Jump to content
Annons

Uttered by melancholy


Dividend

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Uttered by melancholy

* GENRE: pseudoklassiskt (filmmusikliknande) skapelse

* LÅTLÄNGD: 3:32

* KOMPOSITÖR: Per Rosqvist

* PRODUCENT: Densamme

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3314kb

* STATUS: Färdig demo

Kommentarer mottages gärna om detta nya melankoliska stycke.

Mår inte speciellt bra nu av diverse skäl, så jag hoppas jag har fångat mina känslor bra i detta stycke musik.

Lade till några deppiga manskörer för att förstärka känslan av johnny depp. Llauma: Skall förbättra trummorna också... Tycker själv de låter bra, men redan två som klagat 🙁

melankolisk låt

Redigerat av Dividend
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar den... Dessutom blir den bättre för varje lyssning. Påminner en hel del om Basil Poledouris musik, speciellt den hade gjorde för Conan the Barbarian. Slagverken behöver dock en del arbete. De känns för klena och lite slumpartade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker hitta strukturer i låten som med allt jag lyssnar på, men lyckas inget vidare. Är så van vid tydliga theman, tänk Bergakungens sal, att jag blir lite vilsen så här. Inte konstigt, eller hur!? För du använder dig av ett annat musikaliskt språk. Det mer fria. Det kanske tar ett tags lyssnande på dylik musik för att nå fram och helt förstå.

Soundet är stort och öppet, och hantverket är det inget fel på. Hade varit trevligt med lite mer andra stämmer som går i rythmisk linje med de övriga för att fylla ut ljudbilden en aning. Vi börjar närma oss Bergakungens sal här. 😳 Mina råd kommer vackert peta dig åt det mer strukturerade hållet i musikens vädersträck ::rolleyes:, men pröva och experimentera och se vad du gillar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker hitta strukturer i låten som med allt jag lyssnar på, men lyckas inget vidare. Är så van vid tydliga theman, tänk Bergakungens sal, att jag blir lite vilsen så här. Inte konstigt, eller hur!? För du använder dig av ett annat musikaliskt språk. Det mer fria. Det kanske tar ett tags lyssnande på dylik musik för att nå fram och helt förstå.

Det har du nog rätt i, detta är mitt sätt att skriva ORKESTRAL musik. Jag vill vara innovativ. Det finns 1000 talskompositörer som gör filmmusikliknande saker, och de är inte innovativa för fem öre (även om jag gillar Hans Zimmer ändå). OCH dina blippblopplåtar. Ok mycket pop och rock som inte är innovativ.

Men jag vill vara innovativ när jag komponerar. Så är det

Soundet är stort och öppet, och hantverket är det inget fel på. Hade varit trevligt med lite mer andra stämmer som går i rythmisk linje med de övriga för att fylla ut ljudbilden en aning. Vi börjar närma oss Bergakungens sal här. 😆 Mina råd kommer vackert peta dig åt det mer strukturerade hållet i musikens vädersträck :😆, men pröva och experimentera och se vad du gillar!

Jag skrev väldigt "lättlyssnad" musik som tonåring och gör fortfarande. Jag kanske skall skicka några mp3:ade trackerlåtar och senare verk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar den... Dessutom blir den bättre för varje lyssning. Påminner en hel del om Basil Poledouris musik, speciellt den hade gjorde för Conan the Barbarian. Slagverken behöver dock en del arbete. De känns för klena och lite slumpartade.

Kul att du gillade den.

Ja lyssnade på conanmusiken innan jag började komponera, så det är väl därför 😳

funderade länge på slagverken. Klena kanske, men slumpartade? De är där av en anledning tro mig 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helt klart filmmusik. Låter äventyr. Helt ok ljud, vad använder du för plugg till stråkarna?. Saknar ett tema som sätter sig. Känns som att det är så mkt olika melodier vid första intrycket. Snyggt parti vid 2:22. Det gillade jag bäst.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helt klart filmmusik. Låter äventyr. Helt ok ljud, vad använder du för plugg till stråkarna?. Saknar ett tema som sätter sig. Känns som att det är så mkt olika melodier vid första intrycket. Snyggt parti vid 2:22. Det gillade jag bäst.

Mvh / djonas

Jag använder EWQL sose? Behöver du lite orkestrala partier till din gitaronani? 😉

(Allvarligt talar gillar jag vad du gör, 10 ackordslåten är ett mästerverk.)

Folk säger att det tar några genomlyssningar för att förstå min musik. Och det är nog så, vem gillade Jimi hendrix, eller beethoven på första genomlyssningen?

Ja, det är ett vackert parti, det vid 2:22...

/Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev väldigt "lättlyssnad" musik som tonåring och gör fortfarande. Jag kanske skall skicka några mp3:ade trackerlåtar och senare verk?

Ah absolut! Det vore jättespännande att höra! Se hur du förändrats som kompositör över tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

marko (oregistrerad)
Låter helt klart filmmusik. Låter äventyr. Helt ok ljud, vad använder du för plugg till stråkarna?. Saknar ett tema som sätter sig. Känns som att det är så mkt olika melodier vid första intrycket. Snyggt parti vid 2:22. Det gillade jag bäst.

Mvh / djonas

håller med helt klart 🙂

😳 du har klar talng för att skriva filmmusik

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helt klart filmmusik. Låter äventyr. Helt ok ljud, vad använder du för plugg till stråkarna?. Saknar ett tema som sätter sig. Känns som att det är så mkt olika melodier vid första intrycket. Snyggt parti vid 2:22. Det gillade jag bäst.

Mvh / djonas

håller med helt klart 😛

😉 du har klar talng för att skriva filmmusik

Tackar, tackar. Till alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick också klara Basil Poledouris vibbar.

Conan är ett av mina favorit soundtrack. Orkester punk liksom.

Låter iallafall fint. Kör och percussion låter inte helt kul ljudmässigt.

Tummen upp!

Funderat mer på det här. Nån som kan svara på vad som exakt är fel på trummorna, själv rycks jag med, men det är klart jag har haft fel förr 😉😕

Link to comment
Dela på andra sajter

:,-(

uj uj va bra detta är! Som en scen ur någon film om kamp och krig för väldigt länge sedan... Musiken känns som hämtad från när hjälten som stupat i strid seglar oväg på sin sista färd på en flotte ut på floden.

Lite hög kör, men annars är det väldigt bra!

Ja, kören skall sänkas, och vad sjutton är fel på trummorna (ni som tycker det)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...