Jump to content
Annons

LEMON BIRD - (All the little) Lemon Birds


Rix

Betyg  

14 röster

  1. 1. Betyg

    • 5 - Led Zeppelin, släng er i väggen
      0
    • 4
      7
    • 3 - Mja..
      4
    • 2
      0
    • 1 - Hoho, var fan e trumlooparna?
      0


Recommended Posts

Postat (redigerat)

Måste bara posta ett inlägg så att tråden inte glöms bort! 😉 Risken finns när den lämnar första sidan.

Redigerat av Rix
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Måste bara posta ett inlägg så att tråden inte glöms bort! 😎 Risken finns när den lämnar första sidan. Höhö.

"höhö"? Tönt.

Se där, nu hjälpte jag dig också. 🙂

Rock on, daddy-o.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Rix din tönt! Det jättefånigt av dig att lägga in kommentarer bara för att få stanna på förstasidan. Tänk på oss andra som kämpar om medial uppmärksamhet...

Link to comment
Dela på andra sajter

lite kinastuk på plinket, knasigt men inte helt fel 😄

[gnäll]

från första början så sitter "strängdraget"

lite för lång till vänster i mina lurar

visslandet 😆 på slutet 😮

[/gnäll]

vid efter 3 min. så kommer en passage med

fuzzande guror, smaskigt solo 🙁

du får till en härligt röstläge där *tummen upp*

den hårdare typen av musik gillar

jag bättre har ni sånt på lager ??

åwerål:

gott hantverk, ni har nog spelat ihop i 2½år(?)

det låter bra 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Helt korrekt... vi kör stenhårt pannade guror like in the old days.. =) Har studerat de gamla mästarna... MEN! - akustiska gitarren är totalfimpad och elgitarr har ersatt den... lite smutsigare 7ackord skitar till soundet en smula...

Visslandet kanske är ett resultat av sedvanlig arrangörsfrossa, det är möjligt att ta bort det... Om fler misstycker? Du är den första som ens kommenterat det!....

Gurorna är inte fuzzade, jag visserligen en hederlig fuzz face, men det är inga stopp på tråden här...

Solot är spelat med ett relativt rent ljud via en JTM 45a (utan mastervolym)... Jag tror de flesta skulle bli överraskade över hur rent det är när man bara lyssnar på solot...

Tack för den konstruktiva kritiken, jag tycker verkligen att folk här tar sig tid att tipsa och berömma, kul!

(mixningen är dessutom gjord utan lurar och man panorerar gärna lite extra då)

Och ja - det är mycket närmare våra andra låtar än något annat parti i låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ackordet (ve?) i bakgrunden är D. Ingen tveksamhet om det. Sologitarrerna spelar i kommenterat ögonblick en figur som tonmässigt är e - f# - a - f# - a, f - f# - a...

Detta kan enligt fysikens alla lagar, kombinerat med diverse historiskt musikaliska arrangemang aldrig leda till att ett ackord i dur låter som det kombineras med ett ackord i moll därför att:

A. f-tonen enbart är en ledton, en passage som tidsmässigt hänger kvar i (typ) 0,08 sek. Klocka gärna den. (det har inte jag) Om den är längre än 0,5 sek kan den justeras. (om fler tycker att den stör)...

B. genren blues (vilken jag faller på knä inför) medger ungefär alla toner i kombination mellan A och a. Bortsett från den sänkta sekunden (såväl som nonan).

C. Skulle eventuellt den sänkta sekunden dyka upp kan jag medge att det rör sig om jazz, alternativt (tidigare benämnt, idag standard) progressiv symfonisk tolvtonersmusik. Vilket inte heller skulle skämmas för sig, eftersom det har varit stilbildande under sena 1800- och resten av 1900-talet.

D. Om man gillar det, gör man det.

Q, R, T, U & V: tack för kritiken, även om jag själv inte störs nämnvärt av det...

Ö: du är den förste som kommenterat figuren...

Tack för aktivt lyssnande.......

=)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Jag har faktiskt bara skummat tidigare inlägg, så det kan hända att jag upprepar tidigare åsikter men:

1) Jag gillar det. Ganska mycket (4).

2) Kompetent spelat, men visst finns det saker att peta i. Distkompet låter lite sådär emellanåt. Mixen kan jag inte bedöma med mina ful-lurar.

3) Sången är bra. Särskilt början får mig intresserad.

4) Jag orkar inte hålla fokus riktigt hela låten, men det är nog en fråga om arrangering. Troligen skulle låten vinna på att spelas och mixas med tydligare skillnader mellan vers/ref osv. Nu tuffar det på i ungefär samma volym och sound hela låten igenom. Lite jobb med ljudbilden hörs emellanåt, men fortsätt gärna.

Ser fram emot nästa alster. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...