Jump to content
Annons

peterpop

Recommended Posts

Har precis inhandlat uppgraderingen SE3an. Men lyckas inte få något ljud ur den. Kör på ett Motu UltraLite, och har inte haft något problem med Cubase SE. I SE hanterar jag det med device/vst output, där kan jag välja main outs från ultralite. Motsvarigheten till vst outputs under device hittar jag dock inte i SE3. Någon som är flink och vet hur det kan lösas?

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har precis inhandlat uppgraderingen SE3an. Men lyckas inte få något ljud ur den. Kör på ett Motu UltraLite, och har inte haft något problem med Cubase SE. I SE hanterar jag det med device/vst output, där kan jag välja main outs från ultralite. Motsvarigheten till vst outputs under device hittar jag dock inte i SE3. Någon som är flink och vet hur det kan lösas?

peterpop

VST connections är det du söker efter

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har varit där, SE3 verkar inte hitta motus "main out" i droplistan. Jag fick med en demo på SX, och testade precis den utan problem. Där finns motus "main out" med i droplistan,och ljudet flödar....;-)

har du någon idé vad som kan orsaka problemet i SE3an?

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har varit där, SE3 verkar inte hitta motus "main out" i droplistan. Jag fick med en demo på SX, och testade precis den utan problem. Där finns motus "main out" med i droplistan,och ljudet flödar....;-)

har du någon idé vad som kan orsaka problemet i SE3an?

peterpop

Är det så att det står något annat där då?

Att det finns någon annan out igång?

Isåfall ta bort alla utbussar

Öppna sedan en ny stereo ut

Sen kolla om du kan välja motu main eller om den heter motu 1 och 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det finns ett gäng analoga in/utgångar + phones, men ingen main. Inte när jag tar bort alla bussar och lägger till en ny stereo, dyker det upp någon main i vecice port. Skumt! Eller hur!!??

jag lyckades dock välja två analoga utgångar....och varde ljud. ;-) Men då strular det givetvis åt andra håller istället.....nu lyckas jag inte välja någon input så att jag får stereo in.....utan bara right eller mono.

argh...tips!?

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...