Jump to content
Annons

Better


emser

Recommended Posts

Ny Mix!!!

Jag fick en text och fria händer av en snubbe.

Så här blev det.

Funkar det?

/emser

LÅTNAMN: better

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 4:29

KOMPOSITÖR:emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: scrubs på öhh... text

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT:mp3

STORLEK: 5,2 mb

STATUS: Färdig demo

Bettertry_post5_.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Schysst lunk i det här...körerna får gärna vara lite starkare där du sjunger " I hope it ? makes things better" i slutet funkar nivån...har du någon effekt på " twist and turn" ? in alles bra även om den inte har någon clue direkt så nöter den in sig efter ett tag......bra prod som vanligt 😆 ja....lite avis 😆😆 bra jobbat.../ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

OK....nu har den rullat runt i stereon i en kvart...och den bara växer, skitbra om jag inte sa det förrut 😆 men det är nog så att många låtar måste lyssnas på ett antal gånger innan dom sitter och hur ofta lyssnar man så många gånger och hur många A&R:s lyssnar på det viset?...shit man du borde ha det mesta klart redan...Har du ingen skiva på G eller måste man bränna själv? 😆😆

/ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

OK....nu har den rullat runt i stereon i en kvart...och den bara växer, skitbra om jag inte sa det förrut 😆 men det är nog så att många låtar måste lyssnas på ett antal gånger innan dom sitter och hur ofta lyssnar man så många gånger och hur många A&R:s lyssnar på det viset?...shit man du borde ha det mesta klart redan...Har du ingen skiva på G eller måste man bränna själv? 😆😆

/ karl

Tack vännen!

Burn baby burn 😆

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonrefräng!! Jäkligt koolt att det funkar snurra runt så mycket på den utan att det blir tråkigt.

Verserna tenderar att bli tråkiga. Dels för att du fraserar ungefär likadant precis hela tiden när du sjunger och själva uttrycket i sången känns lite platt. Kanske en smaksak. Testa att låta någon coacha dig när du sjunger in och se vad som händer.

Gillar inte kompet vid 2:45 och en bit fram. Harmoniskt och arrmässigt annars är det ganska komplext och det skär sig lite med svänget där tycker jag. Låter lite barnsligt på något konstigt vis i mina öron.

Du skulle kunna ta hur mycket sjunga-pop-kör-jobb som helst. Din röst är helt perfekt för det. Konsekvent time och stadigt hela tiden. Kul o höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent musikmässigt får jag en del Depeche-vibbar av detta (iaf i versen) (OBS! positivt) Refrängen är väl mer Chicago-stuk (vet eg. inte mycket om dem så ta det inte för allvarligt)

Gillar att det är lite monotont i verserna.

Är inte så förvånad över att karl kommenterar denna låt eftersom det är en del karl-harmisar här (El. så har han en del emser-harmisar 😕 ) Även det är ju ett positivt betyg.

Tycker definitivt att det funkar även om det inte riktigt är min kopp med Java.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonrefräng!! Jäkligt koolt att det funkar snurra runt så mycket på den utan att det blir tråkigt.

Verserna tenderar att bli tråkiga. Dels för att du fraserar ungefär likadant precis hela tiden när du sjunger och själva uttrycket i sången känns lite platt. Kanske en smaksak. Testa att låta någon coacha dig när du sjunger in och se vad som händer.

Gillar inte kompet vid 2:45 och en bit fram. Harmoniskt och arrmässigt annars är det ganska komplext och det skär sig lite med svänget där tycker jag. Låter lite barnsligt på något konstigt vis i mina öron.

Du skulle kunna ta hur mycket sjunga-pop-kör-jobb som helst. Din röst är helt perfekt för det. Konsekvent time och stadigt hela tiden. Kul o höra!

Tack och bock 😱

Det är alltid lite lurigt att få till det med melodin när texten är spikad så det är ju lite hallabalou och tungvrickningar som du hör.

Jag har oxå tänkt på det där med mitt körande, ibland sjunger jag lite för likadant så att det nästan låter som om det är fasfel 😕 (i-lands problem)

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent musikmässigt får jag en del Depeche-vibbar av detta (iaf i versen) (OBS! positivt) Refrängen är väl mer Chicago-stuk (vet eg. inte mycket om dem så ta det inte för allvarligt)

Gillar att det är lite monotont i verserna.

Är inte så förvånad över att karl kommenterar denna låt eftersom det är en del karl-harmisar här (El. så har han en del emser-harmisar 😱 ) Även det är ju ett positivt betyg.

