Jump to content
Annons

prime_66

Medlem
  • Antal inlägg

    31
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

0 Neutralt
  1. Ja, regga sig måste man, men det e gratis att medverka i tävlingen, kanske inte framkom.
  2. prime_66

    Remixa Kitty Crush!

    Är du bra på remixer eller känner någon som är det? Då ska du kolla in remixtävlingen för Kitty Crushs nya singel "So hott" som pågår på Songbox just nu. Låten är en catchig poplåt skriven av G.Warmby / C.Mason / Rv Heyningen och singelsläppet är planerat till i mitten av oktober. Det vi söker är house/dance remixer av det hetaste slaget gärna i stil med Dada Life, Swedish House Mafia, Starsmith. Sugen? Skicka in din remix innan den 30:e september och du har chansen att bli den som får sitt bidrag på singeln! Gå till Songbox.com nu och ladda ner filerna!
  3. Nu är det dags ansluta sig som fan till något av banden i Fan Crusade. De 10 band/artister som har flest fans på sin Facebook sida den 30:e januari vinner en plats på samlingsskivan som släpps i februari. Gå till songbox.se/fancrusade för mer info!
  4. Krediter är det man använder som "valuta" på Songbox. Olika tjänster kostar olika mycket krediter. T.ex. Feedbackpanelen 50 krediter = Man får garanterad feedback på sin låt av en proffspanel med branschfolk Ratingpanelen 25 krediter = Man får ett medelbetyg som gör att man direkt kan kval in på topplistan samt kan skicka till företag som har låtfilter>5 i medelbetyg på Events 25-50 krediter = Som den här tävlingen Spotlight 50 krediter = Man får sin låt + sig själv på förstasidan Som Pro-medlem vilket kostar ca. 80 kr per månad har man i princip obegränsat med krediter men det går även att köpa lösa krediter fast det blir lite dyrare. Hoppas ni är med i tävlingen!
  5. Haha! Det var JAM's idé faktiskt. Men vadå? Det e väl coolt att ha en ukulele! Dock är det nog inget problem om man vill ha något annat för samma värde 😎
  6. Tillsammans med JAM ger vi dig som Songbox medlem nu ett riktigt guldtillfälle. Vi har lyckats få loss ett track från topproducenterna Calle Falk (Westlife, Gavin Degraw, Delta Goodrem m.fl) och Jake Schulze (Britney, B.S.B, Lindsay Lohan m.fl.) som du har chansen att skriva en hit på. Inom branschen kallas detta sättet arbeta fram en låt "toplining" och det finns personer som enbart sysslar med detta. Det viktiga i sådana här sammanhang är talangen för att kunna skriva en bra låt, sången brukar man spela in med en proffesionell sångare/sångerska. Tips - Tänk på vem låten du skriver ska passa för. Är det för en kille eller tjej? Tänk gärna också på en artist. - Vad vill du säga med låten? De flesta framgångsrika låtar har en tydlig "hook" eller ett tema de är byggda kring, - Våga ta ut svängarna text och melodimässigt. - Arrangera gärna om tracket om det krävs för att passa din låtstruktur, formen är inte skriven i sten. Tävlingen pågår under 2 månader fram till 24:e januari och det finns ingen begränsning på hur många bidrag du får skicka in, ju fler desto större är chansen att du kammar hem något av de generösa priserna från JAM. Eller vad sägs om följande prisbord: Plats 1: 1 st JAM Pro Tools Mobile Studio paket (värde 5.995:-) + får låten inspelad av en proffesionell sångerska/sångare Plats 2: En stormembransmikrofon JJlabs BMC2 från JAM (värde 795:-) Plats 3. En ukulele från JAM (värde 250:-) Gå in på Songbox.com för mer info! OBS! Sista anmälningsdag är 24:e januari.
