Lilleman Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 (redigerat) Jag har lĂ€nge gĂ„tt och kikat pĂ„ olika kompressorer, och har nu investerat i UA LA-2A som kommer inom nĂ„gra dagar... Det var den kompressorn jag kom fram till var mest allsidig för mej Ă€ven om det blev en tung investering... Och den lĂ„ter verkligen helt fantastiskt... đČ Finns det nĂ„gon som har erfarenhet av LA-2a, hur har du isf jobbat med den? đ Redigerat 27 oktober 2006 av Lilleman
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Tror att ganska mÄnga har jobbat med pluggversionen, men inte den riktiga. Respect för den riktiga.
Torwald Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Jag jobbar mycket med UAD-pluginen... Grym pÄ det mesta, tycker jag. AnvÀnder den inte sÄ mycket till trummor, dock...
Lilleman Postat 26 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2006 Tror att ganska mĂ„nga har jobbat med pluggversionen, men inte den riktiga. Respect för den riktiga. Jag har just fĂ„tt mina och plockat in dom i racket... Men jag har sĂ„lt mitt ljudkort och det nya kommer inte före tisdag... đ DĂ€r sitter dom bara och blĂ€nker... đ Hur surt Ă€r det... đ
Elof (oregistrerad) Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Tror att ganska mĂ„nga har jobbat med pluggversionen, men inte den riktiga. Respect för den riktiga. Jag har just fĂ„tt mina och plockat in dom i racket... Men jag har sĂ„lt mitt ljudkort och det nya kommer inte före tisdag... đł DĂ€r sitter dom bara och blĂ€nker... đ Hur surt Ă€r det... đ "mina"? har du köpt flera? đ de har ju kommit ut med en dubbel LA2a nu, har du sett den? Jag blev riktigt sugen nĂ€r dem introducerade den, frĂ„gan Ă€r bara vad den kommer ligga pĂ„...
saverman Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Har 2 stycken sitter i vĂ„r "demostudio" pĂ„ KM. Dom Ă€r ju i en klass för sig. Livsinvestering! Och det Ă€r klart att man vill ha en kompressor dĂ€r man kan lyfta av fronten och titta pĂ„ hederlig gammal elektronik. Glödlampor och allt! đ Ligger dom runt 20.000 eller? För mycket pengar för min del, men kĂ€nner du att det Ă€r en investering du Ă€r redo att göra sĂ„ Ă€r det inget att tveka pĂ„!
Lilleman Postat 26 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2006 (redigerat) Tror att ganska mĂ„nga har jobbat med pluggversionen, men inte den riktiga. Respect för den riktiga. Jag har just fĂ„tt mina och plockat in dom i racket... Men jag har sĂ„lt mitt ljudkort och det nya kommer inte före tisdag... đł DĂ€r sitter dom bara och blĂ€nker... đ Hur surt Ă€r det... đ "mina"? har du köpt flera? đ de har ju kommit ut med en dubbel LA2a nu, har du sett den? Jag blev riktigt sugen nĂ€r dem introducerade den, frĂ„gan Ă€r bara vad den kommer ligga pĂ„... Ja, jag köpte faktiskt 2... Av lite olika anledningar... Jag vet att det har kommit en stereo... Ligger dom runt 20.000 eller? För mycket pengar för min del, men kĂ€nner du att det Ă€r en investering du Ă€r redo att göra sĂ„ Ă€r det inget att tveka pĂ„!Nja, pĂ„ Thomann fĂ„r du iaf ge över 29 för en... LA 2A Jag Ă€r sĂ„ himla sugen att pressa dom lite, men som sagt, inget ljudkort före tisdag... đ Edit: Men jag kan ju visa hur dom ser ut... Redigerat 29 oktober 2006 av Lilleman
lavrell Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 (redigerat) Porr! Stackars DBX som stĂ„r dĂ€r och ser fjuttig ut đ EDIT: Btw hur funkar SOLO 610:an? Verkar ju vĂ€ldigt intressant med tanke pĂ„ priset Redigerat 27 oktober 2006 av lavrell
Lilleman Postat 27 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 oktober 2006 Porr! đ Stackars DBX som stĂ„r dĂ€r och ser fjuttig ut đ EDIT: Btw hur funkar SOLO 610:an? Verkar ju vĂ€ldigt intressant med tanke pĂ„ priset đł Som jag sa tidigare sĂ„ har jag inget ljudkort... Jag sitter med dom nya prylarna och kan inte riktigt provköra dom... Surt... Solo 610 ska ju lĂ„ta bra, men den ser ju ut som en pinn-svets i studion...
