Jump to content
Annons

13 mice


emser

Recommended Posts

Ja, visor skall ju vara lita tjatiga. 😉

Tyck till om allt.

/ems

LÅTNAMN: 13 mice

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: Folk/pop/rock/visa

LÅTLÄNGD: 3:36

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: emser

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK:4,5 mb

STATUS: ev. klar

Testa den här länken, kanske funkar bättre.

13 mice alt. länk

13_mice__post1_.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja, visor skall ju vara lita tjatiga. 😮

Tyck om allt.

/ems

LÅTNAMN: 13 mice

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: Folk/pop/rock/visa

LÅTLÄNGD: 3:36

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: emser

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK:4,5 mb

STATUS: ev. klar

måste säga att det är väldigt bra.. nästan förbra. härligt sång.. och härligt gitarrer. ett bra mix arbete. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, visor skall ju vara lita tjatiga. 😮

Tyck om allt.

/ems

LÅTNAMN: 13 mice

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: Folk/pop/rock/visa

LÅTLÄNGD: 3:36

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: emser

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK:4,5 mb

STATUS: ev. klar

måste säga att det är väldigt bra.. nästan förbra. härligt sång.. och härligt gitarrer. ett bra mix arbete. 🥰

Tyyysen tack!

Jag är otroligt ny på att spela in och mixa ackegurkor så det var kul att det låter bra.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra och spännande ljudbild. Bra ak.gitarr och sköna el.gitarrer som vandrar och hotar. Rösten har ett fint uttryck. Hittar inte mycket att kritisera. Skulle vara att önska lite mer brillians på den akustiska gitarren.

Slutet tycker jag är snöpligt. Varför inte låta en gitarr gå lite överstyr där och kräma på en stund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra och spännande ljudbild. Bra ak.gitarr och sköna el.gitarrer som vandrar och hotar. Rösten har ett fint uttryck. Hittar inte mycket att kritisera. Skulle vara att önska lite mer brillians på den akustiska gitarren.

Slutet tycker jag är snöpligt. Varför inte låta en gitarr gå lite överstyr där och kräma på en stund.

Tackar,

Menar du rackaracka eller melodi guran?

Ja, liiite längre kanske den kunde vara.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

OK...nu fick jag igång det hela...varför blir det indexprylar av filen????

However....har Lanois gett ut en ny platta :rolleyes: som jag inte hört förrens nu 😮 ...kalasbra detta gillar jag... ljudbilden kan jag inte ha nå'n synpunkt då jag sitter med craplurar men det låter säkert hur bra som helst.....bra känsla i gitarrmelodin och kalasstämmor...är du inne i akustiska perioden nu? Det är skitbra, din röst blir naknare till det akustiska och det håller den för.....du har en röst som en på 100000 har...j-l-gt bra ....keep up........

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra och spännande ljudbild. Bra ak.gitarr och sköna el.gitarrer som vandrar och hotar. Rösten har ett fint uttryck. Hittar inte mycket att kritisera. Skulle vara att önska lite mer brillians på den akustiska gitarren.

Slutet tycker jag är snöpligt. Varför inte låta en gitarr gå lite överstyr där och kräma på en stund.

Tackar,

Menar du rackaracka eller melodi guran?

Ja, liiite längre kanske den kunde vara.

/ems

Skit i det där med brillians, jag är inte så säker på att du skall ändra alls.

Står däremot fast vid en önskad förlängning där den underbara elgitarren får lite extra utrymme.

--

Fan det är verkligen bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ööh, den här låten verkar ju riktigt spännande att höra! Tyvärr hör jag ingenting, får bara upp en massa kod rapakalja, vad kan det bero på, verkar vara fler som råkar ut för samma fenomen. Hoppas jag får det att funka så småningom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ba ems..

Lyssnar på din låt..Skit läckert..Skön elgura..Svinbra sång..Märkligt,i dina låtar finns det inga "fel"...allt är så snyggt arrat och i balans.Det är väl inte så att du driver med oss vanliga dödliga - och jobbar som tekniker/producent på nåt bolag? 🙂

Nåt jag funderar på är ditt röstläge,vad händer om du klämmer i från tårna?

Med fullt magstöd alltså..Jag gillar verkligen din röst,det skulle vara mycket spännande att få höra den i ett mera "vildsint" sammanhang.

När jag trycker på med rubbet så distar/spricker rösten lite,det kan vara mycket effektfullt..exempelvis till denna där sången blir lite slätstruken.Jag tror att det skulle lyfta allt till en helt annan nivå..men det är ju min åsikt.

