Jump to content
Annons

Världens bästa trancelåt?


Nisse

Recommended Posts

Annons
Hej!

Det har diskuterats tidigare på forumet, jag vet, men vilken är egentligen den bästa trancelåten? 😛  (Klart, smaken är som baken, men ändå..) 😎

//Nisse

DJ Tiesto - Traffic! Yeah!!!

lol skämta bara.... hört många som säger de dock... 😄

dj tiësto - magic journey om man ska bli lite nostalgisk...

plastic boy - silver bath e ruskit schysst me...

om man ska dra nån låt som e lite nyare hade jag nog sagt nickelson - yin (solid globe remix)

fast allt beror ssååå mycket på humöret! de e dom ända ja kom på...

btw.. armin van buuren - yet another day... grymt bra låt... bra text oxå.. lagom humör för den låten..

äh.. ska sluta snacka.. borde nog gå o driicka lite kaffe, ta en panodil o en samarin sen lägga mej på altanen o självdö lr nåt... iaf vila upp mej inför kvällen.. :/

EDIT: moget att glömma en av mina absoluta favoriter... från 1999.. Rank 1 - Airwave

på den tiden fanns de ingen mumsigare låt... 🙂

EDIT2: Jag tror jag väljer låten som lurade in mej inom trance...

Dave Davis - Transfiguration (1995, Bonzai Records) 😄

EDIT3: moget... hur kan man glömme Delerium - Silence (Tiësto Remix) samt Yahel Voyage (Tiësto Remix) från albumet Magik 6 .. nog de bästa albumet 🙂

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Schyssta låtar sedan 2003

Robert Nickson - Spiral

Motorcycle - As the rush comes (Armin Van Buurens Universal Religion remix)

Andain - Beautyful Things (Photon Project remix)

Aalto - Rush (Super8 vs. Orkidea remix)

Pulser - My Religion

Envio - Touched By The Sun

Signum - Push Through

Ace’s Delight - Mental Theme

Firewall - Sincere (pulser remix)

Oceanlab ft Justine Suissa - Satellite

Nickelson - Yin (Solid Globe Remix)

Ralphie B - Massive

Usch.. orkar inte gå igenom alla mina A State of Trance.. men där borde ett par goingar till finnas...

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Con-bah (oregistrerad)

snackar vi Carl_B-trance nu eller? 🙂

Då måste jag plocka fram dem gamla slagdängorna

Tiesto - Suburban Train

PvD - For an angel

Annars är ju "Chi-A.D - Beyond the Singularity" förmodligen världens skönaste låt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir helt knäpp när jag hör från 3, 50 och framåt,... CP!!!

Detta har komposirören själv skrivit om låten på ett annat forum:

'The name of the track - Esho Raz - means "one more time" - there was such old classical-russian song 🙂 The basis of the track, it's main axle snatches out different sounds from the space around it - during the track those sounds cover the axle one after one, time after time - more and more - Esho Raz 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren Postat den 17 July 2004, 21:26

Pulsedriver 3 - I'm Rushin' (Nothing)

öh,, lyssnade på låten, fattades bara Haddaway´s mustiga stämma hade det vart riktigt tivoli här hemma, gillar du tivoli, Nattvaktaren? Näe, skämt och sido, detta är ju så klart en fråga om smak, men detta är "låtsas trance" för mig, sätt på en låt från Parasense- Avangaro skivan, vilkensomhelst men säg Speech Work, eller Big rave with no name... och lämna leksaksljuden... Iofs, hade inte låten jag länkade till åvan inte världens bästa ljudbild heller men ändå, det finns så mycket grymt ihopsnickrad musik som verkligen får en att komma nånstans, känna nåt, få en riktig omgång av....

Ibland undrar jag om folk gillar så mycket amatörmässig, förenklad, musik för att de inte hört nåt annat, annars är det väl helt enkelt att man njuter av så totalt olika saker, men ändå verkar de som är intresserade av musik på riktigt vara förbluffade inför den stora massans musikkonsumtion och tycke och smak, ellerhur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså om ni kommer åt och lyssna på speech work med parasense... när de efter 5 minuter, när man redan tror att nu har jag hört allt som går att höra, börjar räkna upp länder igen,..och dom slänger på en liten snutt med toner som förknippas med just det landet de talar om just då,.. ja det är mer att man känner att det är ingen ide att göra nån mer trans, de här killarna har redan överlistat allt och gjort det omöjligt för en annan att göra anspråk på att också göra riktigt grymma alster... men det är väl bara att kämpa på?!... Vilket ljud, vilken oerhörd exakthet, vilka sista 2 minuter på låten, helt psyko,... sen dänger de på nästa låt, "stop the sickness" och det är bara ta av sig hatten,... Vet inte vad dom här snubbarna har gjort med sig själva för att kläcka fram såna oerhörda alster, men de ska tydligen vara riktigt duktigt nerknarkade som de flesta andra musik genier som funnits....

Link to comment
Dela på andra sajter

A friend once told me: "Gör slut med bruden och börja sup om du vill göra bra låtar!" och det ligger nog nått i det...

Intressanta musiktips som nämns här. Tycker dom bekräftar min bild av trancemusik ganska väl, så jag har inte varit helt ute och cyklat på djupt vatten verkar det som. Just trance verkar vara väldigt svårt att kläcka det där lilla extra som gör att låten står ut - det verkar finnas så många oskrivna regler och gränser som man inte kan överstiga.

