Mutz Postat 24 oktober 2006 Trådstartare Anmäl Dela Postat 24 oktober 2006 Tackar för alla ideer gubbar!! Skitbra!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
philip Postat 26 oktober 2006 Anmäl Dela Postat 26 oktober 2006 Hej Direct-Out har den nackdelen att om ljudteknikern skruvar på gainen under konserten kommer den ändras för dig också. Om han gör det eller inte är upp till han och hans mixstil. Ni borde komma överrens innan om att han borde försöka göra mixjusteringar enbart via reglarna om det inte desperat behövs skruva på gainratten. Vilket man gör beror på mixstil och situation. Eller så gör man som man gör i den verkliga världen oftast, sätter en split vid scen. Trafosplit eller aktiv beror lite på, oftast så kör man trafosplit till inspelningsutrustningen eftersom den oftast är utom ens kontroll och man vill ha galvansk isolation. Hade någon kommit till mig på ett gig som jag tog betalt för och bad mig sätta y-splittar till sin utrustning hade jag antagligen inte gått med på det. De flesta problemen har redan tagits upp. Du bör snacka med ljudfirman innan, bäst är om de får ordna splitten till dig och bara ger dig ett ställe att koppla in dig på. Eller att ni bestämmer innan att du dyker upp i god tid med ev splitt. Att den förväntas sitta kvar hela gigget behövs väl antagligen inte poängteras.. Klarken är ett utmärkt exempel på vad man kan använda. Eller bara ett gäng lundahltrafos. Det kostar hur som helst några hundralappar per split.. Hoppas inte den här topicen ansågs vara för out of date för att svaras på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.