Jump to content
Annons

Pro Tools VST stöd?


koffe666

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)
Hej!

Har Pro Tools Stöd för VST?

Och ifall inte vad gör man om man sitter på en hög VST pluggar och vill köra Pro Tools? I mitt fall Pro Tools LE 6.7 M-Powerd.

Tja!

Nej inget inbyggt stöd för VST.

Finns VST wrappers som gör att man kan köra VST pluggar i PT.

Rykten säger att det finns en gratis variant av en wrapper.

Sök på www.kvraudio.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har Pro Tools Stöd för VST?

Och ifall inte vad gör man om man sitter på en hög VST pluggar och vill köra Pro Tools? I mitt fall Pro Tools LE 6.7 M-Powerd.

Tja!

Nej inget inbyggt stöd för VST.

Finns VST wrappers som gör att man kan köra VST pluggar i PT.

Rykten säger att det finns en gratis variant av en wrapper.

Sök på www.kvraudio.com

OK! inget tips om vart man kan ladda ner en sådan gratis? kollade på kvraduio men hittade enbart sådana som kostade.

hittade en länk på forumet som sas innehålla en gratis wrapper men den länken funkade inte. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar bara finnas en gratis wrapper för Mac tyvärr, vad jag hittat. 😲

och den klarra bara dom billiga vstpluggar typ man laddar gratis, typ blockfish + 100tal andra osv..

så köpa en FXpansion för 795:- är väl enda alternativet som det känns just nu.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

vilken verson? vilka pluggar funkar den inte på som du har testat, eller om jag säger så här ungefär hur många procent av de du testat har den inte funkat, för det är ju uppenbart att den inte fungerar på alla vst pluggar, så sitter man på en sån är det ju kul 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig har alla pluggar funkat utom ett par få gratis pluggar som jag hittat på kvr.

Men jag har en del gratis som funkar klockrent...

Har aldrig vart med om att en plugg inte går att wrappa, därimot har jag haft en del gratis pluggar som gör att PT crashar... (ibland)

Link to comment
Dela på andra sajter

The adapter uses virtually no CPU power or memory

... låter nästan för bra för vara sant. 🥰

En API-wrapper. Dvs kod som översätter från ett programmeringsgränssnitt till ett annat brukar sällan bli processor- eller minneskrävande om det inte krävs att informationen konverteras på något vis. I detta fallet tror jag båda gränssnitten använder rå ljud/midi-information och då blir översättningen relativt simpel, inte mycket mer än att skriva om ett funktionsanrop till ett annat.

Så det stämmer troligtvis att den i stort sett inte använder någon processorkraft eller minne. Det står ju trots allt inte att den inte använder något alls 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har då inte märkt att wrappern från FXpansion är speciellt cpu-krävande.

den fungerar helt enkelt, det som krävs är att vst-pluggen är bra kodad.

det finns två st olika vst2rtas wrappers; en för PT 6.x.x och en för PT 7.x.x

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...