kedjan  😄

Ärligt talat sĂ„ har jag inte bestĂ€mt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med vĂ€ska sĂ„klart 😄 )

SÄ det Àr det jag fÄr i nÀsta vecka...

Det kommer att funka utmÀrkt Àven i studion ett tag framöver...

Postat
Men eftersom du nu sĂ„lt ditt mixerbord och köpr pĂ„ dig dessa dyrgripar sĂ„ undrar man ju vilket ljudkort du satsat pĂ„ för att lĂ€gga dig pĂ„ samma nivĂ„ i hela kedjan  🙁

Ärligt talat sĂ„ har jag inte bestĂ€mt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med vĂ€ska sĂ„klart 😄 )

Samma kort som jag, tur att jag har nĂ„t som matchar din utrustning iaf 😄 haha!

Postat
Men eftersom du nu sĂ„lt ditt mixerbord och köpr pĂ„ dig dessa dyrgripar sĂ„ undrar man ju vilket ljudkort du satsat pĂ„ för att lĂ€gga dig pĂ„ samma nivĂ„ i hela kedjan  🙂

Ärligt talat sĂ„ har jag inte bestĂ€mt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med vĂ€ska sĂ„klart 🙁 )

Samma kort som jag, tur att jag har nĂ„t som matchar din utrustning iaf 😕 haha!

Vad ska jag sĂ€ja om det... Om du inte söp sĂ„ in i helvete illa och drĂ€llde instrument omkring dej pĂ„ fyllan kunde du ocksĂ„ fĂ„ pengar över att handla lite kompressorer... đŸ˜Č🙁 (Skojade bara, du bjöd pĂ„ den)

Jag vet att du nÀmnde nÄgonstans att du kör pÄ traveler, och Àr nöjd med det eller...?

Har du nÄgon annan burk typ PRESONUS Central Station eller kör du bara med kortet...

Jag Àr medveten om att Traveler har mÄnga av dom funktionerna, men dock inte alla...

Postat
Men eftersom du nu sĂ„lt ditt mixerbord och köpr pĂ„ dig dessa dyrgripar sĂ„ undrar man ju vilket ljudkort du satsat pĂ„ för att lĂ€gga dig pĂ„ samma nivĂ„ i hela kedjan  🙂

Ärligt talat sĂ„ har jag inte bestĂ€mt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med vĂ€ska sĂ„klart 🙁 )

Samma kort som jag, tur att jag har nĂ„t som matchar din utrustning iaf 😕 haha!

Vad ska jag sĂ€ja om det... Om du inte söp sĂ„ in i helvete illa och drĂ€llde instrument omkring dej pĂ„ fyllan kunde du ocksĂ„ fĂ„ pengar över att handla lite kompressorer... đŸ˜Č🙁 (Skojade bara, du bjöd pĂ„ den)

Jag vet att du nÀmnde nÄgonstans att du kör pÄ traveler, och Àr nöjd med det eller...?

Har du nÄgon annan burk typ PRESONUS Central Station eller kör du bara med kortet...

Jag Àr medveten om att Traveler har mÄnga av dom funktionerna, men dock inte alla...

Jag har ett Allen & Heathbord samt en Mindprint channelstrip utöver Travelerns egna preamps som faktiskt lÄter riktigt bra med tanke pÄ att man fÄr 4 stycken med kortet.

Lyssning sköter jag via en Samson C-control som funkar kalas och det Àr Àven den jag anvÀnder som talkback.

Är dock lite sugen pĂ„ en SOLO 610 eller dylikt för att fĂ„ en riktigt bra enkanalskedja.

Det enda som krÄnglat med MOTU-kortet Àr att Logic Express inte funkar sÄ bra med kortet eftersom man inte kan anvÀnda bussarna vilket tydligen beror pÄ att travelern har för mÄnga utgÄngar vilket gör att Logic inte fattar.

Men ska du köra PC och Cubase sĂ„ kommer det rulla pĂ„ hur bra som helst! 😼

Ska ta med kortet och spela in pÄ jobbet nu om ett par dagar sÄ kan kanske slÀnga upp nÄt exempel pÄ hur det egna preampsen lÄter

Postat

Jag mĂ„ste hitta nĂ„got sĂ€tt att koppla in talkbacken i systemet, resten tror jag funkar... 🙁 Jag skulle kunna tĂ€nka mej en liten mixer, men har inte hittat nĂ„gon för rĂ€tt pengar... Man vill ju inte gĂ€rna dra linan genom en trĂ„kburk...

Jag tror att jag skulle kunna gÄ direkt pÄ min Millenium hörlursförstÀrkare och fÄ ut talkbacken den vÀgen... Den Àr nÀmligen 2 kanalig för upp till 12 lurar...

Det löser sej med begravningen, bara kĂ€rringen dör... sĂ€jer alltid farsgubben som var prĂ€st... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.