Jump to content
Annons

Perrra feats Jonas Ekestubbe


trancer

Recommended Posts

LÅTNAMN: Låtnamn

ARTIST/GRUPP: Perrra / Jonas Ekestubbe

GENRE: pop/rock sing/songwriter ;D

LÅTLÄNGD: 4.00

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Jonas Ekestubbe på Gitarr!

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STATUS: Skiss

Äntligen nån vart!

Jag började på denna låten 3 dagar sen då jag fick ideén via en kompis (Jacob Czitrom) ... han berättade att han känner en sångare som var med i Idol 2005 vid namn Albin Gladh.

Jag börja producera och insåg snabbt att låten kunde nog kanske bli nåt "pojkbandsaktigt" .. så jag sökte ju efter gitarrist och hittade enligt mig den bästa som vi har 🙂 JONAS EKESTUBBE!!!!!

Så Jonas har lagt alla guror utom en enda liten stackare som går i fingerpicking som jag gjort själv ;D

Eftersom sång ska på i helgen vill jag höra vad ni tycker, så jag eventuellt hinner ändra innan helgen. .. positiv feedback är ju nice ;D

Obs.. dom sista 10 sekunderna är inte klara eftersom Jonas har en liten som sov när jag va vid slutet så han kunde inte spela in en sista sak som förblir hemlig 😄

LÅTLÄNK: Perrra feats. Jonas Ekestubbe - Låtnamn

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skönt ljud..gillar gitarrer när man hör att det är på riktigt...fingerplock och när man gnider strängarna mot fingrarna...

Låter lite kanske väl mycket som en kareoke midi på sina ställen...

Tackar .. Pianot är live spelat också för att få ännu mer live känsla hehe

Så det är inte så jättemkt midi ändå faktiskt.. förutom Bas, strings och trummorna

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm..men även om det är riktiga instrument kan det kännas lite platt...det har som mest dynamik är när jonas verkar ha fått fria händer....assgött med ak. solon...

ok.. vad tycker du ska ändras? 🙂

För jag vill inte göra jättemkt innan sången kommer på... jag vill inte att det ska låta grötigt när sången kommer på, utan enkelt o straight.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra... jag tror också att dynamiken saknas lite, men det kan ni ju jobba i energi och pålägg med sången. Gällande akustiska solot, det måste ju upp i volym (eller komprimera det lite mer kanske?). Det försvinner lite i allt annat...

skall bli kul att höra fortsättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ska ändras på rak arm om vi tänker på syftet, pojkband i fyrtakt.

Se bara till att ha en hook på melodin 🙂 Men det vet du redan...finns inget jag kan tillföra...solot påminner väldigt mycket om något..men kommer inte på vad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ska ändras på rak arm om vi tänker på syftet, pojkband i fyrtakt.

Se bara till att ha en hook på melodin 🙂 Men det vet du redan...finns inget jag kan tillföra...solot påminner väldigt mycket om något..men kommer inte på vad...

hehe.. nä.. det är ju skitsvårt att veta hur det blir när sången kommer på , därför ville jag egentligen inte röra så mkt förrän sången är på .. det blir nog mer intressant då iallafall

/P

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra... jag tror också att dynamiken saknas lite, men det kan ni ju jobba i energi och pålägg med sången. Gällande akustiska solot, det måste ju upp i volym (eller komprimera det lite mer kanske?). Det försvinner lite i allt annat...

skall bli kul att höra fortsättningen.

Ok.. ska komprimera dom mer ...Jonas själv tyckte dubbningen på solot kanske va i "överkant överdrivet" .. nåt som du reflekterade på?

All info är viktig ;D

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter snyggt men liite väl repetitiva, konventionella harmonier för min smak (visst ja "pojkband") och jag har svårt för stråkmattor men det är jag det. Göttigt ryys från 03:01 när Djonas river loss.

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter ju bra.. kul att höra djonas i en annan stil än vad han brukar köra med 😎 det skall bli spännande att höra hur det blir med sång, radio hit kanske?

tackar .. mm jag frågade här på forumet för jag tänkte att jonas kanske bara spelar elgitarr. men sen skrev han på msn att han kunde ställa upp.. det va ju fint ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Skippa stråkarna.

Trummorna kanske kan ses över också. Kanske byta till något som inte försöker härma ett riktigt trumset? Eller be någon vänlig forumit hjälpa till med riktiga trummor. Men dom funkar hyfsat som det är nu. Känns lite tråkiga bara.

Gitarrerna är naaaajs.

Ska bli spännande att höra med sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skippa stråkarna.

Trummorna kanske kan ses över också. Kanske byta till något som inte försöker härma ett riktigt trumset? Eller be någon vänlig forumit hjälpa till med riktiga trummor. Men dom funkar hyfsat som det är nu. Känns lite tråkiga bara.

Gitarrerna är naaaajs.

Ska bli spännande att höra med sång.

det blir så jättetomt utan stråkarna.. har testat 5 olika synthar, men denna passade bäst in.. smaksak förmodlingen

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är jättebra gitarrer, både ljud och spelmässigt. Sjukt bra solo!!! Varför kan inte jag spela sådär 😎

Pianot lät lite sådär kanske, är det en plugg eller äkta?

