Jump to content
Annons

AutoTuner..


KostasB

Recommended Posts

Annons

Har prövat både Choralozoide och Gnsap.

Choral försöker vara något helt annat (eller kanske en massa saker) än autotune. Det finns dock en pitchkorrigeringsfunktion, med bara en parameter (on/off !).

Funkar helt okej om man vill göra pads av ordlösa toner.

Gsnap försöker efterlikna autotune i funktionerna, men jag tycker inte att det arbetar lika stabilt. Resultatet känns ganska onaturligt och pressat. Dock utan den klassiska tuppen-i-halsen-effekten.

Rekommenderar autotune ifall man vill ratta till sin egen "Bot"! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Mogna svar!

Det är nog den här du söker: http://www.antarestech.com/products/auto-tune4.shtml

Finns fler modeller. Men det var antares som gjorde sig kända med "chereffekten" och ingen jävel sa att det var antares utan autotuner av nån anledning. Så förmodligen är det, det du söker.

Shit, tack så mkt! Precis det jag söker 🙂. Om det inte kmr gå och skaffa dt gratis (hitta nån serial om dt nog är så) så är dt nog värt att köpa ju 🙂 om det nu är rediga "chereffekten" 🙂. Den är mkt mkt dyr så det är nog den, måste va nåt riktigt bra så 🙂 hehe

Redigerat av KostasB
Link to comment
Dela på andra sajter

Gsnap försöker efterlikna autotune i funktionerna, men jag tycker inte att det arbetar lika stabilt. Resultatet känns ganska onaturligt och pressat. Dock utan den klassiska tuppen-i-halsen-effekten.

Använde GSnap idag på en melodica som visade sig ligga något högt jämfört med övriga instrument. Det fungerade klockrent!

Ville bara nämna det. En röst är naturligtvis en annan sak, där har jag inte testat den ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använde GSnap idag på en melodica som visade sig ligga något högt jämfört med övriga instrument. Det fungerade klockrent!

Ville bara nämna det. En röst är naturligtvis en annan sak, där har jag inte testat den ännu.

Ok! 🙂 Jag testade på sång, men tyckte den triggade pitchen godtyckligt och när den väl gjorde det lät korrigeringen pressad och ljudet blev lite tunnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte kmr gå och skaffa dt gratis (hitta nån serial om dt nog är så) så är dt nog värt att köpa ju🙂om det nu är rediga "chereffekten"🙂. Den är mkt mkt dyr så det är nog den, måste va nåt riktigt bra så🙂hehe

Prt m prtkopirade prgrm uppskatts int rktgt hr...

bara så d vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Om det inte kmr gå och skaffa dt gratis (hitta nån serial om dt nog är så) så är dt nog värt att köpa ju🙂om det nu är rediga "chereffekten"🙂. Den är mkt mkt dyr så det är nog den, måste va nåt riktigt bra så🙂hehe

Prt m prtkopirade prgrm uppskatts int rktgt hr...

bara så d vet.

Okok lungt 😆 Men jag menr värt o köpa 😆

Redigerat av KostasB
Link to comment
Dela på andra sajter

Selektivt undantagit vissa vokaler eller är det en ny "kronolekt" vi delges?

Selektivt undantag av vokaler så trådstartaren förstår vad jag säger.

Fast man kanske skulle skapa ett nytt Kronolekt skrivspråk här då alla inte verkar korrekturläsa sina inlägg..

Link to comment
Dela på andra sajter

Prsnlgen tcker jg at Melodyne r mr vrt pngrna iså fll.

Autotune r lte uttjatat , vssrlgn br mn Melodyne r mr vrklghts trgt

fnns ndra plggr sm gr smma sk sm autotune mn bllgre.

In Rome, do as the romans do

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Kolla här: http://www.dj-memphis.com/downloads/Example_01.WAV

Försökt få rösten så där med den AutoTuner 4 (testade på demo), gick inte. Elr så kunde jag inte. Den får bara fram dubbelröst om dt ska låta "nästan" så. Jag vill fixa fram det dära som ändrar rösten, "oueaouea" typ och dt låter inte dubbel-röst hlr, på exempeln som jag visa.

Redigerat av KostasB
Link to comment
Dela på andra sajter

Selektivt undantagit vissa vokaler eller är det en ny "kronolekt" vi delges?

Selektivt undantag av vokaler så trådstartaren förstår vad jag säger.

Fast man kanske skulle skapa ett nytt Kronolekt skrivspråk här då alla inte verkar korrekturläsa sina inlägg..

Peace brother... var inte meningen att du skulle ta åt dig så! 🙁

Folk får väl skriva efter behag, kronolekt syftade till en viss form av språkbruk efter ålder. Undrade om jag helt enkelt hade blivit gammal, men det kanske jag har. Ta det lugnt och ta en Toy, var en slogan från min barndom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla här: http://www.dj-memphis.com/downloads/Example_01.WAV

Försökt få rösten så där med den AutoTuner 4 (testade på demo), gick inte. Elr så kunde jag inte. Den får bara fram dubbelröst om dt ska låta "nästan" så. Jag vill fixa fram det dära som ändrar rösten, "oueaouea" typ och dt låter inte dubbel-röst hlr, på exempeln som jag visa.

Det där exemplet är auto-tune rakt av.

Testa att sätta ratten längst ner till vänster till 0, sen markerar du bort alla noter som inte du använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla här: http://www.dj-memphis.com/downloads/Example_01.WAV

Försökt få rösten så där med den AutoTuner 4 (testade på demo), gick inte. Elr så kunde jag inte. Den får bara fram dubbelröst om dt ska låta "nästan" så. Jag vill fixa fram det dära som ändrar rösten, "oueaouea" typ och dt låter inte dubbel-röst hlr, på exempeln som jag visa.

Det där exemplet är auto-tune rakt av.

Testa att sätta ratten längst ner till vänster till 0, sen markerar du bort alla noter som inte du använder.

Ok =) Ska testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...