Jump to content
Annons

sw9

Recommended Posts

Hej...

Jag undrar om de nån här som e hemma på de där me Rewire i Cubase.

Behöver man någon speciell mjukvara eller hårdvara?

Och hur går man till väga me det hela?

r.Qvist

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmmm,

undrar vad du fick ut av de svaret då??! (jävla idiot)

Link to comment
Dela på andra sajter

(tror du verkligen inte jag gjorde de innan?)

nå skit till FL, Logic osv (allt som allt kanske de fanns 15 inlägg om ämnet)

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm,

undrar vad du fick ut av de svaret då??! (jävla idiot)

Ja, han fick väl ut ungefär det som han skrev!?

Börja med att sök på detta då det tagits upp en massa gånger förut. Det går nog fortare än att du ska vänta på svar som ingen orkar skriva eftersom de gjort det 1000 ggr förut.

Förstod nog inte heller frågan helt? Har du alltså redan program som du vill koppla ihop och undrar hur man gör det, eller undrar du vad man behöver för att göra det?

Om frågan var tänkt som det första alternativet så kan du ju läsa om hur man gör i manualerna till programmen (eftersom nog ingen här har lust att skriva en tutorial då det redan gjorts)

Om frågan var tänkt som det andra alternativet så behöver du förstås Cubase (inte Cubasis VST) och t ex Reason som du vill koppla ihop. Någon ytterligare mjukvara behöver man inte. Dessutom behöver du ju en hyfsad dator (iofs beroende på vilken latency o dyl. som du kräver)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle nog vilja veta det mesta från början...

Jag jobbar på cubase Sx3 och vill använda mej av trummorna från ReBirth.

Men jag får inte så mkt hjälp av cubase egna hjälp manual.

r.Qvist

Link to comment
Dela på andra sajter

GLÖM DENNA TRÅD!

(har hittat det jag sökte)

Link to comment
Dela på andra sajter

Muncken87 (oregistrerad)

öppna cubase sen öppnar du ditt andra program tex Fl studio. Sonar, Reason etc..

Sen går du in på cubase och trycker devices och väljer den mjukvaran som det står du vill använda och trycker på dom två första channelsen som visas.

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm, jag har typ fattat principen nu. Men det har dykt upp ett annat problem nu, nämligen att ReBirth RB338 inte startas korrekt!?

Jag startar Cubase, Skapar mitt project, Öppnar ReWire i Devices och väljer vilka kanaler som ska vara aktiva, minimerar sedan cubase å ska starta ReBirth,... det är det skiter sig! Jag ser start-up fönstret men det tyckas som att precis när det ska vara färdigt laddat så stängs det ner... Hur som helst så syns inte programet nånstans??? e detta normalt?

all hjälp e tacksam..

r.Qvist

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får nu upp ReBirth å ljud kommer ut i Cubase, men när jag startar upp ReBirth får jag detta felmedelande "Failed opening MIDI input. No MIDI will be available. Please select another MIDI Port or re-check your MIDI interface installation."

Jag har ingen aning om sånt... snälla hjälp mig.

Jag använder mej av Cubase Sx3, SoundBlaster Extigy(snälla jiddra inte om de, den var gratis), M-Audio Keystation49(via USB).

Alla tips om inställningar vore tacksamt!

ronny.Qvist

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag startar upp ReBirth får jag detta felmedelande "Failed opening MIDI input.

Drivrutinen till ditt midi-interface (ljudkortet) verkar inte vilja köra midi gentemot båda programmen samtidigt.

Plocka bort midi-inställningarna i Rebirth. Du behöver dem inte när du har Rewire med Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte välja bort MIDI inställningarna(??)

Jag kan välja vilken MIDI input som ska vara,

om jag vill synca med MIDI-Clock

eller om jag använder en Remote MIDI Control

---samt vilket ljudkort som ska användas.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns inte det alternativet!

Jag kan välja följande...;

1*MPU-401

2*Creative SB Extigy MIDI UART

3*USB-ljudenhet

??????

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...