Kanon jobb som vanligt,sparas definitivt!

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

OK...nu fick jag igång det hela...varför blir det indexprylar av filen????

However....har Lanois gett ut en ny platta 🙂 som jag inte hört förrens nu 🙂 ...kalasbra detta gillar jag... ljudbilden kan jag inte ha nå'n synpunkt då jag sitter med craplurar men det låter säkert hur bra som helst.....bra känsla i gitarrmelodin och kalasstämmor...är du inne i akustiska perioden nu? Det är skitbra, din röst blir naknare till det akustiska och det håller den för.....du har en röst som en på 100000 har...j-l-gt bra ....keep up........

karl

Ja, jag tror att det kan bli lite mer acke nu, börjar få lite koll på hur man skruvar. 😄

Nu skall jag bara lära mig spela oxå. 🙂

/Andy

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ba ems..

Lyssnar på din låt..Skit läckert..Skön elgura..Svinbra sång..Märkligt,i dina låtar finns det inga "fel"...allt är så snyggt arrat och i balans.Det är väl inte så att du driver med oss vanliga dödliga - och jobbar som tekniker/producent på nåt bolag? 😄

Nåt jag funderar på är ditt röstläge,vad händer om du klämmer i från tårna?

Med fullt magstöd alltså..Jag gillar verkligen din röst,det skulle vara mycket spännande att få höra den i ett mera "vildsint" sammanhang.

När jag trycker på med rubbet så distar/spricker rösten lite,det kan vara mycket effektfullt..exempelvis till denna där sången blir lite slätstruken.Jag tror att det skulle lyfta allt till en helt annan nivå..men det är ju min åsikt.

Kanon jobb som vanligt,sparas definitivt!

MVH

Micael

Tackar,

Tro mig, jag har ingen aning om vad jag håller på med, jag bara hittar ett skönt preset och så kör jag.

Jag har en rockdänga på gång och där... ända ifrån tårna. 🙂

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Fiiint! Funderar just vad den handlar om. Tänkte först på tsunamin. Härligt sound du får till. Du har verkligen fingertoppskänsla i arr och mix.

Ja, den handlar om 13 möss på död mans kista och hur de tuppat av en efter en. 🙂

Skönt att du gillar.

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket skön låt! (Fortfarande irriterande att studioforum inte kan få rätt på filnedladdningen! 🙂 ) ... Skönt akgitarrspel, hur har du spelat in det? Vad för mic? Placerad hur?

Riktigt skön ljudbild, helt klart. Luftigt och fint. Trevlig melodi också, och intressant text!

Enda anmärkningen om, man måste komma med nån sån, är möjligen att där är lite väl tydlig svensk accent i engelskan.

Bra jobbat! Ser fram emot att höra mer av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket skön låt! (Fortfarande irriterande att studioforum inte kan få rätt på filnedladdningen! 🙂 ) ... Skönt akgitarrspel, hur har du spelat in det? Vad för mic? Placerad hur?

Riktigt skön ljudbild, helt klart. Luftigt och fint. Trevlig melodi också, och intressant text!

Enda anmärkningen om, man måste komma med nån sån, är möjligen att där är lite väl tydlig svensk accent i engelskan.

Bra jobbat! Ser fram emot att höra mer av dig.

Micken är en TSM MT47 som jag satte väldigt nära halsen på gurkan.

Typ där halsen möter kroppen.

Sedan spelade jag väldigt försiktigt med tummen och tummnageln. nedåt med tummen uppåt med nageln.

Melodin är bara fingrad och tokkomprimerad för att få fram en massa gnissel och strängljud. Den är oxå eq:ad så att den inte skall låta för "fin" utan ganska billig.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Emser, du vet redan att jag är med i din fan club.

Rösten, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm... 😄🙂

Den här sången, liksom Holy, gick mig lite förbi dock. Skönt att ha på i bakgrunden, men jag kommer på mig med att inte lyssna så mkt på texten. Texter är viktiga för mig. Håller med lite om att det är lite svengelskt uttal på sina ställen (fast inte så att det stör). Kan du inte testa att skriva något på svenska? Vore kul.

Vänta lite, måste lyssna en tredje gång....

NÄ, jag kan liksom inte lyssna, texten går inte in.

Produktionen är BRA som vanligt. Det är knäckande att du bara sveper in i studion och kastar in den ena låten efter den andra. En låt per dag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Emser, du vet redan att jag är med i din fan club.