Ibland undrar jag om folk gillar så mycket amatörmässig, förenklad, musik för att de inte hört nåt annat, annars är det väl helt enkelt att man njuter av så totalt olika saker, men ändå verkar de som är intresserade av musik på riktigt vara förbluffade inför den stora massans musikkonsumtion och tycke och smak, ellerhur?

Hur många har egentligen läst (eller hört talas om innan) nobelpristagaren i litteratur?

Link to comment
Dela på andra sajter

nisse_ (oregistrerad)

Den absolut bästa melodiska trancelåten är och kommer alltid vara Solar Stone - Sevencities (Original Mix)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mike Koglin & DJ UTO - Time (Vocal Mix)

Jose Amnesia - The Eternal (Pulser Mix)

Pulser - My Religion

Sasha - Xpander (Original Mix)

Gouyrella - Ligaya

Mina kandidater till bästa trancelåten...

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
nattvaktaren  Postat den 17 July 2004, 21:26

                Pulsedriver 3 - I'm Rushin' (Nothing)

öh,, lyssnade på låten, fattades bara Haddaway´s mustiga stämma hade det vart riktigt tivoli här hemma, gillar du tivoli, Nattvaktaren? Näe, skämt och sido, detta är ju så klart en fråga om smak, men detta är "låtsas trance" för mig, sätt på en låt från Parasense- Avangaro skivan, vilkensomhelst men säg Speech Work, eller Big rave with no name... och lämna leksaksljuden... Iofs, hade inte låten jag länkade till åvan inte världens bästa ljudbild heller men ändå, det finns så mycket grymt ihopsnickrad musik som verkligen får en att komma nånstans, känna nåt, få en riktig omgång av....

Ibland undrar jag om folk gillar så mycket amatörmässig, förenklad, musik för att de inte hört nåt annat, annars är det väl helt enkelt att man njuter av så totalt olika saker, men ändå verkar de som är intresserade av musik på riktigt vara förbluffade inför den stora massans musikkonsumtion och tycke och smak, ellerhur?

Hej Uber!

Nu kan det mycket väl hända att jag missuppfattade idén med din tråd, men jag fick för mig att du ville veta vilka trancelåtar vi andra anser vara de bästa?

Mitt förslag är en nu nrg-klassiker från 1998 som spelades överallt det året (hörde den på Pendragon och Escape From Samsara i London och på TranceBuddha i Amsterdam, många topp-DJs hade den på sina playlists) och fortfarande spelas ute. Senast förra året kom en ny remix av I'm Rushin'.

Att du inte har koll och jämför en låt av den kalibern med nåt eurodiskobjäfs från 1992 avslöjar dig som snorvalp, alternativt bluff.

Men du kanske bara startade den här tråden för att berätta om din egen förfinade smak?

Vad gäller dina tonårssvettiga observationer angående "folks" gillande av "amatörmässig, förenklad musik" är du än mer pinsam.

Kamma dig.

edit: Ser nu att det inte var du som startade tråden.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

märks att alla har olika uppfattning musiken... vilket jag tycker är bra... däremot att folk inte respekterar andras beslut är en helt annan sak.. musik är personlig... det ska den vara.. men när man kommer med åsikter om andra människor och vad de tycker så tycker ja man ska va vääldigt försiktig... särskilt om man inte känner personen väl...

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte om det här räknas som trance men nångång i mitten av 90talet eller tidigare hörde jag en låt de spelade på ett lastbilsflak, med en vokal var de sa "NO BASE" eller var det "NO BASS" hur som helst var den ganska skön och man kom lite i trans.. den började endast med hi-hat och vokalen i typ 3 minuter sen kom det en bastrumma!

nån som vet vad det kan ha varit för låt? trance fast inte en trance låt alltså 😠😛

Redigerat av Tunnan och Moroten
Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer den bästa trance låten: Paul Oakenfold - Southern Sun (tiesto remix) en annan favorit på banan just nu är Perry O´niel som gör grymma remixer på många låtar. Three Drives - Carrera 2 (nu-nrg remix) är oxå en höjdare.

www.chriskooh.com

Link to comment
Dela på andra sajter

"You gonna get it" med Trance Dance är nog världens bästa trance-låt om ni frågar mig....

Fan ta dig! Nu måste jag ju bara leta upp den vinylplattan jag har nerstoppad nånstans långt inne i det mörkaste skrymslet på någon släktings vind...

Det var en låt som hette duga minsann!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha!... det är psy-trance som jag menar med trance.. den där "you´re gonna get it!" var ju i mina öron nån typ av pop/rock som lät som den var producerad på en sån där synt man kan höra nån gubbe sitta o kompa på i ett köpcentrum typ + nån sliskig sångare som kraxade på som bäste elvis raggaren ... Förstod inte vad som var så trans me den? Det kanske bara jag som ärför tråkig för att förstå Hammargellas humor iochförsig.. Men, men tyckte inte heller när jag har lyssnat på de andra killarnas förslag att jag har hört trance eller trans som det väl borde heta på svenska. Jag har upplevt det som att någon ber om tips på den absolut grymmaste heavy metallåten och folk tipsar om Poison "Unskinny Bop" eller tillochmed Europe 1991, PRISONERS IN PARADISE,.. eller är jag ute och cyklar här??? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"You gonna get it" med Trance Dance är nog världens bästa trance-låt om ni frågar mig....

Är väl inte riktigt vad jag kallar trance, men riktigt bra är den! 😄

//Nisse

Men dom heter ju Trance Dance!! 🙂

Nä förlåt, jag spårar ur tråden, det var inte meningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...