Jump to content
Annons

one more time


Recommended Posts

LÅTNAMN: one more time

ARTIST: Johan Engström

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: runt tre minuter

KOMPOSITÖR: Johan Engström

PRODUCENT: Johan engström

MEDVERKANDE: Jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

Jag har nyss knåpat ihop en poplåt och är intresserad av vad andra tycker om låten. Lämna gärna kommentarer kring låtens uppbyggnad och genre. Kan jag ändra någonting till låtens fördel. Jag är ganska ny inom denna genre och hoppas på att få många värdefulla tips

one_more_time.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mysigt men sången låter lite karaoke... lite halvsnea toner och sisådärigt uttal. Men skön studsig känsla i låten. Låtskriveriet är nog det som känns mest lovande i låten - arr, produktion och framförande saknar lite för att kännas profsigt. Fint stick!

Link to comment
Dela på andra sajter

Charmig låt 🙂

Jag håller med tbruce om att det är låten i sig som är det bästa medan trummorna sången och produktionen lämnar en hel del att önska.

Sången låter för dränkt i reverb och långt borta. Försvinner även emellanåt. Har du använt någon kompressor på rösten?

Trummorna skulle du kunna variera lite mer och och lägga lite reverb och höja de övre registerna.

Ljudet överlag borde ha lite mer diskant över sig. Låter som det ligger ett filttäcke över det hela.

Men som sagt låten är bra och catchy och det är ju förmågan att skriva låtar som enl. min mening är den viktigaste grunden och det svåraste att träna upp om man inte har det från början. Det övriga kan du lära dig genom att bli en forum-addict 🙂

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt catchy låt men en del grejer, som ljudet t.ex, håller inte riktigt.

Du har de-esser på va? Den gör att du läspar nåt grymt så se över den. Sen är jag personligen totalt allergisk mot att hålla toner på konsonanter (onnnnnne more time). Det gör att refrängen blir lite Eilert, tyvärr...

Jag tror du har gjort det bästa av situationen - mic, ljudkort och pluggar kanske inte är topp - och kommit en bit på vägen. Lägg om sången (noga med engelskan och inga nnnnn) och kolla de-essern så kommenterar jag gärna mer sen 😉

EDIT: Genre ska jag inte uttala mig om... Uppbyggnaden är dock bra! 😮

Redigerat av Bullfrog
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...