Jump to content
Annons

Tips på scenmixer -


silkwood

Recommended Posts

Hej!

Jag vill ha tips på en liten scenmixer med svepbart mellanregister.

Kriterierna är alltså:

* svepbart mellanregister

* Liten! Ska helst gå ner i resväskan tillsammans med alla annan packning...

* Tyst, bra ljud! Så lite oavsiktligt brus/färgning som möjligt, vi spelar finstämd, "akustisk" musik.

* Max 2000 :-

* Minst 4 kanaler (gärna fler).

Det enda jag hittat hittils är ALTO GHIBLI 16FX som verkar lite för bra för att vara sann om man kollar på specen. Vad är haken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skulle gissa på att ni får svårt att hitta nåt nytt som uppfyller era krav... De mindre enklare mixerborden brukar inte ha så avancerad EQ, och då är det också oftast mer budgetorienterade märken som gäller, t.ex. Behringer och Alto.

Annars kan du ju kolla in Tapco, det är ju Mackies budgetalternativ, så det borde ju vara snäppet bättre...

Annars är nog beg.marknaden ett bra förslag... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för förslagen.

Kollade in Tapco, men det verkar bara vara den största som har midsweep så de går bort. Annars var det stiliga bord.

Soundcrafts mixers verkar ju intressanta och ruggigt bra, kanske lite för stora dock. Men jag har ju inte sett dem i verkligheten.

Märkligt att det inte verkar finnas typ 6-kanaliga småmixers med full kontroll på EQ:n...

Om man går upp i pris, finns det några bra varianter då tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag "vet" om mixers sträcker sig till den research jag gjorde inför mitt senaste inköp, så jag är ju på inga sätt nån expert...

Men de mixrar jag såg som hade mid-sweep var då klart större än de storlekar du letar efter. Min mixer, en Mackie 1402 VLZ Pro (14 kanaler) har fasta frekvenser i EQn och den kostar ändå ganska mycket mer än vad du efterfrågar. Det är först storebrorsan "1602" som har svepbar mid...

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Soundcrafts mixers verkar ju intressanta och ruggigt bra, kanske lite för stora dock. Men jag har ju inte sett dem i verkligheten.

Exemplen är 19" breda, c:a 43cm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyfiken som man är var jag ju tvungen att kika lite på den, och de har ju helt klart sparat in på en hel del saker verkar det som...

Det är ju t.ex. bara ordentliga kontroller på de 4 första kanalerna, övriga 12 verkar va ihopklumpade på fyra pytteavdelningar med i stort sett inga reglage alls...

Och så står det att det bara är 18V fantommatning (om det nu inte är tryckfel?).

Men det var väl iofs kanske ganska obvious... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så står det att det bara är 18V fantommatning (om det nu inte är tryckfel?).

Men det var väl iofs kanske ganska obvious... 😆

Hmm, det noterade jag ju faktiskt inte...det är en dealbreaker det, om det nu inte är tryckfel.

Nå vi ska ju ändå vidare på datorn efter mixern, så kanske får det bli en liten men bra mixer utan midsweep så får man fixa EQ:n med mjukvara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...