Jump to content
Annons

Gitarrist sökes till proggrocklåt


Pluffo

Recommended Posts

Jag håller på med en slags uppföljare till The Arne Weise Experience som dock är mer rockig (och förhoppningsvis också bättre), och söker därför en gitarrist som har lust att arbeta tillsammans med mig på låten, då mina gurakunskaper inte riktigt räcker till.

Det går finfint att sammarbeta över internet men det skulle vara extra roligt att hitta någon gitarrist i Umeå som tycker om att göra musik inom progg-genrén.

Nåväl...Svara i tråden eller lägg till mig på MSN (pluffo@hotmail.com) om intresse finns.

Fred ut!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lynxo!? 😄

Öhum...tack för att du tänkte på mig 😎 men för det första bor jag inte i Umeå, för det andra har jag inga inspelningsmöjligheter just nu. (Jag antar att Pluffo vill ha något som är inspelat med bättre utrustning än Behringer V-Amp och det integrerade ljudkortet. 😳 )

Link to comment
Dela på andra sajter

I mån av tid kan jag för all del göra ett försök... om du vill höra något prov på något jag gjort så kan du lyssna på den här låten (länk nedan), inte helt färdig men alltid något.

Låten (ej på Studios server 😎)

Edit:

Och njet, jag bor inte i Umeå så det får bli över nätet i så fall. 😳

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med Umeå skulle mest ses som meriterande...Inte som något krav 😱

Lynxo: Tja...Om det låter crap med denna rig så kanske jag är en aning skeptisk, men gör det verkligen det?

Hellpig: Ehmm...Den där länken ledde till en tysk hemsida med en cyclop i blåställ på ett flygande tefat 😱 Ska det vara så? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Lynxo: Tja...Om det låter crap med denna rig så kanske jag är en aning skeptisk, men gör det verkligen det?

Tro mig, du vill hitta någon annan... 😱 I alla fall tills jag köpt ett ljudkort, vilket inte blir inom den närmsta framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lynxo: Tja...Om det låter crap med denna rig så kanske jag är en aning skeptisk, men gör det verkligen det?

Tro mig, du vill hitta någon annan... 😱 I alla fall tills jag köpt ett ljudkort, vilket inte blir inom den närmsta framtiden.

Ok...ok...Jag tror dig 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Fast jag bor bara ett stenkast ifrån Ume (16 mil närmare bestämt...)

Ni norrlänningar är lite konstiga (eller så har ni ruggigt kraftiga kastarmar) 😱

Men dig har jag ju på MSN ditt träd. You´ll here from me 😱

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag bor bara ett stenkast ifrån Ume (16 mil närmare bestämt...)

Ni norrlänningar är lite konstiga (eller så har ni ruggigt kraftiga kastarmar) 😱

Men dig har jag ju på MSN ditt träd. You´ll here from me 😱

😱

Jepp vi ses på msn!

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med Umeå skulle mest ses som meriterande...Inte som något krav 😉

Lynxo: Tja...Om det låter crap med denna rig så kanske jag är en aning skeptisk, men gör det verkligen det?

Hellpig: Ehmm...Den där länken ledde till en tysk hemsida med en cyclop i blåställ på ett flygande tefat 😱 Ska det vara så? 😱

Då är det fel på din browser! 😱

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ehh...Fan vilket gensvar det var på det här 😲 Man får tacka för visat intresse. Jag ska åka till Stockholm en vecka nu och vara helt utan min musik (hur ska det gå? 😛) men sedan ska jag sparka igång det här på riktigt. Djonas antastade mig på MSN och verkade vara på efter att ha fått hört låten. Jag tänkte "använda mig" utav honom i första hand på den här låten, men om det är någon av er andra som är sugna på att sammarbeta så är det bara att antasta mig på MSN ni också. Jag vill göra MYCKET musik (weee!) och det är just på gitarrfronten som jag brister.

Jag behöver till exempel någon som lägger ett eller två stycken jazzgitarrsolon på två halvjazziga låtar jag försöker slutföra. Dessutom är jag öppen för nya sammarbeten. Rock on! Ni är goa! 😲

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh...Fan vilket gensvar det var på det här 😏 Man får tacka för visat intresse. Jag ska åka till Stockholm en vecka nu och vara helt utan min musik (hur ska det gå? 🙂) men sedan ska jag sparka igång det här på riktigt. Djonas antastade mig på MSN och verkade vara på efter att ha fått hört låten. Jag tänkte "använda mig" utav honom i första hand på den här låten, men om det är någon av er andra som är sugna på att sammarbeta så är det bara att antasta mig på MSN ni också. Jag vill göra MYCKET musik (weee!) och det är just på gitarrfronten som jag brister.

Jag behöver till exempel någon som lägger ett eller två stycken jazzgitarrsolon på två halvjazziga låtar jag försöker slutföra. Dessutom är jag öppen för nya sammarbeten. Rock on! Ni är goa! 😕

Skapar du all annan musik alltså? 😠

Kommer det upp något i demodelen senare? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller på med ett progg project där jag tänkt göra ett gäng gammla progglåtar med bla. Röda Kapellet, Röda Ropet, Rekyl, Motvind mfl. i 77-punk stil.

Jag misstänker starkt att det är den andra sortens progg du vill spela och där räcker inte mina gitarrkundskaper till tyvärr. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...