Jump to content
Annons

cubase och stylus


peterpop

Recommended Posts

har precis inhandlat ett stylus rmx, faan vad grymt det är. bara att inhandla ett par till av deras expanders också.....;-)

men jag vet inte hur jag ska få cubase SL och stylus att arbeta tillsammans...? Man kan i och för sig leva ett tag på att testa beatsen bara i stylus....men jag vill förstås lägga in beatsen som tracks i cubase. Det är inga problem att lägga in enskilda slag på midikanalen, men hela beatet får jag inte in.

hur gör jag?

tips!?

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sen kan du ju välja groovemenu-mode och kan då använda alla enskilda ljud i ljudgruppen du valt..på samma spår.. rätt fiffigt.. och det går snabbt att bygga kompletta trumspår på nolltid med breaks och allting.. ( till skillnad från Slicemenu-mode där varje loop måste ligga på separat kanal )

Men största behållningen är nog Multikit'en som du kommer åt på Mixersidan.. jäklar vilka inspirationslåtar man gjort genom att bygga egna multipaket och alla inspirerande effekter som finns och som man givetvis inte fattade vitsen med förrän nyss..typ...

Ladda hem senaste uppdateringen till 1.5.1 också samt de nya instruktionsvideorna - you won't regret it!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...