Jag tycker du ska behålla stråkarna som ngn sa ta bort. I såna här låtar ska det va lite halvsjabbiga stråkar....

Vill verkligen höra hur den blir med sång till

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite (mycket ) svårt att se det som pop/rock sing/songwriter. Tycker det låter dansband all over. Väldigt snällt och konventionellt (förutom att stråkarna svirrar så man blir tokig) fast fast... fast det är möjligt att det händer något när väl sången är där. Men kompet och arret känns alldeles för trist. Allt är nästan på med en gång och sedan... ja sedan är det likom inte mer. Men kanske skulle det kännas annorlunda utan stråkarna - they kill everythink 😉 Just nu är det bara gitarrsolot (som man tyvärr inte hör ordentligt) som är intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite (mycket ) svårt att se det som pop/rock sing/songwriter. Tycker det låter dansband all over. Väldigt snällt och konventionellt (förutom att stråkarna svirrar så man blir tokig) fast fast... fast det är möjligt att det händer något när väl sången är där. Men kompet och arret känns alldeles för trist. Allt är nästan på med en gång och sedan... ja sedan är det likom inte mer. Men kanske skulle det kännas annorlunda utan stråkarna - they kill everythink 🙂 Just nu är det bara gitarrsolot (som man tyvärr inte hör ordentligt) som är intressant.

haha.. det va ord o inga visor.. men jag ska fanimig byta stråkar, dom är lite för skrikiga ...

Du ska få höra den med sång.. så kanske/kanske inte du ändrar uppfattning!

man kan ju hoppas iaf 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att kompgitarrerna är lite för panorerade.

Gitarrsolot är snyggt.

Låten har inget som sticker ut i harmoniväg. Det låter som vinjettmusik i lokalteve. Med en frireligiös touch. Inte min grej. Men det är ju proffsigt utfört.

Jobba med arret. Det händer inget. Ta ifrån, lägg till, skapa lite variation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att kompgitarrerna är lite för panorerade.

Gitarrsolot är snyggt.

Låten har inget som sticker ut i harmoniväg. Det låter som vinjettmusik i lokalteve. Med en frireligiös touch. Inte min grej. Men det är ju proffsigt utfört.

Jobba med arret. Det händer inget. Ta ifrån, lägg till, skapa lite variation.

ok.. tack för feedbacken.

Ska ändra lite grann i låten för att få lite mer "intressanta" partier i den

Mvh

Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysigt... 😳

Få nu lagt den där sången (de viktigaste komponenten av alla) och plocka in gurerna efterhand så du får balans på grejerna. Ljudbilden nu är ju STOOOR (tycker jag) och var en röst skulle få plats vete f....

Eh...uppmärksammade inte pianot förrän i slutet där det går solo, så frågan är om det tillför något i mix (eller så är det mina öron som sviker mig igen... 😄 )... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysigt... 🙂

Få nu lagt den där sången (de viktigaste komponenten av alla) och plocka in gurerna efterhand så du får balans på grejerna. Ljudbilden nu är ju STOOOR (tycker jag) och var en röst skulle få plats vete f....

Eh...uppmärksammade inte pianot förrän i slutet där det går solo, så frågan är om det tillför något i mix (eller så är det mina öron som sviker mig igen... 😄 )... 😛

det är nästan tanken att inte pianot ska låta så mkt, utan mer va en "fyllnadsgrej"

pianot går nästan i samma melodi som gitarren så det är därför man knappt hör det

mvh

perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att produktionsiden är rätt..på sin höjd skulle den kunna bli lika bra som nån gammal backstreet boys dänga, som idag skulle låta ofräsch.

Du borde satsa på att få till en "live-version". Få det låta lite som Uno Svenningsoon, Patrik Isaksson, Maoro Scocco etc. annars är denna låten helt dömd. Melodin är tyvärr inte speciellt hittig heller i mina öron. Men får du till en ordentlig prodd och bra text/sång kanske den skulle kunna platsa som albumspår på någon av de nämda artisterna. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste tyvärr säga att låten är ganska tjatig! Kanske för att vi inte fått höra sången än. texten och sången kan ju fixa lite variation.

Sedan tycker jag att gitarrsolot är malplacerat! Hör inte riktigt hit. En massa arpeggios och skalor bara. Lyfter aldrig riktig + att man hör klar och tydligt att gitarren är inspelad på "annan ort". Inget ont om Djonas men man måste ju få både risa och rosa 🙂

Jag vill höra sång!!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste tyvärr säga att låten är ganska tjatig! Kanske för att vi inte fått höra sången än. texten och sången kan ju fixa lite variation.

Sedan tycker jag att gitarrsolot är malplacerat! Hör inte riktigt hit. En massa arpeggios och skalor bara. Lyfter aldrig riktig + att man hör klar och tydligt att gitarren är inspelad på "annan ort". Inget ont om Djonas men man måste ju få både risa och rosa 😉

Jag vill höra sång!!! :rolleyes:

du ska få sång mannen :rolleyes:

Men jag har lyssnat igenom låten massa gånger nu.. när sången kommer på ska bli intressant (borde bli idag, Lördag) .. men jag tycker ändå jag behöver lägga till mer intressanta grejer, som kanske ett stick innan varje refräng typ..

Jag ska se över hela produktionen lite mer tror jag innan nåt blir helt 100% klart!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...