Henke Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Vi har 2st pÄ skolan. Otroliga pÄ sÄng, bas och akustisk gitarr (bland annat).
Mr Keys Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 har bara anvĂ€nt LA-2A pĂ„ sĂ„ng dĂ„ vi hyrde in oss i en studio en vecka, vilket blev aldeles underbart....! Du kommer sĂ€kerligen aldrig Ă„ngra inköpet, sĂ„na inköp Ă„ngrar man nĂ€mligen aldrig..... đ grattis.... đ
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 60 lax? Det Àr ju ett varv runt jorden eller ett halvÄr arbetsfri & sherry till frukost. Jaja
Joelstromgren Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Hur mycket skiljer sig pluggen mot hĂ„rdvaran mer Ă€n sisĂ„dĂ€r en 27 laxar och nĂ„gra kilo nostalgi? som dag och natt eller? đ Mvh Redigerat 27 oktober 2006 av Joelstromgren
Lilleman Postat 27 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 oktober 2006 (redigerat) har bara anvĂ€nt LA-2A pĂ„ sĂ„ng dĂ„ vi hyrde in oss i en studio en vecka, vilket blev aldeles underbart....! Du kommer sĂ€kerligen aldrig Ă„ngra inköpet, sĂ„na inköp Ă„ngrar man nĂ€mligen aldrig..... đ grattis.... đł Maxmax... Ja, men sakerna finns ju dĂ€r i racket... Det Ă€r ju inte att slĂ€nga bort pengarna... Faktum Ă€r att dom ofta Ă€r en bra investering... Tack Mr Keys... Dom orden vĂ€rmer... Jag försöker övertala min Ă€kta hĂ€lft om det... (NĂ€r barnen har trasiga klĂ€der & leksaker och pedikyren uteblir) đ Jag har en kĂ€nsla av att dom blir lĂ„ngvariga i racket... Redigerat 27 oktober 2006 av Lilleman
Piccazzo Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 FĂrdelen med hĂ„rdvara gentemot Mjukvaran Ă€r att HĂ„rdvaran behĂ„ller sitt vĂ€rde och i bĂ€sta fall stiger i vĂ€rde , medan mjukvaran Ă€r helt osĂ€ljbar om fem Ă„r. MEN nog tycker jag att dom förtjĂ€nar ett helt eget rack đ
Lilleman Postat 27 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 oktober 2006 Hur mycket skiljer sig pluggen mot hĂ„rdvaran mer Ă€n sisĂ„dĂ€r en 27 laxar och nĂ„gra kilo nostalgi? som dag och natt eller? đ Mvh Behöver jag sĂ€ja att man kan anvĂ€nda den utanför datorn... đ đł Piccazzo, det Ă€r pĂ„ gĂ„ng med ett dubbelrack... I stavlimmat tror jag att det blir... đł
Eliasson Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Gud....det dÀr Àr en vÄt dröm ju. har aldrig rattat en LA2A. Pillat pÄ Urei 1176 och LA-3. Men aldrig denna. Vore...helt fantastisk! Stort grattis till dig och mÄ ni leva i lycklig symbios orÀkneliga Är framÄt.
Lilleman Postat 27 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Gud....det dĂ€r Ă€r en vĂ„t dröm ju. har aldrig rattat en LA2A. Pillat pĂ„ Urei 1176 och LA-3. Men aldrig denna. Vore...helt fantastisk! Stort grattis till dig och mĂ„ ni leva i lycklig symbios orĂ€kneliga Ă„r framĂ„t. đ Tack Eliasson... Har du vĂ€garna förbi fĂ„r du gĂ€rna komma in och "pilla" lite pĂ„ den och du Ă€r rĂ€dd om den... đ Jag tittade först pĂ„ TLA 100 A, men sedan blev det 2 LA 2 av olika orsaker. Ăven 2 LA 3:or tittade jag pĂ„... Och lite olika kombinations varianter... Men kombinationerna tror jag inte pĂ„ i lĂ€ngden... Jag köpte Ă€ven en UA Solo 610 som ska bli kul att testa... Nu fĂ„r jag en bra lina med Manley micken, SPL preampen (Stereo), Solo 610, eller Jeomeek, genom La 2:orna... đ Jag blir sjuk av att vĂ€nta pĂ„ mitt nya ljodkort som kommer i början av nĂ€sta vecka... đ Redigerat 27 oktober 2006 av Lilleman
basshole Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Vilken Joemeek pre har du? Jag har sneglat lite pÄ SixQ och om det Àr den eller nÄgon liknande du har kan du vÀl skriva ett kort utlÄtande? Grattis till dunderburkarna förresten!
