Jump to content
Annons

Florian & Phil angående monitorer


MrPhil (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

ähh, jag slösar inte mer med min tid på detta-verkar ju dödfött ifrån början till slut, synd att det tog sig sådan dålig ton ifrån din sida när jag bara menar väl...vet inte vad du har att vinna på ditt ständiga och snedvridna svarsalternativ så fort du hugger på mina inlägg, lillpojken, som sagt så ville jag upplysa de på forumet som inte hittat rätt i högtalardjungeln ännu om ett par mkt prisvärda alternativ, dessutom med mkt rak frekvensgång vilket självklart är ett kriterium för att kunna kallas monitorer i detta nu!

Förr i tiden satt folk och mixade bort sig i olika studios med superfeta fullrangesystem som lät olika på varje ställe, sedan kom trenden med närfältare och vissa jag känner bär alltjämt omkring på sina personliga favoriter som abrbetsredskap till alla ställen dom kommer och rattar på!

Det finns lösningar för envar men här på forumet kommer just monitorfrågan upp gång på gång, därför ville jag skingra myten en aning och slänga in lite lättnadens ord, lyssna aldrig på säljare osv, vad jag har sagt står jag fast vid och hoppas någon därute får nytta utav det, att sedan du Mr.Phil väljer att sabotera andemeningen på det grövsta och illvilligaste vis-får stå för dig!

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
_ _ _

att sedan du Mr.Phil väljer att sabotera andemeningen på det grövsta och illvilligaste vis-får stå för dig!

😄

Att du tar det faktum att jag inte håller med dig på alla punkter som sabotage mot dig säger ju mer om dig än nåt annat. Men så blir det ju lite i varje diskussion du ger dig in i. Minns dina akustikplattor, där du gick till grova personangrepp mot allt o alla bara för att folk ville veta lite mer om material o dimensioner.... 😳

Det kanske oxå är så att DU inte läst så noga vad JAG skrivit?

Som du själv skriver ett hundratal ggr: Läs innantill!

Hade du gjort det så hade du sett o kanske förstått att jag håller med om det mesta du säger, men inte om allt. (men du är för upptagen med att hitta på 'roliga' smeknamn som lillpojken, pucko etc för att se längre än näsan räcker)

Framför allt tycker jag det är slöseri på tid att 'lära' sig hur ens favorithögtalare funkar, som inte är rättvisande - även om det funkar att mixa i dem. (tror jag skrivit det tre ggr nu, men det blir bara namecalling som svar på det, apropå 'dålig ton'...)

Jag hävdar fortfarande att ju rättvisare monitorer, desto snabbare lär man sig dem, desto snabbare mixar man rätt, desto säkrare kan man känna sig att mixen funkar överallt utan att kontrollyssna på en massa andra ställen.

Jag har oxå gett exempel på billiga monitorer, dyra monitorer, samt hifi-högtalare som jag tycker funkar som bra lyssning. Har frågat efter vilka högtalare du hittat, men inget svar.

Du vill ju hjälpa andra att hitta rätt säger du, men du vill inte avslöja dina fynd? (Och återigen, nej, det är inte för eget bruk jag frågar. Jag har som sagt lyssning som funkar utmärkt.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hävdar fortfarande att ju rättvisare monitorer, desto snabbare lär man sig dem, desto snabbare mixar man rätt, desto säkrare kan man känna sig att mixen funkar överallt utan att kontrollyssna på en massa andra ställen.

men du är ju för tjatig och sorglig och har bevisligen fortfarande inte läst vad jag skrev, du måste bara älska att fortsätta provocera mig, jag bjuder på det och vill för er andra för säkerhets skull tillägga att jag alls inte tar illa upp om någon har andra åsikter i olika ämnen/sakfrågor, däremot blir jag självklart förbannad när denne någon förvanskar och snedvrider mina ord till något som de inte är...

Jag har sagt och säger det en gång till för att du fanimej skall lägga ner nu:

Det finns vissa högtalare som är nästintill spikraka i frekvensgång och återgivning (pust-repris repris 😛 ) som INTE kostar skjortan, som man hittar i hi-fi djungeln om man är vaken, dessa är alltså att betrakta som RÄTTVISA och inget annat, vad du menar med rättvisa monitorer verkar enbart och sorgligt nog ha med märkeshype att göra, därav dina förbannat korkade och envisa mothugg i denna tråd som jag trodde skulle vara till hjälp för andra härinne ang. tips etc!

Gå ut och ta lite fin höstluft nu, och inse att du inte har något för detta, snarare tvärtom, du försöker svartmåla mig genom att dra upp den där gamla tråden nu också, i vilken jag för längesedan bett om ursäkt för mitt sorgliga beteende flera ggr, detta är lågt av dig liksom dina påhugg igår, jag skall inte kalla dig för en massa passande namn mer eftersom du bara får vatten på din kvarn då, men du har chansen att be om ursäkt-och därigenom rädda ditt ansikte, nu är jag väldigt ödmjuk men jag vill på detta sätt visa att man kan bättra sig!

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Jag har sagt och säger det en gång till för att du fanimej skall lägga ner nu:

Det finns vissa högtalare som är nästintill spikraka i frekvensgång och återgivning (pust-repris repris 😛 ) som INTE kostar skjortan, som man hittar i hi-fi djungeln om man är vaken, dessa är alltså att betrakta som RÄTTVISA och inget annat, vad du menar med rättvisa monitorer verkar enbart och sorgligt nog ha med märkeshype att göra, därav dina förbannat korkade och envisa mothugg i denna tråd som jag trodde skulle vara till hjälp för andra härinne ang. tips etc!

