Jump to content
Annons

Inlandsis


VacUm

Recommended Posts

Celine & Vikringarna har ju koll ju! 😉

Jag är också inne i en period med försmak för mindre reverb generellt. Det kan verkligen sitta helrätt med ett ultratorrt sound och det är absolut inte något fel här. Däremot skulle det vara kul att som ett alternativ höra en version som lät lite mer 'studio' än vardagsrum....typ som Lyle Lovett's 'Joshua Judges Ruth' och låten 'All my love is gone'.

Sången lät ju kalas med lite retrovibb! Nu kapade du ju den ganska lågt (shelf eller LP?), har miken annars typisk kina-diskant?

hah! Nu är det en AKG-mik genom en TL Audio preamp på sången. Det är ett shelfingfilter på toppen om jag inte minns helt fel. Körerna är dock lagda hemma hos mig med hemsk kina-diskant och allt (ADK A-51S)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 94
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vilket grej! Det är ett bra och intressant stråkarr.

Men jag tycker inte endast att det tillför något. Det stjäl även något. Det finns partier där jag önskar att stråkarna inte var så framträdande på bekostnad av sången. Men det är det enda inte positiva.

Ja, möjligen som SingSing säger ett något längre reverb.

Ah, jag blev (som jag alltid blir) lite missnöjd med sången, men samtidigt blev stråkarna över förväntan så jag lät dom komma fram mycket.

Långa reverb är inget jag håller på med! Det är Celine Dion och Vikingarna som har patent på sånt där.. 😛 Nä, men seriöst, jag ville få det att låta så naturligt så möjligt. Lite som om man satt och spelade i vardagsrummet liksom...

När du säger det så... tänk Celine Dions syntmistlurstämma på din låt. Vilka vibrationer, vilka ovationer 😄🙂🙂🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...