Rösten, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm... 😄🙂

Den här sången, liksom Holy, gick mig lite förbi dock. Skönt att ha på i bakgrunden, men jag kommer på mig med att inte lyssna så mkt på texten. Texter är viktiga för mig. Håller med lite om att det är lite svengelskt uttal på sina ställen (fast inte så att det stör). Kan du inte testa att skriva något på svenska? Vore kul.

Vänta lite, måste lyssna en tredje gång....

NÄ, jag kan liksom inte lyssna, texten går inte in.

Produktionen är BRA som vanligt. Det är knäckande att du bara sveper in i studion och kastar in den ena låten efter den andra. En låt per dag?

Trist, texterna till holy och 13 mice är två av mina personliga favoriter, där jag verkligen försöker säga nogot.

Mina andra är ju mest hjärndöda pop texter.

Kanske det är musiken som sabbar lyssnandet för dig... hoppas det.

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Emser, du vet redan att jag är med i din fan club.

Rösten, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...  😄  😆

Den här sången, liksom Holy, gick mig lite förbi dock. Skönt att ha på i bakgrunden, men jag kommer på mig med att inte lyssna så mkt på texten. Texter är viktiga för mig. Håller med lite om att det är lite svengelskt uttal på sina ställen (fast inte så att det stör). Kan du inte testa att skriva något på svenska? Vore kul.

Vänta lite, måste lyssna en tredje gång....

NÄ, jag kan liksom inte lyssna, texten går inte in.

Produktionen är BRA som vanligt. Det är knäckande att du bara sveper in i studion och kastar in den ena låten efter den andra. En låt per dag?

Trist, texterna till holy och 13 mice är två av mina personliga favoriter, där jag verkligen försöker säga nogot.

Mina andra är ju mest hjärndöda pop texter.

Kanske det är musiken som sabbar lyssnandet för dig... hoppas det.

/And

Ja, så är det nog lite.

Hur kan jag bli tydlig här. Hmmmm, låt se.

Lyssnade på Holy igen. I mina öron finns det en del att göra med arret. Skulle gärna haft mer basspel i mitten, en tung, gungande bas som liksom driver låten framåt. Och mer klingklongklockspel som du har i början. Och mindre gitarrer. Du kan dra fram sången ännu mer. Idén med att skriva en låt om Gud och att använda kyrkljud som orgel, klockspel osv är genialiskt. Du är fantastisk på att ta fram koncept, originella idéer. Är alltid nyfiken när jag lyssnar.

13 mice, hmmm, ja det är nog musiken här som gör att jag fumlar bort texten. Musiken som melodi alltså. Arret är bra här tycker jag.

Kram!

Stensdotter

Link to comment
Dela på andra sajter

Micken är en TSM MT47 som jag satte väldigt nära halsen på gurkan.

Tack för infon!

Har själv en TSM mic, men då en förmodligen betydligt billigare TSM MT87s. Är rätt nöjd med den trots det låga priset. Fast har verkligen ingen järnkoll på micmarknaden...

Kolla gärna in mina verk på www.crownfield.info om du är intresserad. Även länk till senaste projektet i min signatur.

Ser fram emot att höra mer från dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha hittat ett trick hur man får de här märkliga kod harrangerna att bli musik, i en annan tråd, har jag nu äntligen fått höra din låt. Blev så nyfiken efter sett all positiv kritik den genererade. Har lyssnat nu ett par gånger och kan bara säga att detta är jätte snyggt!!! Snyggt arrat och uppbyggt!! Underbara elgitarrer, som låter baklänges men är de det? Kanske lite pulloff teknik?

Jättebra och enkel låt!!

Kör hårt! Upp med fler!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha hittat ett trick hur man får de här märkliga kod harrangerna att bli musik, i en annan tråd, har jag nu äntligen fått höra din låt. Blev så nyfiken efter sett all positiv kritik den genererade. Har lyssnat nu ett par gånger och kan bara säga att detta är jätte snyggt!!! Snyggt arrat och uppbyggt!! Underbara elgitarrer, som låter baklänges men är de det? Kanske lite pulloff teknik?

Jättebra och enkel låt!!

Kör hårt! Upp med fler!! 😄

Skönt att du kom på hur man fixar till marsianskan till musik. 😄

Nix, baklänges gura är det inte och pulloff vet jag faktiskt inte vad det är 😆

Det är en enveloper eller en swell pryl som skär bort attacken på ljudet.

Sedan är det ju massa delay och rajtantajtan, men det är ju en annan historia.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...