Jump to content
Annons

Baslådans galler skorrar


Torwald

Recommended Posts

Jag har en Trace Elliot 1818x till min basstärkare som jag tycker är asgrymt. Gillar soundet i den, men jag har ett litet problem med den. Det har blivit framför allt påtagligt med min nyare bas (Rickenbacker 4003) som har lite mer subbas än min tidigare Stingray.

När man lirare med ett fetare ljud så skallrar gallret, ganska mycket dessutom. När man monterar av det hör man att lådan klarar det alldels utmärkt, men det är som sagt gallret som låter.

Jag har testat att lägga in en extra packning, men det gjorde att gallret kom för långt ut och det fungerade helt enkelt väldigt dåligt.

Kan det hjälpa att byta de gamla packningarna (som är ca: 2cm tjocka) till ett par nya? Lådan har ju några år på nacken, och packningarna är rätt torra. Kanske är bättre att lägga skummgummi eller nåt längs kanterna?

Snälla, kom med förslag.

Såhär ser lådan ut:

front.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag satte tjocka skumplastlister bakom. Det blev sketfult och det fungerade inte heller. Det är ju en idiotisk konstruktion från början. Att dämpa ett så stort stålgaller är nog nästan omöjligt. Kör utan galler! Du kan ju sätta dit det när lådan skall transporteras.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Köp två separata skyddsgaller till bådadera elementen. Biltema säljer sådana. Du skruvar små 2mm hål, lägger på gallret och dra fast med ordentliga skruvar (5x30 t.ex). Voila, snyggt och fungerande. Skit i originalgallret, det ser ju för fittigt ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan, originalgallret är ju skitsnyggt 😄

Nej, biltemagaller är såklart en idé men jag tycker de är så jäkla fula 🙂

Sedan vill man ju inte tappa för mycket på andrahandsvärdet heller. Borde ju ändå få några lakan för lådan, eller vad tror ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...