Jump to content
Annons

Crumble Zone - The lack of it


Fidden

Recommended Posts

LÅTNAMN: The lack of it

ARTIST/GRUPP: Crumble Zone

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 3:03

KOMPOSITÖR: Fredrik J

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.2 Mb

STATUS: Ett första utkast

LÅTLÄNK: The lack of it

Helgens kreation är lite rockigare än mina senare. Har lagt lite mer krut på produktionen än vanligt, men har redan hört några saker jag måste fixa till. Tänkte höra med er först, vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

så jävla diskantig/radioröstig vocal, kanske är meningen, jag tycker att det är något negativt. Visst, kanske någon gång under låten men inte hela tiden.

trummorna är för stela, och för låga volym på gitarrerna.

låter som en bra grund dock, jobba mer på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

så jävla diskantig/radioröstig vocal, kanske är meningen, jag tycker att det är något negativt. Visst, kanske någon gång under låten men inte hela tiden.

trummorna är för stela, och för låga volym på gitarrerna.

låter som en bra grund dock, jobba mer på det.

Mjo, drabbades av syndromet hemblindhet, lyssnade inte på något annat som referens. Det var just en av grejorna jag skulle ändra på, när jag jämför med annan musik så skär det ju nästan i öronen.

Trummorna kan jag nog inte få mer ostela tror jag, är faktiskt ganska nöjd med dom.

Tackar för lyssningen =)

Link to comment
Dela på andra sajter

bra låt! får lite alice in change vibbar på sången vid några ställen..(det är mycket positivt 🙂 ) skön reff. lätt att smälta och det blir en skön brytning till versen..

håller med om sång ljudet, fixa det så låter det bra i mina öron!

kanon låt! :rolleyes:

Det återstår att se om nästa version låter bra i dina öron, men jag ska göra mitt bästa 😉

Kul att du gillar och tack för lyssningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Får lite vibbar av foo fighters ibland, speciellt i verserna. Håller med om att trummorna känns lite stela, dra på lite swing på dom kanske så det blir lite mer levande?

Kommer inte riktigt överens med hela låten, verserna är riktigt sköna men refrängen "missar" lite i mina öron. Det är nästan där, men blir nästan lite väl mycket ändringar och lite väl "vanliga" ackord. Men mitt tycke och smak förstås :-)

Sångljudet är perfekt, det tycker jag inte du ska ändra nåt med, låt det vara lite skitigt i mixen! EQ'a mastern eller mixa om lite bara så det blir lite mindre diskantig mix överlag :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att versen är bäst. Det var där det började.

Ingen trummis som känner sig manad att banka lite? Hade ju blivit bäst med riktiga trummor såklart :rolleyes:

Har börjat se över mixen, men börjar tröttna på låten nu, så risken finns väl att man hinner börja på något nytt innan det blir klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...