Precis som jag trodde. DU läser verkligen inte vad JAG skriver, för då hade du sett att prislapp o märke inte är att gå efter enl mitt tycke. Endast kvalitet räknas - INTE hype i form av pris eller märke. Finns gott om lådor som kostar 15 000 som har klart sämre värden än en del som kostar 4 000...

Du kan ju annars gärna peka ut VAR jag säger motsatsen...

Men jag frågar fortfarande efter vilka rättvisa högtalare du hittat i hifi-djungeln. Det kan väl inte anses som påhopp eller mothugg?

Själv har jag ju pekat på både lågprismonitorer, dyrar monitorer o just prisvärda hifi-högtalare.

Lite konstigt att du ber om ursäkt för ditt sorgliga beteende när du fortfarande tågar på i samma stil.

Släpp personangreppen nu o prata lite lådor istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

men hörru florian vardan denna vänliga reaktion..!???

😄

jag blev helt chockad.. 🙂

Han kanske fick slut på LSD och vart snäll igen men de varar nog inte länge.

vad tycker du det inlägget tillför i debatten!?

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

men hörru florian vardan denna vänliga reaktion..!???

🙂

jag blev helt chockad.. 😄

Han kanske fick slut på LSD och vart snäll igen men de varar nog inte länge.

ja verkligen, dessutom blir man ju snäll på LSD/alko/ganja etc och inte tvärtom, kolla upp vad du snackar om i fortsättningen blöjpundarn... 😎

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Sammanfattning av tråden så här långt. :rolleyes:

-Du lyssnar ju inte.

-Men du hör ju inte.

-Du lyssnar ju inte.

-Men du hör ju inte.

-Du lyssnar ju inte.

-Men du hör ju inte.

-Du lyssnar ju inte.

-Men du hör ju inte.

-Du lyssnar ju inte.

-Men du hör ju inte.

-Du lyssnar ju inte.

-Men du hör ju inte.

-Du lyssnar ju inte.

-Men du hör ju inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Danny Cort (oregistrerad)
Hi hi hi hi... 😲

Har ni märkt hur länge jag har hållit mig utanför denna debatt?

Märkligt va?

Inte särskilt märkligt.

Du har förmodligen ungefär lika stort kunnande när det gäller monitorer som när det gäller upphovsrätt.

Alltså inget kunnande alls.

Så det är väl inte alls märkligt att du håller dig utanför diskussionen.

Du är Ove Centli.

Oväsentlig, så att säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag längtar till den högtalarfirma som gör monitorer som istället för att ha mickar och programvara som kalibrerar högtalarna efter rummet, så kalibrerar den efter min hörsel!

😲

HÄPP!

.

Precis som du längtar efter forummedlemmar som kalibrerar sig efter dina "sanningar"?

Det kommer inte hända, gosse.

HÄPP!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Oväsentlig, så att säga.

Hela den här tråden är oväsentlig, annars skulle den inte ligga under OT.

Du var inte med på ordleken va, Stoffe?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hi hi hi hi... 😳

Har ni märkt hur länge jag har hållit mig utanför denna debatt?

Märkligt va?

Slutligt tips till alla unga nybörjare inom mixning:

LITA ALDRIG på folk över 40 - speciellt inom pop/rock branschen - vad de än säger! De har ändå ALDRIG rak frekvensgång eller faslinjär hörsel själv! Så de så. Jag längtar till den högtalarfirma som gör monitorer som istället för att ha mickar och programvara som kalibrerar högtalarna efter rummet, så kalibrerar den efter min hörsel!

😳

HÄPP!

.

Öhh.. Jag är betydligt över 40-strecket... Jag fattar int ett jota vad denna tråd handlar om.. Monitorer??? Å.. än sen.. Låter det bra så låter det bra.. Carlsson kolboxar eller Yamaha NS10M de skiter väl jag i.. Huvudsaken att slutresultatet blir allmännyttigt bra ju... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Oväsentlig, så att säga.

Hela den här tråden är oväsentlig, annars skulle den inte ligga under OT.

Du var inte med på ordleken va, Stoffe?

Tydligen inte... 😳

Kom igen nu.

Ove Centli.

Ovecentli.

Ovesäntlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oväsentlig, så att säga.

Hela den här tråden är oväsentlig, annars skulle den inte ligga under OT.

Du var inte med på ordleken va, Stoffe?

Tydligen inte... 😄

Kom igen nu.

Ove Centli.

Ovecentli.

Ovesäntlig.

*Host*

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ove fan häng pånurå 😏 bit ifrån låt dom inte mobba dig ostraffat 😳 . Nä för guds skull peace folks sträck ut den cybernetiska långarmen i en kempe superkram, bara skojar lite. Faktum är nog att de flesta som hänger här har jävligt mycket att tillföra på sitt eget speciella lilla sätt när det gäller fan allting som har med musikproduktion att göra. Jag har fått många bra tips, om det har hjälpt det vet i fan men det beror ju inte på er 😛 . Så är det och love you all och ibland så är det rena underhållningen att skanna igenom en del trådar här. Det antar jag kommer som en extra bonus, en liten freebee att gottas åt i det nalkande höstmörkret.

Kram på er pöjker 😄 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
* Eftersom ingen fattade den låga ordvitsen, så hur skall de fatta ngt alls då? Förresten stavade han fel när han löste upp vitsen i slutet: det stavas Oväsentlig! 🙂

Jodå, han vet hur det stavas, men han var tvungen att förenkla det för att Stoffe skulle förstå sammanhanget.

Du kan ju inte mena att du inte har skapat ditt nick med tanke på ordleken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...