Jump to content
Annons

Fel på filbifogningen?


Fidden

Recommended Posts

Idag har jag inte kunnat få ner några mp3-filer från demodelen, utan att trixa. Jag får upp ett browserfönster med en massa kryptisk text istället, precis som att browsern tror att mp3-filen är en textfil.

Bara jag som har problemet? Kanske är något med mina egna inställningar?

(funkar om jag använder "spara som" och döper om till nånting.mp3 istället för index.html)

EDIT: Denna tråd består av ett stort antal sammanslagna trådar i samma ämne. Lösning på problemet är på gång i och med det nya systemet som är under utveckling. /admin

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ehh ... när jag försöker lyssna på demolåtar så ... ehh ... går det helt enkelt åt pipsvängen eftersom jag bara får se en massa konstiga tecken på en ny sida när jag klickar på en låtlänk. Är det bara jag som har det problemet?

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enkelt o man vill komma åt något, högerklicka, spara som, leta upp index.htm och döp om till whatever.mp3 så är det klart. Irriterande men säkert övergående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns lite som att den felande filfunktionen suger livet ur demoavdelningen. Folk undviker att gå in och lyssna på demos. Det är dags att göra något åt saken, varför hör vi inget från exempelvis Olsberg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns lite som att den felande filfunktionen suger livet ur demoavdelningen. Folk undviker att gå in och lyssna på demos. Det är dags att göra något åt saken, varför hör vi inget från exempelvis Olsberg?

He's a complicated man But no one understands him but his woman

🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns lite som att den felande filfunktionen suger livet ur demoavdelningen. Folk undviker att gå in och lyssna på demos. Det är dags att göra något åt saken, varför hör vi inget från exempelvis Olsberg?

He's a complicated man But no one understands him but his woman

🙂😆

F-n vilken dålig humor du har 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sååå många (inkl. mig själv) har problem med bifogade mp3-filer. Det blir ju så jobbigt att spara som och döpa om och allt det där...

Ni verkar ha kodat sidan så att länken inte är en direktlänk utan länkar vidare till ytterligare en sida som sedan automatiskt länkar vidare till mp3-filen.

Gör om funktionen så att bifogade filer länkar direkt på mp3-filen så skulle problemen försvinna.

Mvh

Wernborg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni verkar ha kodat sidan så att länken inte är en direktlänk utan länkar vidare till ytterligare en sida som sedan automatiskt länkar vidare till mp3-filen.

Ja, men det php-scriptet har fungerat felfritt tidigare. Det är nåt som hänt med serverprogramvaran gissar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har länkarna varit trasiga bra länge, ansvariga vet om det men gör inget åt det och håller dessutom tyst... om jag inte missat något inlägg om det vill säga. Ska vi börja bygga konspirationsteorier om vad som hänt? Jag gissar att filnedladdning härifrån tar för mycket bandbredd, och att man på detta sättet lätt kunde få ner trafiken.

Och så kanske det vore läge att införa en temporär regel för namngivning av demotrådar, så att man anger om länken är direktspelbar. Jag är lat och orkar inte högerklicka, byta namn och sen leta upp en mp3-låt på skrivbordet... och jag tycker världen borde anpassas efter mig... eller.. öh. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...