Jump to content
Annons

Eken ft. Nexustwins


Recommended Posts

LÅTNAMN: Stay (here with me)

ARTIST/GRUPP: Nexustwins & Eken

GENRE: .: På grund av vissa klagomål, så har låten ingen stil! :.

LÅTLÄNGD: 4:05

KOMPOSITÖR: Nexustwins & Eken

PRODUCENT: Erik, Rasmus & Sebastian

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5,7 Mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Ladda ned!

Streama!

Tjenare, här har ni lite latino house i ett sammarbete mellan Eken och Nexustwins. Blev bara såhär när vi lekte lite i vst tunnel 😕.

Eken_feat_Nexustwins_stay_h.jpg

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nämensedärja. Klar förbättring av er. låter nästan bra dehär.

Gitarren är för hög. pianot låter verkligen dåligt. och ljudbilden är lite väl rörig ibland.

Annars äre här faktiskt bra! 😛

EDIT: Du kan ta ner storleken på din signatur tack 😉

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Nämensedärja. Klar förbättring av er. låter nästan bra dehär.

Gitarren är för hög. pianot låter verkligen dåligt. och ljudbilden är lite väl rörig ibland.

Annars äre här faktiskt bra! 🙂

EDIT: Du kan ta ner storleken på din signatur tack 😆

tack Pazo, nja jag tycker nog att det är läckrare med gurorna som de är, så att dom hörs, annars tappar man nog lite av house känslan 🙂 tack för tipsen

angående signaturen så tycker inte jag det är fel att ha den så stor 😛 är väl bara trevligt att fler människor kan upptäcka det du upptäckt 😄 kritisera och tipsa 🙂

Redigerat av EkenMusiX
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Bumpelidumps!* Oj fan vad halt det är här!  😄

Jag tänkte lyssna men om du ska hålla på att bumpa tråden varannan timme så får det lika gärna vara 😆

vadå? jag bumpade ju för din skull och inte för att det var roligt. 😛

Nämensedärja. Klar förbättring av er. låter nästan bra dehär.

Gitarren är för hög. pianot låter verkligen dåligt. och ljudbilden är lite väl rörig ibland.

Annars äre här faktiskt bra!

EDIT: Du kan ta ner storleken på din signatur tack 

tackar tackar jag och eken satte gittaren ganska långt fram i mixen för att det är den som får house känslan i det hela. 🙂

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Cleff (oregistrerad)

Jag gillade inte att det var så lite tryck i låten, men house kanske inte ska ha så mycket tryck...som till exempel Clubmusik ska ha. Kan inte se framför mig att folk vill dansa till en låt med lite tryck i, men alla har ju olika smak. Den var i alla fall bra gjord!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade inte att det var så lite tryck i låten, men house kanske inte ska ha så mycket tryck...som till exempel Clubmusik ska ha. Kan inte se framför mig att folk vill dansa till en låt med lite tryck i, men alla har ju olika smak. Den var i alla fall bra gjord!

okej, nej precis blir lite småfel om vi distar på allt vi har xD hehe tack för tipsen

Redigerat av EkenMusiX
Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrerna ligger kanske lite högt i nivå och rösten/erna som hörs (men nästan inte) mellan 01:00 och 01:30 drar ner låten. Tranceljudet som kommer in nånstans vid 02:30 skär sig falskt mot det övriga, tills att det tar över.

Men annars tyckte jag det var rätt schysst. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Det här låter varken house eller latin.

Otight är det så det förslår, det är nog mest den enormt otighta gitarren som gör att detta låter rörigt. Gitarren är som sagt för högt mixad, varför tror ni att det blir housemusik för att ni mixar lägger gitarren för högt i mixen?

Och igen - latin? Har ni någon som helst uppfattning om vad latinhouse är? Till att börja med kan ni försöka använda ljud, harmer och spelstil som på något sätt påminner om latinmusik.

Gör det ni kan istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Sidechain på gitarren är nästan obligatoriskt här.. 😄

njaa:) jag tycker det är lite småcoolt att dom får sticka ut " detta svar var till dig oxo hackeman 🥰"

Det är inte coolt.

Bara fel.

Lyssnar du ens på latinhouse, eller ens house?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sidechain på gitarren är nästan obligatoriskt här.. 😳

njaa:) jag tycker det är lite småcoolt att dom får sticka ut " detta svar var till dig oxo hackeman 😮"

Det är inte coolt.

Bara fel.

Lyssnar du ens på latinhouse, eller ens house?

hahah lol. Okej Grabbar, Danny Cort vet EXAKT hur ALLT ska gå till här 😮 lyssna på han ! 😮😮

haha finns det speciella "regler" för hur det ska låta? fantasilöst isf, usch.. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Sidechain på gitarren är nästan obligatoriskt här.. 😛

njaa:) jag tycker det är lite småcoolt att dom får sticka ut " detta svar var till dig oxo hackeman 🙂"

Det är inte coolt.

Bara fel.

Lyssnar du ens på latinhouse, eller ens house?

hahah lol. Okej Grabbar, Danny Cort vet EXAKT hur ALLT ska gå till här 🙂 lyssna på han ! 😆🙁

haha finns det speciella "regler" för hur det ska låta? fantasilöst isf, usch.. 😱

När det gäller house, latin och/eller latinhouse så finns det faktiskt "regler" för hur det ska låta ja.

Du kan inte kalla en låt "latinhouse" och inte ha ett enda latinelement med i låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Sidechain på gitarren är nästan obligatoriskt här.. 🙂

njaa:) jag tycker det är lite småcoolt att dom får sticka ut " detta svar var till dig oxo hackeman 🙂"

Det är inte coolt.

Bara fel.

Lyssnar du ens på latinhouse, eller ens house?

hahah lol. Okej Grabbar, Danny Cort vet EXAKT hur ALLT ska gå till här 🙂 lyssna på han ! 😆🙁

haha finns det speciella "regler" för hur det ska låta? fantasilöst isf, usch.. 😱

När det gäller house, latin och/eller latinhouse så finns det faktiskt "regler" för hur det ska låta ja.

Du kan inte kalla en låt "latinhouse" och inte ha ett enda latinelement med i låten.

Latino takter finns om du lyssnar noga 😛. Ger inte dig rätt i att det inte är latino men för att inte gör a detta till en "Bråk om gerne tråd" så har låten ingen gerene!

Edit: Säg inget om att det inte är house, för det finns det i mängder...

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Latino takter finns om du lyssnar noga 🙁.

Nej, det finns inga latininfluenser överhuvudtaget, vilka "takter" är det isåfall du menar?

Dessutom används ljud i den här låten som inte hör hemma i house, vilket gör att det inte kan kallas house.

Link to comment
Dela på andra sajter

Latino takter finns om du lyssnar noga 🙁.

Nej, det finns inga latininfluenser överhuvudtaget, vilka "takter" är det isåfall du menar?

Dessutom används ljud i den här låten som inte hör hemma i house, vilket gör att det inte kan kallas house.

Men, generer utväklas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Latino takter finns om du lyssnar noga 😱.

Nej, det finns inga latininfluenser överhuvudtaget, vilka "takter" är det isåfall du menar?

Dessutom används ljud i den här låten som inte hör hemma i house, vilket gör att det inte kan kallas house.

Danny har rätt, nu är alla nöjda 😆🙁

Redigerat av EkenMusiX
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...