Jump to content
Annons

Loopar+Program

Royalbe

Recommended Posts

God afton gott folk!

Vad använder NI för program när ni komponerar samples till loopar eller annat skoj?

Själv introducerade min morbror FL Studio för mig, vilket jag tyckte var relativt enkelt fram tills nu när jag börjat tröttna på det. Därför vänder jag mig till er för inspiration och tips.

Tack så mycket.

(Detta var min första tråd här i forumet och jag vill poängtera att jag är nybörjare)

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Annons

Jag använder just nu Reason, Recycle och Wavelab (eller vilken hyffsad ljudredigerare som helst).

Sen laddar jag in allt i Recycle och pinnar ut loopen för att sedan lägga in den i Dr.rex i Reason.

Var lurigt i början men har nu börjat få det att funka riktigt bra. Smidigt att jobba med loopar i Dr.Rex efter att man väl pinnat ut dem i Recycle.

Ska sägas att jag tidigare bara testat Cubase lite snabbt, så någon jätteerfarenhet har jag inte. Har hört att Ableton Live (?) ska vara bra när man jobbar med loopar.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.