Linus Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Grattis, nĂ€r fĂ„r vi komma till dig och spela in? đđ
Lilleman Postat 27 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Grattis, nĂ€r fĂ„r vi komma till dig och spela in? đ đ Du Ă€r alltid vĂ€lkommen Linus nĂ€r du kĂ€nner för det... Platsen "tekniknörd" Ă€r ledig i studion... đ Vilken Joemeek pre har du?Jag har sneglat lite pĂ„ SixQ och om det Ă€r den eller nĂ„gon liknande du har kan du vĂ€l skriva ett kort utlĂ„tande? Jag har Jeomeek VC1, en lite Ă€ldre modell med kompressor... Den hĂ€r lĂ€nken fick jag sjĂ€lv av den gode Claes Jeomeek VC1 Redigerat 27 oktober 2006 av Lilleman
Torwald Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Jag Ă€r ocksĂ„ lite nyfiken pĂ„ SOLOn... Jag tycker olikt mĂ„nga andra att den ser jĂ€vligt charmig ut đ I övrigt mĂ„ste jag ju gratulera till vad som mĂ„ste vara en sjukt bra investering. Jag har inte heller rattat en riktig LA2A, men min mjukvara Ă€r ocksĂ„ bra đ Hur mycket bĂ€ttre Ă€r hĂ„rdvaran?
Lilleman Postat 27 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 oktober 2006 Jag Ă€r ocksĂ„ lite nyfiken pĂ„ SOLOn... Jag tycker olikt mĂ„nga andra att den ser jĂ€vligt charmig ut đ I övrigt mĂ„ste jag ju gratulera till vad som mĂ„ste vara en sjukt bra investering. Jag har inte heller rattat en riktig LA2A, men min mjukvara Ă€r ocksĂ„ bra đ Hur mycket bĂ€ttre Ă€r hĂ„rdvaran? Tack... Jag tycker Solo'n Ă€r rĂ„ful, och inte passar nĂ„gonstans, mer Ă€n i en bilverkstad... đ Vad gĂ€ller mjukvara mot hĂ„rdvara Ă€r det ett egen bedömmning man fĂ„r göra... Det skulle sĂ€kert kunna bli en evighetsdiskussion i sann forum anda PC vs Mac... Logic eller Pro-tools... Men jag vet ju vad jag tycker... Jag kikade bland annat pĂ„ Focus Rite Liquid mix som Hasse skrev upp sĂ„ i senaste Studio... đ
lavrell Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Men eftersom du nu sĂ„lt ditt mixerbord och köpr pĂ„ dig dessa dyrgripar sĂ„ undrar man ju vilket ljudkort du satsat pĂ„ för att lĂ€gga dig pĂ„ samma nivĂ„ i hela kedjan đ
Lilleman Postat 27 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 oktober 2006 Men eftersom du nu sĂ„lt ditt mixerbord och köpr pĂ„ dig dessa dyrgripar sĂ„ undrar man ju vilket ljudkort du satsat pĂ„ för att lĂ€gga dig pĂ„ samma nivĂ„ i hela kedjan đ Ărligt talat sĂ„ har jag inte bestĂ€mt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med vĂ€ska sĂ„klart đ ) SĂ„ det Ă€r det jag fĂ„r i nĂ€sta vecka... Det kommer att funka utmĂ€rkt Ă€ven i studion ett tag framöver...
lavrell Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Men eftersom du nu sĂ„lt ditt mixerbord och köpr pĂ„ dig dessa dyrgripar sĂ„ undrar man ju vilket ljudkort du satsat pĂ„ för att lĂ€gga dig pĂ„ samma nivĂ„ i hela kedjan đ Ărligt talat sĂ„ har jag inte bestĂ€mt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med vĂ€ska sĂ„klart đ ) SĂ„ det Ă€r det jag fĂ„r i nĂ€sta vecka... Det kommer att funka utmĂ€rkt Ă€ven i studion ett tag framöver... Samma kort som jag, tur att jag har nĂ„t som matchar din utrustning iaf đ haha!