  7. Häng med på korståget: samla dina fans och ge ut din musik! Songbox i samarbete med X5 Music Group, släpper ett album, Songbox Fan Crusade som kommer innehålla två spår vardera från tio Songboxmedlemmar. Detta är din chans att bygga en gedigen skara fans och få din musik distribuerad hos de stora digitala musikbutikerna! X5 Music Group är ledande i Europa inom digitala musikprodukter. X5s portfölj innehåller för närvarande ca. 80,000 produkter i olika genrer som marknadsförs och säljs via digitala musikbutiker, mobiloperatörer och mobiltelefontillverkare på den globala marknaden. X5 samarbetar med bland andra iTunes, Real Networks, Nokia, Sony Ericsson och Amazon. Songbox tillsammans med X5 Music Group ger nu Songboxmedlemmar en exklusiv möjlighet att få ut sitt material och tjäna pengar! Syftet med Songbox Fan Crusade är att ge din karriär en knuff framåt genom att vi hjälper dig med att bygga en solid skara fans och göra din musik tillgänglig för massorna. Om du är en av de tio vinnarna, kommer du att ha två av dina låtar med på albumet, Songbox Fan Crusade, som kommer att distribueras via alla de stora onlineåterförsäljarna. Naturligtvis kommer du kompenseras för ditt arbete genom att tjäna (pro rata) 70% av singelförsäljningen och 40% av albumförsäljningen. Och eftersom detta INTE är ett skivkontrakt så behöver du inte ge bort några exklusiva rättigheter till din musik! Så här fungerar det: 1. Registrering Från måndag den 17 november till och med den 15 december (kl.12:00) kan Songboxmedlemmar registrera sig till evenemanget genom att skicka in två (2) låtar till Eventet: Songbox Fan Crusade. En jury bestående av representanter från X5 Music Group och Songbox väljer ut femton (15) finalister som presenteras på Songbox den 19 december. 2. Fan Crusade Imellan den 19 december och 30 januari skapar de femton finalisterna en Facebook Musician profilsida och börjar rekrytera fans. Alla lagliga sätt att rekrytera fans godtas. De tio (10) banden med flest registrerade fans på deras Facebooksida den 30 januari, vinner en plats på albumet. De tre banden med flest fans kommer dessutoma att synas på konvolutet, så se till att du kämpar ända in i det sista! 3. Album Release Den 27 februari släpps albumet Songbox Fan Crusade av X5 Music Group och distribueras till de stora digitala musikbutikerna. Albumet kommer att innehålla båda låtar som lämnats in av de tio vinnarna, dvs. totalt tjugo (20) spår. Songbox kommer också pitcha albumet till alla businessmedlemmar så att du får maximal exponering. Gå till Songbox.com för mer info!
  8. Hej alla! Om ni inte ser nån info om tävlingen på förstasidan beror det på att ni visar sidan på engelska. Klicka i högra hörnet högst upp för att få den svenska. Den går på IP nummer så det är därför.
  9. Melodifestivalen har med åren bara blivit större och större och anses av många att vara det absolut viktigaste tillfället för nya artister och låtskrivare att etablera sig. Därför vill vi på Songbox göra vad vi kan för att du ska få in en fot. Tillsammans med skivbolaget Lionheart International och förlaget Lionheart Music utlyser vi nu en tävling där vi letar efter den bästa melodifestivallåten - oavsett genre. Har du en låtidé liggandes som du kanske aldrig riktigt orkat göra klart men som du tror skulle passa perfekt för melodifestivalen? Nu är det dags att göra något åt det. Ta fram gitarren och en mikrofon, spela in och skicka oss dina bästa låtidéer! Den här gången är det låten som står i centrum och produktion är inte det viktiga, vinnaren får nämligen sin låt inspelad och producerad av ett proffs! Inte nog med det, vill sig allt riktigt väl finns chansen att den blir insjungen av någon av Lionhearts artister. Vinnarbidraget förläggs av Lionheart som också kommer att skicka in låten till årets festival. Vi vill i första hand uppmana er att skicka in helt oförlagda låtar men vi godtar även låtar där delar redan är förlagda. Bättre förutsättningar att få med en låt i melodifestivalen än så här får du aldrig - så sätt igång skriv hits nu! Vinnarlåten väljs ut av Songbox tillsammans med A&R-avdelningen på Lionheart. Sista dagen du kan skicka in din låt är 7:e september. För mer info och anmälan gå till Songbox Lycka till!