Tycker definitivt att det funkar även om det inte riktigt är min kopp med Java.

Cool, jag fick D.M. vibbar av den där zynthslingan i första reffen (den utan reffsången)

Karl är definitivt min lava kopp 😕

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

snyggt arr... tycker du har en väldigt egen stil, soft att lyssna på, och bra texter!

gillar när sången är såpass frammhävd som den är här.

någonting som jag skulle gilla dock, vore om du gjorde en version med typ ackustisk gitarr, bas och standard trummor typ.. a du fattar nog vad jag menar..

detta låter bra som fan, misstolka mig rätt nu, men jag får känslan av att detta är någon form av "remix" ... men men, det är nog bara jag! 😆

Redigerat av mange_andersson
Link to comment
Dela på andra sajter

Karl är definitivt min lava kopp :rolleyes:

/ems

😳roflol.gif

Nää men visst har alla olika ingångar i sin musik och en och annan dörr har vi gläntat på som har haft samma referenser men du förfinar dina uttryck mens en annan harvar i undre demoskicktet...men tack iaf för koppen 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice som fan. Soft och laid back. Snygga körer. Bra text. :rolleyes:

Liten eq-grej bara. Tycker att synten i intro är lite vass i de övre registerna men det var väl det enda. Inget annat att klaga på direkt, sparas. 😳

Mvh / djonas

Edit:...Btw, jag kommenterade Sawteeth (Hey Ana) på RP. Grym låt. 😎

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är riktigt vacker! icon12.gif *stående ovation*

....och hey, vilket cleant sound du har nu! :rolleyes:🙂

Har du köpt ny mikrofon och utrustning eller?

Den här går in på mobilen direkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

snyggt arr... tycker du har en väldigt egen stil, soft att lyssna på, och bra texter!

gillar när sången är såpass frammhävd som den är här.

någonting som jag skulle gilla dock, vore om du gjorde en version med typ ackustisk gitarr, bas och standard trummor typ.. a du fattar nog vad jag menar..

detta låter bra som fan, misstolka mig rätt nu, men jag får känslan av att detta är någon form av "remix" ... men men, det är nog bara jag! 😠

Coolers,

Jag har inte svårt att förstå att du skulle vilja höra en acke-version.

Fett begränsad i mitt guraspelande dock 🙂

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice som fan. Soft och laid back. Snygga körer. Bra text. 😠

Liten eq-grej bara. Tycker att synten i intro är lite vass i de övre registerna men det var väl det enda. Inget annat att klaga på direkt, sparas. 🙂

Mvh / djonas

Edit:...Btw, jag kommenterade Sawteeth (Hey Ana) på RP. Grym låt. 😠

Tack mannen,

Det får bli att skära lite där då, menar du att det krockar med leaden?

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är riktigt vacker! icon12.gif *stående ovation*

....och hey, vilket cleant sound du har nu! 🙂😠

Har du köpt ny mikrofon och utrustning eller?

Den här går in på mobilen direkt!

Tack & bock,

Inga nya prylar här bara flyt med presets 😠

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst lunk i det här...körerna får gärna vara lite starkare där du sjunger " I hope it ? makes things better" i slutet funkar nivån...har du någon effekt på " twist and turn" ? in alles bra även om den inte har någon clue direkt så nöter den in sig efter ett tag......bra prod som vanligt 😕 ja....lite avis :rolleyes:😕 bra jobbat.../ karl

Ingen fx på "twist and turn" bara tre stämmor med 4 dubbar på varje.

/and

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medan jag lyssnar. Introt känns mumma, vacker klaviatur. Gillar även rytmljudet.

Bra röst, vore roligt att höra en tjej eller kanske din falsett på det här?

Körerna kan nog upp litegranna. Eller iallafall kanske en eller två stämmor i kören kan lyftas fram? Nu hamnar hela paketet lite väl lågt?

Hursomhelst, jag gillar det här. En sak som jag stör mig mycket på dock, är att man hör tonkorrigeringsverktyget...är det Mr. Antares månne? vore skönt att höra en version där den är ställd snällare. hörs tydligt i meningen shadows disappear beneith our feets, framförallt på ordet feets. Eller är jag ute och cyklar?

En bra låt är det iallafall. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Mysig låt...gedigen insats här.

Makes things better och kör grejerna bara måste fram i ljudbilden, det blir lite för tunnt där. Inget som är störande, men det skulle ju bli så mycket bättre om dom blev fetare och mer dominanta.

