Jump to content
Annons

Jam video (Metal)


Recommended Posts

Vilken röra de har blivit i den här tråden. 😄

Jag får väl ta åt mig av där, då det var jag som drog igång det hela. Märkte själv att vi hade kapat din tråd helt, därför kommenterade jag aldrig de 2 sista inläggen, då diskussionen hade fortsatt i all oändlighet.

Skulle vilja kunna spela sådär jag med så visst är man lite avis, även om jag skulle ha rattat in lite bättre ljud först 😛

Hursomhelt... Keep up the good work o posta gärna fler onanifilmer. Dra igång en Video-gitarronani-tråd vet jag.

BTW, snygga pinch-harmonics du får till på första bandet på tjocka E strängen. Är detta en cover eller egen låt?

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 114
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Allt i den är eget 🙂 och de är på andra bandet jag kör pinch-harmonics 😛

efter alla påtryckningar ( 🙂 ) tycker jag du ska slänga ihop en låt snart.. jag har slängt ihop en version av at the gates blinded by fear, för att öva lite gitarrlicks, o kan bidra med den om det är så.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

har du nåra förslag på grejer jag kan använda innan jag börjar skriva?

alltså riff då eller!?

jag brukar, när jag gör skisser på låter, sätta ihop ett arr för trummor, sen leka med idéer o riff.. till slut när man övat in sig så sitter låten naturligt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

har du nåra förslag på grejer jag kan använda innan jag börjar skriva?

alltså riff då eller!?

jag brukar, när jag gör skisser på låter, sätta ihop ett arr för trummor, sen leka med idéer o riff.. till slut när man övat in sig så sitter låten naturligt!!

Tack men jag menade resten av låten :rolleyes: riffet är ju fixat så de är resten kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

har du nåra förslag på grejer jag kan använda innan jag börjar skriva?

alltså riff då eller!?

jag brukar, när jag gör skisser på låter, sätta ihop ett arr för trummor, sen leka med idéer o riff.. till slut när man övat in sig så sitter låten naturligt!!

Tack men jag menade resten av låten :rolleyes: riffet är ju fixat så de är resten kvar.

hehe bygg riff som påminner om det första.. eller som slayer, gör riff som inte låter likadant ngnstans!!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

har du nåra förslag på grejer jag kan använda innan jag börjar skriva?

alltså riff då eller!?

jag brukar, när jag gör skisser på låter, sätta ihop ett arr för trummor, sen leka med idéer o riff.. till slut när man övat in sig så sitter låten naturligt!!

Tack men jag menade resten av låten 😕 riffet är ju fixat så de är resten kvar.

hehe bygg riff som påminner om det första.. eller som slayer, gör riff som inte låter likadant ngnstans!!! 😕

Så gör jag inte i vanliga fall men de kanske skulle vara bra att testa nått annat sätt att göra låtarna på. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

har du nåra förslag på grejer jag kan använda innan jag börjar skriva?

alltså riff då eller!?

jag brukar, när jag gör skisser på låter, sätta ihop ett arr för trummor, sen leka med idéer o riff.. till slut när man övat in sig så sitter låten naturligt!!

Tack men jag menade resten av låten 🙂 riffet är ju fixat så de är resten kvar.

hehe bygg riff som påminner om det första.. eller som slayer, gör riff som inte låter likadant ngnstans!!! 😛

Så gör jag inte i vanliga fall men de kanske skulle vara bra att testa nått annat sätt att göra låtarna på. 😄

do it!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Töki-toki-skönt.

Härliga Slayer-solon 😆

Sitter här å undrar men den hemliga personen är som smyger runt *tar en klunk på min kalla öl i höger hand* , å vem som du sneglar på ... *kontrar med en whiskey från vänster*

NAJS 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Töki-toki-skönt.

Härliga Slayer-solon 😆

Sitter här å undrar men den hemliga personen är som smyger runt *tar en klunk på min kalla öl i höger hand* , å vem som du sneglar på ... *kontrar med en whiskey från vänster*

NAJS 😛

Skulle tro att det är mr TordA, farsan himself. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Töki-toki-skönt.

Härliga Slayer-solon  😆

Sitter här å undrar men den hemliga personen är som smyger runt *tar en klunk på min kalla öl i höger hand* , å vem som du sneglar på ...  *kontrar med en whiskey från vänster*

NAJS  😆

Skulle tro att det är mr TordA, farsan himself. 😆

yepp 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe hur kan man va så snabb med plektrum handen 🙂 Man ser den ju knappt när du solar långt ner 🙂

Inte min musiksmak överhuvud taget men ja ger den 3 solarrrrr för ditt otroliga sätt att se helt oberörd ut 😄

Tack 🙂

(har inte haft tid att kolla igenom den här tråden fören nu)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...

lite konstruktiv kritik:

för ett instressantare manglande, variera tekniker mer. Nu kör du bara power ackord följd av ett frenetiskt pickande och snabba skalor, det har gjorts väl många gånger.

variera tekniker, lägg in bends, legato, sweeps, vad som helst. men nästan viktigast av allt, spela inte så rakt hela tiden, variera är nyckeln, släng in lite trioler, pauser. då hinner örat andas och det blir roligare att höra på. phrasing var ordet. dynamik får inte heller glömmas bort då du jammar o solar, nu spelar du alla noter med samma betoning, då faller även din sk melodi bort i glömskan av allt dist o muller.

för att få lite tyngre power ackord, testa invertera dem, lägg 5:an i basen, världens vanligaste knep. dock effektfullt.

annars var det helt okej, du har en härlig look 🙂

ha det! posta gärna fler klipp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...