Jump to content
Annons

EN NY LÅT!


dajerszz

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Sweet Melatonin

* ARTIST/GRUPP: Dyerz Labora

* GENRE: Minimalistisk musik

* LÅTLÄNGD: 4:34

* KOMPOSITÖR: Patrik Lundström

* PRODUCENT: Patrik Lundström

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.43 MB

* STATUS: Skiss/Färdigt Demo

* HEMSIDA: http://dyerz.3w.se/

Det som är mäst nytt med den här låten är väl att jag har testat att lägga på trumpet för första gången. men även trumvispar som blev sådär. jag letade efter någon schysst jazzloop men hittade aldrig någon. men dock så hittade jag så jag kunde klippa ur en liten kort sekvens vispar som jag sen loopade. på den här låten har jag åter igen stråkar, en violin. och jag tycker jag lyckades mycket bättre med ljudet den här gången än förra.

och som vanligt så vill jag ha komentarer på vad ni tycker. både ljud- och låtmässigt.

BRING IT ON!

10_Dyerz_Labora___Sweet_Melatonin.mp3

Redigerat av dajerszz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej. Funkar bra, ser regn och oväder och en man i en bil och eftertexter som rullar förbi.... Skulle vara klockren som signatur till nån svensk tv-serie.

Ljudmässigt, helt ok. Tycker att visparna funkar, men inte orgeln/mellotronen eller vad det är du har som matta. Den blir lite livlös, tycker jag....

Låtmässigt. Som låt betraktat tycker jag det fattas ett tema, på instrument eller sång, men som du själv sa, minimalistisk musik, så kanske det inte är aktuellt??

Bra jobbat!! / Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar den riktigt mycket. Glömde bort att jag lyssnade på den, satt med stirrblick och dregel i mungipan i 2 minuter och det är ju ett bra betyg. Riktigt snyggt, den sparas.

Håller med Wernborg lite grann. Det skulle bli ännu bättre om du "livade upp" eller bytte ut orgeln. Vad är det för ljud/orgel? Du skulle ju kanske kunna testa Koestler Rigoletto orgeln(man behöver bara fylla i enkäten så får man ta hem den gratis). Den har både en "trasig" och en hel version. Blir rätt cleant om man blandar både så får man lite tangentljud och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar den riktigt mycket. Glömde bort att jag lyssnade på den, satt med stirrblick och dregel i mungipan i 2 minuter och det är ju ett bra betyg. Riktigt snyggt, den sparas.

Håller med Wernborg lite grann. Det skulle bli ännu bättre om du "livade upp" eller bytte ut orgeln. Vad är det för ljud/orgel? Du skulle ju kanske kunna testa Koestler Rigoletto orgeln(man behöver bara fylla i enkäten så får man ta hem den gratis). Den har både en "trasig" och en hel version. Blir rätt cleant om man blandar både så får man lite tangentljud och sånt.

hehe. tack så mycket.

jag kan hålla med litegranna om orgeln. jag testade en annan men som inte alls var bättre. har inte så mycket att ta ifårn. jag vet inte vad för nån orgel jag använder. nåt som hänger med i FL-studio.

Men jag ska kolla in Koestler Rigoletto som du nämde. tack! 😳

peace!

Redigerat av dajerszz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vacker komposition.

Jag gillar verkligen violinen. Är det måhända du som spelar? Eller är det en synt? Om det är en synt vill jag verkligen veta vad den heter... 😳

tack så mycket.

det är inte jag som spelar violin. hehe. tänkte börja spela nångång när jag gick högstadiet, men så blev det inte.

jag använder mig av "EW QL Symphonic Orchestra - Silver Edition Hybrid" som du kan köpa begagnat för nån hundring.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fint, men jag tycker inte att basen låter riktigt bra. Pukan som kommer ibalnd skulle kunna passa in mer men den stör mig inte riktigt =).

Riktigt bra produktion =)

Ps. är det boo bass i fl, bara nyfiken? 😳

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)

grym som vanligt. du har känslan mannen. orgeln borde piffas upp, iaf i början för i slutet fungerar den bättre av någon konstig anledning. som någon tidigare sa - dreglande blick ut i ingenmanslandet är ofta något som kryper sig på en i dina låtar vilket är riktigt jävla positivt !!

ny låt förresten. kolla sajten.

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm

Jag gillar verkligen början. En vemodig enkel gammal orgel som tillsammans med en känslig violin skapar stillhet ur tomma intet. Ser inget problem med orgelljudet fast jag verkar vara ensam där. Tycker det passar riktigt bra med en enkel liten orgel som spelar tonerna utan några pretantioner av att någon lyssnar. Möjligen kanske lite reverb för att få in den mer tillsammans med de övriga instrumenten.

Sen blir jag lite överaskad vid 0:25. Hade inte väntat mig elbas, elgitarr och trummor och ett sådant gammal-modernt sound. Tar en stund att smälta men sen fungerar det bra.

Låter lite som en komposition av Arvo Pärt. Enkla medel. Smakfullt sammansatt. Stillhet och rörelse.

Gillar starkt stoppet vid 1:11. Bra ljud på stränginstrumentet. Alldeles perfekt balans mellan orgeln och stränginstrumentet (gitarr antar jag).

Trumpeten låter lite skumt. Långt borta och lite för dämpad.

Det svagaste tycker jag är elgitarren till vänster. Både ett platt ljud och ett lite tråkigt spel. Violinen lever så mycket mer när är igång. Jag skulle vilja ha lite mer nerv i elgitarren utan att den för den skull tar för mycket plats.

Slutet gott allting gott. Orgeln går och lägger sig 😳

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...