Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag vill kunna spela in röst pÄ ett enkelt sÀtt i ett lÀtthanterligt gratisprogram. Har provad audacity, men jag tycker inte det har de effekter jag Àr ute efter som reverb osv. NÄgot förslag?

Annons
Postat

Kristal Àr inte sÄ avancerat som det Sonar LE som du redan hade, men Kristal Àr gratis sÄ du har inget att förlora.

ASIO-stöd, VST-stöd och flerspÄrsinspelning.

Postat
Kristal Àr inte sÄ avancerat som det Sonar LE som du redan hade, men Kristal Àr gratis sÄ du har inget att förlora.

ASIO-stöd, VST-stöd och flerspÄrsinspelning.

Men shit, vilket sött litet program. I nÀsta version ska tydligen midi, fler vst-inserts och VSTi stödjas, och dÄ kan det ju bli riktigt anvÀndbart, ta mig tusan. Det ska jag prova innan jag ger upp min logicversion och gÄr över till mac.

Postat

detta prog. verkar mycket lovande. ska titta nÀrmare pÄ det imorgon. har testat en hel del prog. nu, men det hÀr verkar ha allt jag söker + att det verkar lÀtthanterligt :rolleyes:

Postat

jo, det hÀr kristalprogrammet, Àr det nÄgon som hittat tonartshöjning i det?

En sak till, nĂ€r man spelar in pĂ„ ett spĂ„r, kan det dĂ„ finnas möjlighet att spela in en gĂ„ng till pĂ„ samma spĂ„r? 😉

• 10 mĂ„nader senare...
orrebest (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jag skulle gÀrna vilja ha ett gratis inspelnings program. jag vill bara spela in nÄgra lÀtta saker pÄ datorn sÄ inget avanserat tack.

Redigerat av Olsberg
SlÄr samman med existerande trÄd
Postat

sök pÄ www.kvraudio.com (plug-in database). Eller köp ett nummer av tidningen computer music (www.press-stop.se/kiosken/), sÄ fÄr du med ett inspelningsprogram + ett antal pluggar.

Postat (redigerat)

Det finns ju rÀtt mÄnga gratis. Jag har inte testat nÄgon av dessa sÄ jag vet inte hur pass avancerade de Àr. Men de Àr gratis eller ruskigt billiga iallafall. HÀr har du en lista pÄ sequensers frÄn KVR.

Temper (gratis)

Ardour (gratis)

Music Studio Producer/Independence (gratis)

Kristal (gratis)

Reaper ("gratis" men om du gillar det sÄ kostar en non-commercial license $39.95)

Redigerat av Bone
musik (oregistrerad)
Postat

Goldwave.

Görs ju plattor pÄ t.o.m.!!!

Postat

fan va coolt att det, i alla fall av screenshotsen att dömma, verkar finnas sĂ„ mĂ„nga kompetenta gratisprogram att jobba med....tills man kĂ€nner sig redo att faktiskt investera i nĂ„nting.... 🙁🙂

orrebest (oregistrerad)
Postat

assÄ jag ska inte mixa och hÄlla pÄ det Ànda jag vill göra Àr att spela in en sak och spara det. och sedan göra en film.

Postat

DÄ Àr nog Audacity bÀst. Jag började med det, det Àr vÀldigt enkelt men man kan inte göra nÄnting avancerat med det.

Postat
Det finns ju rÀtt mÄnga gratis. Jag har inte testat nÄgon av dessa sÄ jag vet inte hur pass avancerade de Àr. Men de Àr gratis eller ruskigt billiga iallafall. HÀr har du en lista pÄ sequensers frÄn KVR.

Temper (gratis)

Ardour (gratis)

Music Studio Producer/Independence (gratis)

Kristal (gratis)

Reaper ("gratis" men om du gillar det sÄ kostar en non-commercial license $39.95)

Blev ett par ögonbryn dÀr.. Sjukt mÄnga program! Har faktiskt aldrig brytt mig om att kolla vad som finns dÀrute pÄ sequensersidan utöver Cubase, PT, Logic och gÀnget..

• 4 veckor senare...
Postat
Cool edit 2, som en klon pÄ cubase, nÀstan.

eeeh....skulle inte tro det...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.