Jump to content
Annons

Göra en "video" i Cubase


Moberg

Recommended Posts

Hej! 🙂

Jag skulle vilja göra en liten "musik-video", jag arbetar i Cubase sx1.

Det Ă€r inga problem att importera videofiler, och klippa ihop med musik... Men nĂ€r jag Ă€r klar, vill jag ju göra en mixdown...eller? Men jag kan ju inte spara film+musik som t.ex mp3, dĂ„ kommer ju inte filmen med... jag ser inget annat "video" format att spara till heller..?? 😄

Är det nĂ„gon som vet nĂ„got om detta?

Tack 😉

Moberg

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Det finns en "Save new audio in video" eller nÄgon liknande funktion i file-menyn. Jag vet dock inte hur tillförlitlig den Àr. Beroende pÄ vilket format filmen har sÄ kan du annars anvÀnda program som VirtualDub för att lÀgga nytt ljud i filmfilen.

/Majken

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det för typ av musikvideo du gör?

Utan att veta bÀttre sÄ lÄter det lite bakvÀnt i frÄga om musikvideo att ljudlÀgga fÀrdigredigerad film snarare Àn att bildsÀtta fÀrdig musik...

Hur som helst sÄ borde Majkens tips med Virtualdub funka. Jag har heller aldrig anvÀnt Cubase:s inbyggda funktion att ersÀtta audio i videofilen.

AfterFX Àr ju annars ett bra tips om du vill pilla med video & audio.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det finns en "Save new audio in video" eller nÄgon liknande funktion i file-menyn. Jag vet dock inte hur tillförlitlig den Àr. Beroende pÄ vilket format filmen har sÄ kan du annars anvÀnda program som VirtualDub för att lÀgga nytt ljud i filmfilen.

/Majken

Hej Majken 😎

Jag har inget som heter "save new audio in vid..." (eller liknande)? Jag ska testa "Virtualdub"...

Tack 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det för typ av musikvideo du gör?

Utan att veta bÀttre sÄ lÄter det lite bakvÀnt i frÄga om musikvideo att ljudlÀgga fÀrdigredigerad film snarare Àn att bildsÀtta fÀrdig musik...

Hur som helst sÄ borde Majkens tips med Virtualdub funka. Jag har heller aldrig anvÀnt Cubase:s inbyggda funktion att ersÀtta audio i videofilen.

AfterFX Àr ju annars ett bra tips om du vill pilla med video & audio.

Det Ă€r inget seriöst... jag vill mest testa om jag kan lĂ€ra mig att kombinera musik/film...(Jag vill bildsĂ€tta fĂ€rdig musik!)... "AfterFX" tack för tipset.. 🙂

...Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...