Jump to content
Annons

Problem med Wavljud i FL


Djungelmeister

Recommended Posts

Hejsan.

Har ett väldigt irreterande problem med FL studio. När jag väljer en sample ur en ljudbank med wavljud låter ljudet helt mysko när jag använder det. Det låter som att ljudet "dras ut" om ni förstår vad jag menar. Det roliga är att allt fungerar fint i 5-10 minuter innan problemet börjar.

Om någon vet, snälla hjälp mig innan jag blir galen!

Tack och hej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En orsak kan vara att wavfilen har en ACID-header.

Har du kikat på Time-ratten, så att ljudet inte råkat få nån timestretch för att matcha tempot i låten?

chansettings_sampler.gif

En annan orsak kan vara att datorn inte hänger med din ljudkortsdrivrutin. När problemet uppstått, prova att gå till FL:s inställningar, byta till en annan ljudkortsdrivrutin och sen byta tillbaka. Hjälper det?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Jag hade problem med en del samplingar men en fårn Vengeance Forumet visade att man kunde stänga av en sak i options.

Gå in på

Options -> General Settings -> I Delen Advanced finns det en ruta som heter "Read Sample Tempo Information"

Testa att klicka ur den =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade problem med en del samplingar men en fårn Vengeance Forumet visade att man kunde stänga av en sak i options.

Gå in på

Options -> General Settings -> I Delen Advanced finns det en ruta som heter "Read Sample Tempo Information"

Testa att klicka ur den =)

om inte detta hjälper vad kan det va för problem? Försöker spela in screen och ljud men inget program verkar funka för att demonstrera mitt problem.

när ja klickar på samplingarna till vänster så låter de helt rätt, samma sak när ja lägger in dom i projektet och får upp samplingsfönstret. Så fort ja lägger in noter i programmet och spelar upp så låter de förvrängda.

Har prövat att dra ner tempot men det låter lika smurfigt ändå.

synd om ett så banalt problem ska hindra mig att göra beats, så lätt interface annars(jag blir helt förvirrad i reason o logic).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...