Jump to content
Annons

USB-gitarr / USB-kabel till vanlig gitarr


Slammer

Recommended Posts

Tjenare,

Jag har inte gitarr som huvudinstrument men vill komma igång att lira in på datorn och är på jakt efter en gitarr.

Såg att det nu finns USB-gitarrer som verkar väldigt smidigt. Tacksamt för mig i detta läge att slippa lägga pengar på ett nytt ljudkort.

Har också sett att det finns en USB-kabel som man kan koppla till en vanlig gitarr och antagligen få samma lösning (har dock inte hittat någon som säljer denna än).

Någon som testat något av detta? Vad rekommenderar ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenare,

Jag har inte gitarr som huvudinstrument men vill komma igång att lira in på datorn och är på jakt efter en gitarr.

Såg att det nu finns USB-gitarrer som verkar väldigt smidigt. Tacksamt för mig i detta läge att slippa lägga pengar på ett nytt ljudkort.

Har också sett att det finns en USB-kabel som man kan koppla till en vanlig gitarr och antagligen få samma lösning (har dock inte hittat någon som säljer denna än).

Någon som testat något av detta? Vad rekommenderar ni?

Om det är valet så skulle jag välja att köra med usb-sladden.

Den enda som jag sett är ikmultimedias. Agenten i sverige heter Luthman.

Alla 4sound affärer borde kunna sälja dig en men även dom andra affärerna tycker jag.

Den skall komma inom en snar framtid. Kontakta dem och fråga.

Om du skall köra gitarren rakt in i datorn så behöver du någon form av förstärkarplugg. Kanske då tex amplitube2 som kommer från samma tillverkare ikmultimedia.

Stealthplugg

Annars finns det ju andra sätt att koppla guran till datorn, vad har du för ljudkort/grejer idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ditt svar! Jag kör idag endast det inbyggda ljudkortet i min laptop.

Jag hade nog tänkt mig Amplitube 2 då jag testat detta hos en kompis och det verkar smidigt och bra.

Med Amplitube eller liknande och ett program att spela in på (Sonar) räcker det väl med en sådan USB-kabel eller USB-gitarren?!? Eller har jag fattat fel?!?

Såg förresten att Luthman hade något som heter JamLab från M-Audio. Någon som känner till denna?

Redigerat av Slammer
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska försöka ta mig till JAM och Musikbörsen någon dag denna veckan och testa USB-gitarrerna som dom har och kolla ang. USB-kabel till vanlig gitarr om det finns inne så man kan testa det också. Återkommer med rapport...

Tills dess, ingen annan som kan nåt om detta?!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska försöka ta mig till JAM och Musikbörsen någon dag denna veckan och testa USB-gitarrerna som dom har och kolla ang. USB-kabel till vanlig gitarr om det finns inne så man kan testa det också. Återkommer med rapport...

Tills dess, ingen annan som kan nåt om detta?!?

Tyvärr inte jag - har bara sett dem i annonser och är egentligen inte spekulant. Men din rapport kan ju bli intressant ändå, vad man egentligen får för pengarna etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...