Jump to content
Annons

Någon ny insiderinfo om vad som komma skall?


Henkera

Recommended Posts

Annons
Nånting nytt om Reason eller tillägsprogram någon?

vad jag har hört, ska nya synthar tillkomma på de osläppta versionerna.. men vad vet jag.. 😆

Vet inte exakt om jag är med på vad du menar med "osläpta versioner" men det låter ju trevligt.

Försök markera tydligt allihop, om det är rykte eller mer konkret info. Vi vill inte skapa en massa höns av några fjädrar här. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Nånting nytt om Reason eller tillägsprogram någon?

vad jag har hört, ska nya synthar tillkomma på de osläppta versionerna.. men vad vet jag.. 😆

Vet inte exakt om jag är med på vad du menar med "osläpta versioner" men det låter ju trevligt.

Försök markera tydligt allihop, om det är rykte eller mer konkret info. Vi vill inte skapa en massa höns av några fjädrar här. 😕

när jag gick på lågstadiet fick vi blåsa upp en balong o klä den med tidninsflikar och lim.. när det torkade tog man sönder ballongen. sen var det runt påsk så vi fick limma fast fjädrar på den.. det blev en påskhöna..

allt är hemligt.. 😄 :D 😄 :D 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Fruppe69 (oregistrerad)
jag är sugen på en slags tidsräknare i reason.. så jävla surt o sitta o räkna ut hur lång en låt är.. 😎

Det ska ju inte vara lätt att producera musik? Därför blir det inget audio track denna gången heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är sugen på en slags tidsräknare i reason.. så jävla surt o sitta o räkna ut hur lång en låt är.. 😆

Det ska ju inte vara lätt att producera musik? Därför blir det inget audio track denna gången heller.

😄🙁

jag menar inget audio track, utan jag menar en tidsräknare dvs. ms, sekund, minut etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast du behöver ju inte räkna för hand, du kan ju bara spara låten, välja Open i File-menyn och markera låten i browsern så får du upp längden under Details.

Vad gäller framtida funktioner tror jag inte att någon utanför företaget har en aning i dagsläget. Propellermössorna är kända för att inte säga ett knyst innan nästa version är klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast du behöver ju inte räkna för hand, du kan ju bara spara låten, välja Open i File-menyn och markera låten i browsern så får du upp längden under Details.

Vad gäller framtida funktioner tror jag inte att någon utanför företaget har en aning i dagsläget. Propellermössorna är kända för att inte säga ett knyst innan nästa version är klar.

visst det finns en del sätt o se det på, men jag vill se tiden direkt i fönstret!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

bump!!

ngt jag vill se i framtida reason är en uppdatering av sequencer-delen, editeringsfönstret dvs.

jag vill kunna klippa o klistra MIDI:n i 128:delar o 256:delar... nu funkar bara upp till 64:e delar.. blir lite tråkigt i längden tycker jag!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Reason 3 är helt ok. Det enda jag saknar är fetare banker från propellermännen och mer udda sounds. Kan inte vara så lätt att hitta på nya feuters på en programvara som fungerar klockrent. Skulle isåfall vara att du finputsar upp effekterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina tre högsta önskningar när det gäller Reason:

1. Automatiserade tempoändringar

2. Automatiserade taktändringar

3. En ny modul dit jag kan koppla in mina VST-pluggar

Wouldn't that be nice?

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina tre högsta önskningar när det gäller Reason:

1. Automatiserade tempoändringar

2. Automatiserade taktändringar

3. En ny modul dit jag kan koppla in mina VST-pluggar

Wouldn't that be nice?

😮

och en modul som gör att man kan använda effekterna via rewire!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dynamic-PulZe (oregistrerad)
3. En ny modul dit jag kan koppla in mina VST-pluggar

Just not gonna happen 😛 men du e inte ensam om önskningen iaf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...