Jump to content
Annons

Bygga om B&O högtalare


Ibowfornoman

Recommended Posts

Hej gott folk!

Har ett par högtalare som jag inte är speciellt nöjd med just nu. Vill köpa nya men har inga pengar. Samtidigt har jag ett par gamla B&O högtalare som ger ett grymt skönt och varmt ljud men som är från 70 talet. Funderade på och sälja dom men kanske tänker att man skall försöka koppla ditt några extra sladdar och använda dom i studion.

Är det någon som har erfarenhet av sånt här?

6 (10) watts högtalare med 3-5 OHM

Skulle det låta skit eller bra tror ni? Kör nu på 25 watts med 50hz. Omfånget är inge bra på dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmmm... Förstår inte din fråga riktigt, men jag kan ju fösöka svara...

I studion säger du... Du ska alltså ha dem till lyssning för inspelning och mix? Då låter inte "skönt och varmt ljud" som en särskilt bra idé. Där är snarare högtalare med så neutral återgivning som möjligt att föredra.

Vad menar du med extra sladdar? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Förstår inte din fråga riktigt, men jag kan ju fösöka svara...

I studion säger du... Du ska alltså ha dem till lyssning för inspelning och mix? Då låter inte "skönt och varmt ljud" som en särskilt bra idé. Där är snarare högtalare med så neutral återgivning som möjligt att föredra.

Vad menar du med extra sladdar? 😉

jag vet inte vad jag menar egentligen 😄 och med extra sladdar var mer ett talesätt för att bygga om. Och givetvis så skall man nog har så neutralt ljud som möjligt.

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...