tbruce Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Hejsan, letar mickstativ, vill liksom ha något som inte sackar ihop efter ett par månader, 😎 något som tycks vara allt för vanligt... Och naturligtvis vill jag hitta något så billigt som möjligt. Så därför skulle jag bli väldigt glad om just DU kunde skriva vad just DU har för mickstativ (singular eller plural, välj själv), vad det/dom kostade, och hur bra du tycker att det/dom är. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 jag har ett sådant där utan märke, köpt för 200 spänn på musikbutik, håller då än. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Finns bara en sort jag köper. K&M Tysk kvalitét, håller som pansarvagnar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 jag har ett sådant där utan märke, köpt för 200 spänn på musikbutik, håller då än. Tur för dig, jag köpte ett en gång för 199:- Tänkte att om det pajjar kan jag ju bara köpa ett nytt. Tror det höll två gig, lite för kort tid tycker jag, man kan ju inte köpa ett varannan vecka. K&M håller i åratal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Jag har ett K&M som kostade typp 500kr, helt klart värt det. Ruggig kvalitetskänsla jämfört med de billigare jag har prövat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
the_Voice Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Kan bara hålla med, K&M håller bra kvalitet och är prisvärt med tanke på livslängden! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Har Warwickstativ, rock stand eller vad de nu heter. Helt värdelösa men billiga, det är ju så tråkigt att lägga pengar på stativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Beror som sagt på vad man ska ha dem till. Live duger bara K&M eller motsvarande, likaså om det handlar om mikning med krav på lite precision. Till hemstudions sångpålägg funkar det dock med vilken skit som helst. Tycker jag. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 för att hålla sig till ämnet men ändå avvika lite från grundfrågan... jag har en Studio Projects TB1 stormembranare och har ganska lite plats i min studio. Jag funderar på att köpa ett mickstativ med rund fot, eftersom 3 fötter som spretar åt alla håll och kanter tar lite väl mycket plats. Och frågan är då om stativ med rund fot har risken att tippa med en stormembranare högst upp? Precis som ni skriver så har jag kollat lite på K&M modellerna och det är dom som ser robusta och fina ut till skillnad från många andra märken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 för att hålla sig till ämnet men ändå avvika lite från grundfrågan... jag har en Studio Projects TB1 stormembranare och har ganska lite plats i min studio. Jag funderar på att köpa ett mickstativ med rund fot, eftersom 3 fötter som spretar åt alla håll och kanter tar lite väl mycket plats. Och frågan är då om stativ med rund fot har risken att tippa med en stormembranare högst upp? Precis som ni skriver så har jag kollat lite på K&M modellerna och det är dom som ser robusta och fina ut till skillnad från många andra märken. dom har ju inte bara en platta, utan även (oftast!!!) en tyngd innuti foten för att det ska hålla upp ordentliga mickar.. se bara till att det inte är en tsm muneo.. den väger ett ton!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 (redigerat) Jag har både thomann, K&M och några modeller i kromat stål. Tycker att thomanns stativ för 150 spänn är riktigt värda men aningen lätta. Har en massa småstativ från thomann och ett från K&M, thomann kostar 150 och K&M 600, jag skulle aldrig köpa fler småstativ från K&M, det är för liten skillnad mellan kvalité och pris. När de gäller stora stativ så är dem kromade stålgrejjerna mycket bra (tung fot, stabila skruvar och ben), har dock ingen aning om vad dem kostar eller vart man köper dem. Nu pratar jag bara studiobruk, inte liveturné. Redigerat 21 oktober 2006 av Elof Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Tycker att thomanns stativ för 150 spänn är riktigt värda men aningen lätta. fyll dom med sand!! 😎 eller sätt en ståltyngd i botten!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 ja jag vet att dom brukar ha vikter i bottenplattan men jag var lite osäker om det räckte... men det blir nog till att beställa en K&M nästa gång jag gör en Thomann beställning =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 K&M använder jag själv. QuikLok's lite dyrare modeller är också bra - men man gör klokast i att inte titta på dem som är billigare än ca 500:- - åtminstone när det handlar om stativ med bom. Är det raka stativ utan bom, så spelar det mindre roll, eftersom de flesta är tillräckligt bra där ändå - men bomstativ är det mer noga med... Köpte förresten nyss ett K&M Spider Pro stativ till syntarna. Snacka om tysk pansarvagnskvalitet! 😆 Mycket nöjd! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 23 oktober 2006 Dela Postat 23 oktober 2006 kör 2st Quik Lok A-50. Dyrt som fan, (1600 tror jag) och otroligt korkat konstruerat. Själva stället är fantastiskt men att varje skruv har olika dimension gör att man blir galen när någon går sönder och man vill ha en ny. Och det gör dom ju typ hela tiden. Har även ett par standard K & M, funkar finfint om än lite svajiga när man hänger upp Braunern i dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 23 oktober 2006 Dela Postat 23 oktober 2006 K&M - och är mycket nöjd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 23 oktober 2006 Dela Postat 23 oktober 2006 (redigerat) Vet inte vad de heter (är nog NoName), men köpta på Musikbörsen för 15 år sedan. Kostade då cirka 500 spänn styck. De har bom som är lätt justerade och varsin list där man kan sätta fast puffskydd och mik med muttrar/bultar. 😆 :musik Redigerat 23 oktober 2006 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 23 oktober 2006 Dela Postat 23 oktober 2006 (redigerat) Dom billiga K&M-stativen som köps ifrån tyskland har funkat riktigt bra hitintills! Billigare vågar jag inte köpa när mikrofoner är helvetes mycket dyrare än stativ 😠! Redigerat 23 oktober 2006 av Hans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richard Olsson Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Dom billiga K&M-stativen som köps ifrån tyskland har funkat riktigt bra hitintills! Billigare vågar jag inte köpa när mikrofoner är helvetes mycket dyrare än stativ ! Tänkte precis säga det. Varför inte kombinera 199kr och K&M och beställa sina K&M-stativ från thomann? 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.