  10. Vinnaren är korad! Det blev Joakim & Joel som vann med sin låt "Ser jag tjock ut i den här". Låten finns nu till försäljning på CDON för endast 1kr! klicka här för att komma till sajten.
  11. De tre finalisterna i Metro Music Challenge är utsedda och du kan se deras musikvideos på MetroMusicChallenge.com! Alla som röstar har chansen att vinna priser från Apple - och du kan rösta varje dag.
  12. ”Riktiga artister går inte på audition.” Så profilerar Metro och Songbox den nya musiktävlingen Metro Music Challenge där vinnaren får en marknadsföringskampanj värd hela 3.5 miljoner och spelningar på Sveriges största festivaler. Tävlingen riktar sig till artister och band som skriver sitt eget material. En trovärdig tävling kräver en trovärdig jury. Jake Schulze från Songbox, som skrivit låtar åt bland andra Britney Spears och Westlife och belönats med en US grammy nominering, är ordförande i juryn och även en av intiativtagarna till tävlingen. - Det här är helt på artisternas villkor och handlar inte om tv-underhållning. Här är musiken det viktiga. Varken vi eller Metro är skivbolag som har intresse av att äga artister. Bland juryns övriga 10 medlemmar återfinns flera av de tyngsta namnen inom svensk musikindustri som t.ex. Anders Johansson (Universal Music), Fredrik Olsson (EMI Music Publishing) och artister som Lazee och Veronica Maggio. För att ytterligare förhöja upplevelsen av tävlingen samarbetar Metro och Songbox med Apple Premium Reseller över hela Sverige. Apple Premium Reseller är i framkant när det gäller att sälja program som gör att du kan producera musik hemma eller i studion, allt ifrån Garageband till Logic. I samtliga butiker kan du anmäla ditt bidrag och senare rösta på din favorit. Butikerna har även Metro Music Challenge tränade APR säljare som hjälper besökarna att få till den sista touchen på sina låtar genom att använda de rätta programmen. Amälan pågår fram till den 30/3, därefter väljs 20 finalister ut varav 3 får komma till studios i Stockholm för att få hjälp med mixning och produktion där de också får spela in varsin musikvideo. Vinnaren koras sedan av folket. - Det här kan bli världens viktigaste musiktävling säger Chrisitian Quarles, global marknadsdirektör, som redan nu arbetar aktivt för att lyfta ut konceptet i samtliga Metro länder 2009. Mer info om tävlingen finns på Metro.se
  13. jobbar du på songbox? hej! nä, inte jag men känner en som gör. tycker de har ett bra koncept som jag gärna stöjder 😛
  14. På Songbox pågår nu en tävling: Nu har du som Songbox Pro-medlem chansen att få bidra med låtar till Linda Bengtzings kommande album. Lindas stora genombrott kom som bekant i Melodifestivalen 2005 då hon blev känd för hela svenska folket med låten "Alla Flickor". Nu är hon återigen aktuell till 2008 års melodifestival med låten "Hur svårt ska det va?"( J.Fransson/T.Lundgren/T.Larsson) och därefter väntar ett nytt albumsläpp. Låtarna som söks till albumet,men som också kan bli singelaktuella, ska vara på svenska och genremässigt ligga nära hennes tidigare material - modern pop med catchiga melodier och bra hookar. Alla submissions till detta event måste gå Songbox som är ansvariga för att tillsammans med Lindas A&R:s, Jocke Åström och Mattias Wachtmeister, välja ut passande låtar.
×
×
  • Skapa ny...