Jump to content
Annons

Ny låt! POP


Tokai

Recommended Posts

* LÅTNAMN: When science is ready

* ARTIST/GRUPP: Tokai

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 3.53

* KOMPOSITÖR: Staffan Widmark

* PRODUCENT: Staffan Widmark

* EV. MEDVERKANDE: Staffan Widmark

* INSPELNINGSÅR: 2006

* STORLEK: 5.34 mb

* FORMAT: mp3

Fick idén från ett tv-program om att förmögna människor fryser ner sina huvuden för att få en yngre, friskare kropp. Men det innebär vissa problem...

Saxofonisten som hoppar in oanmäld gör väl gott ifrån sig. Men sen när han börjar köra nåt jazzsolo spårar allt ur och jag drämmer till honom med gong-gongen, sorry alla jazzvänner...

Texten:

vers 1

If you got money

wouldnt´t be funny

to make an investation

on a transplantion

vers 2

When you get older and begin to moulder

switch to a body

taking from somebody

don´t think twice

refr

Say

In a hundred years

say, when science is ready

Say

you wake up younger

hey, what a day!

vers 3

A separtion

a simple operation

they put your little head

it won´t be really dead

it won´t get older

your head will be colder

colder and colder

b-tema

Wait a minuit, doctor hold your knife

this will never ever, change my life

a fresh body body but the same old mind

I can´t leave my many troubles behind

don´t think twice

refr---

when_science_is_ready.mp3

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Staffan,

Din röst passar den typ av musik du gör. Kul komposition det här. Jag uppfattar tyvärr inte texten. Om du gitter så klistra in den i första inlägget. Enda kritiken på rak arm är väl stråkarna - speciellt den där 16-delstruddelutten. Gilla inte det. Annars kan väl stråkar passa in.

Men totalbetyget blir: Bra jobbat!

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

En riktigt bra låt och kul text. I skillnad mot Dede/Svante så gillar jag stråkarna.

Det enda man kan påpeka engelskan. Det heter investment och inte investation vilket i sin tur inte betyder nåt. Jag kan leva med det men det känns lite svagt att hitta på ett ord bara för att få det att rimma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Jo tänkte just idag på gymet när jag hörde Copenhagen i mp3'spelaren att det var länge sedan jag såg tokai lägga ut något... och vips så kom det något.

Det börjar spännande och kul. Versen lovar gott. Sedan kommer refrängen aj... njao.

Tycker arret är kul och versen är riktigt skön men i refrängen känner jag inte riktigt flytet utan det stannar liksom upp. Om jag nu skall använda det här uttrycket som är lite väl ofta använt...att smaken är ju som... så det är ju vad jag tycker.

/Staffan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren

Lindpop: jag får också konstiga saker när jag försöker ladda ner. Använder du Firefox? Jag gör det - är det som är problemet?

Llauma: du har så rätt. Troode absolut att investation var ett gångbart engelskt ord. Får väl försöka hitta ett rim på investment

Stajo: Måste säga att jag känner mig hedrad att du lyssnar på Copenhagen - i gymet av alla platser 😄

Vad gäller den låten (Copenhagen) så är den sån man bara gör en gång i livet. När alla bitar faller på plats. Den bara fanns där i stort sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var stoppar dom huvudet? in a beholder? I och för sig är det ett fullt existerande ord, men det betyder åskådare.... fast det var ett kreativt försök 😄

och med tanke på texten du skrivit ut vet du säkert att det blev lite fel.

Tycker låten är helt ok. Känns inte helt tajt, och så tycker jag du har lite problem i början på låtarna. Kan inte sätta fingret på vad det är, men varje gång är jag på vippen att stänga av, men sen så blir det bra iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad det är för en engelsk ordbok jag använt?😉

Textens skrevs för ett antal år sen, men det är ingen ursäkt. Utgick bara att den stämde nu när jag gjorde musiken till den. Men det fixar sig!

Tack Fidden för kommentaren. Är lite nyfiken på det du säger att mina låtar inte känns rätt i början och att du vill stänga av. Synd att du inte kan sätta fingret på det.

Är det för mycket på gång i introt? Borde jag starta lite mer sparsamt? Ett intro ska ju egentligen innehålla en slags snabbversion av låten - vilket kan vara rätt så svårt att få till ibland. Det är ju väldigt viktiga sekunder detta. Introt ska ju locka till fortsatt lyssning. Som vanligt är ett bra tips att lyssna på andra kommersiella låtar, antar jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...