Introt är ju bara för tok bra!

Det surras om Autotuner och grejer...men jag vet inte, har du lagt på det? Låter mer som du lagt nåt delay med phaser eller nåt som får det att låta lite mekaniskt? Snyggt, men kanske lite för markant. Men de där är väl en smaksak så om du gillar det så ska du behålla. Det finns alltid meningskiljaktigheter....

Alltid kul att höra dina alster!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medan jag lyssnar. Introt känns mumma, vacker klaviatur. Gillar även rytmljudet.

Bra röst, vore roligt att höra en tjej eller kanske din falsett på det här?

Körerna kan nog upp litegranna. Eller iallafall kanske en eller två stämmor i kören kan lyftas fram? Nu hamnar hela paketet lite väl lågt?

Hursomhelst, jag gillar det här. En sak som jag stör mig mycket på dock, är att man hör tonkorrigeringsverktyget...är det Mr. Antares månne? vore skönt att höra en version där den är ställd snällare. hörs tydligt i meningen shadows disappear beneith our feets, framförallt på ordet feets. Eller är jag ute och cyklar?

En bra låt är det iallafall. 😆

Kul att du gillar,

Du cyklar typ enhjuling, det är ingen tonkorrigering här men ett delay med logics autofilterplugg som ligger och strular lite i bakgrunden.

Lyssnar du på version (post4) eller (post5)? Jag höjde körerna på v. 5.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysig låt...gedigen insats här.

Makes things better och kör grejerna bara måste fram i ljudbilden, det blir lite för tunnt där. Inget som är störande, men det skulle ju bli så mycket bättre om dom blev fetare och mer dominanta.

Introt är ju bara för tok bra!

Det surras om Autotuner och grejer...men jag vet inte, har du lagt på det? Låter mer som du lagt nåt delay med phaser eller nåt som får det att låta lite mekaniskt? Snyggt, men kanske lite för markant. Men de där är väl en smaksak så om du gillar det så ska du behålla. Det finns alltid meningskiljaktigheter....

Alltid kul att höra dina alster!

Coolers,

Inte autotuner eller phaser men ett autofilter så det var gôtt gissat.

Ok, skall kolla nivån på körerna, har höjt dom i version (post5) men kanske skall dom upp ännu mer.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Du cyklar typ enhjuling, det är ingen tonkorrigering här men ett delay med logics autofilterplugg som ligger och strular lite i bakgrunden.

Lyssnar du på version (post4) eller (post5)? Jag höjde körerna på v. 5.

/ems

puuh... 😎 här fick man skämmas. Jag får skylla på värmen, eller på...tja..vad som helst..grannens katt. Men jag tyckte bestämt det lät överskruvad tonplugg här och där. Ja,ja. Jag lyssnade på post 5 tror jag. KOmmer inte riktigt ihåg. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du cyklar typ enhjuling, det är ingen tonkorrigering här men ett delay med logics autofilterplugg som ligger och strular lite i bakgrunden.

Lyssnar du på version (post4) eller (post5)? Jag höjde körerna på v. 5.

/ems

puuh... 😱 här fick man skämmas. Jag får skylla på värmen, eller på...tja..vad som helst..grannens katt. Men jag tyckte bestämt det lät överskruvad tonplugg här och där. Ja,ja. Jag lyssnade på post 5 tror jag. KOmmer inte riktigt ihåg. 😱

Äh, det är jag som skall skämmas som vågar lägga ut låtar med en röst som i sig själv låter autotunad 😠

Jag tror jag skyller på värmen jag med 😆

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit den här hade jag missat helt!

"Äh, det är jag som skall skämmas som vågar lägga ut låtar med en röst som i sig själv låter autotunad..." låter inte som det största bekymret nån kan ha väl? 🙂 Du sjunger rent som få...jag skulle va nöjd... 🙂😆

Gillar låten skarpt! Skulle nog vilja höra en Björk-sniffande version av låten också 🙂🙂

Du har jäkligt hög nivå genomgående tycker jag, och jag vill höra mera!! 😳

EDIT: Ursäkta min smiley-festival hehe...

Redigerat av Bullfrog
Link to comment
Dela på andra sajter

Gud vad snyggt! No comments! Tyckte slutet sög något så djävulskt radikalt men det var bara min itunes som direkt gick in i en annan låt...hehe 🙂 ...o det vart ett mastringsprovex...

Som sagt. Detta borde sannerligen ges ut! Mermermer!! Tänk om man fick låna din röst nån gång...

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...