Lilleman Postat 27 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 oktober 2006 Men eftersom du nu sĂ„lt ditt mixerbord och köpr pĂ„ dig dessa dyrgripar sĂ„ undrar man ju vilket ljudkort du satsat pĂ„ för att lĂ€gga dig pĂ„ samma nivĂ„ i hela kedjan đ Ărligt talat sĂ„ har jag inte bestĂ€mt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med vĂ€ska sĂ„klart đ ) SĂ„ det Ă€r det jag fĂ„r i nĂ€sta vecka... Det kommer att funka utmĂ€rkt Ă€ven i studion ett tag framöver... Samma kort som jag, tur att jag har nĂ„t som matchar din utrustning iaf đ haha! Vad ska jag sĂ€ja om det... Om du inte söp sĂ„ in i helvete illa och drĂ€llde instrument omkring dej pĂ„ fyllan kunde du ocksĂ„ fĂ„ pengar över att handla lite kompressorer... đČđ (Skojade bara, du bjöd pĂ„ den) Jag vet att du nĂ€mnde nĂ„gonstans att du kör pĂ„ traveler, och Ă€r nöjd med det eller...? Har du nĂ„gon annan burk typ PRESONUS Central Station eller kör du bara med kortet... Jag Ă€r medveten om att Traveler har mĂ„nga av dom funktionerna, men dock inte alla...
Torwald Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Du Ă€r inte sugen pĂ„ ett MOTU 828mkII, dĂ„? Jag tĂ€nkte köpa RME i stĂ€llet đ
lavrell Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Men eftersom du nu sĂ„lt ditt mixerbord och köpr pĂ„ dig dessa dyrgripar sĂ„ undrar man ju vilket ljudkort du satsat pĂ„ för att lĂ€gga dig pĂ„ samma nivĂ„ i hela kedjan đ Ărligt talat sĂ„ har jag inte bestĂ€mt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med vĂ€ska sĂ„klart đ ) SĂ„ det Ă€r det jag fĂ„r i nĂ€sta vecka... Det kommer att funka utmĂ€rkt Ă€ven i studion ett tag framöver... Samma kort som jag, tur att jag har nĂ„t som matchar din utrustning iaf đ haha! Vad ska jag sĂ€ja om det... Om du inte söp sĂ„ in i helvete illa och drĂ€llde instrument omkring dej pĂ„ fyllan kunde du ocksĂ„ fĂ„ pengar över att handla lite kompressorer... đČđ (Skojade bara, du bjöd pĂ„ den) Jag vet att du nĂ€mnde nĂ„gonstans att du kör pĂ„ traveler, och Ă€r nöjd med det eller...? Har du nĂ„gon annan burk typ PRESONUS Central Station eller kör du bara med kortet... Jag Ă€r medveten om att Traveler har mĂ„nga av dom funktionerna, men dock inte alla... Jag har ett Allen & Heathbord samt en Mindprint channelstrip utöver Travelerns egna preamps som faktiskt lĂ„ter riktigt bra med tanke pĂ„ att man fĂ„r 4 stycken med kortet. Lyssning sköter jag via en Samson C-control som funkar kalas och det Ă€r Ă€ven den jag anvĂ€nder som talkback. Ăr dock lite sugen pĂ„ en SOLO 610 eller dylikt för att fĂ„ en riktigt bra enkanalskedja. Det enda som krĂ„nglat med MOTU-kortet Ă€r att Logic Express inte funkar sĂ„ bra med kortet eftersom man inte kan anvĂ€nda bussarna vilket tydligen beror pĂ„ att travelern har för mĂ„nga utgĂ„ngar vilket gör att Logic inte fattar. Men ska du köra PC och Cubase sĂ„ kommer det rulla pĂ„ hur bra som helst! đź Ska ta med kortet och spela in pĂ„ jobbet nu om ett par dagar sĂ„ kan kanske slĂ€nga upp nĂ„t exempel pĂ„ hur det egna preampsen lĂ„ter
Lilleman Postat 27 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 oktober 2006 Jag mĂ„ste hitta nĂ„got sĂ€tt att koppla in talkbacken i systemet, resten tror jag funkar... đ Jag skulle kunna tĂ€nka mej en liten mixer, men har inte hittat nĂ„gon för rĂ€tt pengar... Man vill ju inte gĂ€rna dra linan genom en trĂ„kburk... Jag tror att jag skulle kunna gĂ„ direkt pĂ„ min Millenium hörlursförstĂ€rkare och fĂ„ ut talkbacken den vĂ€gen... Den Ă€r nĂ€mligen 2 kanalig för upp till 12 lurar... Det löser sej med begravningen, bara kĂ€rringen dör... sĂ€jer alltid farsgubben som var prĂ€st... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.