Jump to content
Annons

Jam video (Metal)


Recommended Posts

LÅTNAMN: Heavy metal Jam (video)

ARTIST/GRUPP: Christofer H. Axelsson

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 4:17

KOMPOSITÖR: Christofer H. Axelsson

PRODUCENT: Christofer H. Axelsson

EV. MEDVERKANDE: Christofer H. Axelsson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Video

STORLEK: 90,4 MB

STATUS: Jam

LÅTLÄNK: Här är videon (ligger på Youtube.com)

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 114
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

maxmaxmax (oregistrerad)

Japp, mangel ska det vara. Jag blir fascinerad bara av att se på dina fingrar eller hur du kan titta bort och se uttråkad ut.

Du behöver ett band, kompis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice! Play that chunky music! Fast med mindre dist nästa gång? 😎

EDIT: Vad är det för märke på guran?!

Mindre dist? :rolleyes:

Man kan aldrig få för mycket av den varan! 😎

Kanon Christofer, keep on rocking!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad var det för märke nu då? Försöker urskilja men det går inte så bra!  😄

😆

De är en Stagg 😎

har B.l.a. plockat bort de vita märket och de vita plektrumskyddet

Damn, hoppas på att det var en Profile hehe. Har inte hittat nån som äger (eller ens hört namnet) en sån förutom jag själv 😄

Men man behöver inte grejer för 20 papp för att lära sig lira gitarr eller hur? 😠

Jorå den ser allt fin ut 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Men vad var det för märke nu då? Försöker urskilja men det går inte så bra!  😛

😄

De är en Stagg 😎

har B.l.a. plockat bort de vita märket och de vita plektrumskyddet

Damn, hoppas på att det var en Profile hehe. Har inte hittat nån som äger (eller ens hört namnet) en sån förutom jag själv 😄

Men man behöver inte grejer för 20 papp för att lära sig lira gitarr eller hur? 😉

Jorå den ser allt fin ut 🙂

Tack 🙂

De är som man säger "Instrumentet gör inte musikern"

såhär såg den ut när jag köppte den

post-66-1143651870.gif

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite grötigt ljud men annars vart det coolt. 😉

Jag tycker de låter bra, men jag värkar ju vara ensam om de 😆

Lite väl mkt diskant och lite för lite mellanregister. Hade varit kul om man kunde höra bakgrunden du spelar till oxå. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, vi 2:35 låter det som ett trasigt tvspel..

jag misstänker en viss kerry king har influerat ditt lirande.. fixa disten o en bakgrund så blir det säkert najs!

Link to comment
Dela på andra sajter

såhär såg den ut när jag köppte den

post-66-1143651870.gif

Vars har du gjort av han som har den runt halsen då? Har du slängt honom tillsammans med plektrumskyddet 😳

..eller är det du? 😆

Det går verkligen undan när du lirar, men gitarrljudet låter lite klent.. Line'ar du in gitarren i ljudkortet genom en mixer eller mickar du upp stärkar'n?

Jag tror också att du skulle behöva ett band med en snabb och hårtslående trummis och en racer-basist för att utvecklas vidare.. finns inget grymmare än att lira i ett tajt band.

p.s Får inte fason på den där MetalJam-grejen jag skulle prova att mixa.

trodde nämligen att mer frekvenser skulle vara kvar på inspelningarna än vad som faktiskt fanns där..

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite grötigt ljud men annars vart det coolt. 🙂

Jag tycker de låter bra, men jag värkar ju vara ensam om de 😉

Lite väl mkt diskant och lite för lite mellanregister. Hade varit kul om man kunde höra bakgrunden du spelar till oxå. 😕

De är intressant att du säger de för jag har inte rört diskanten utan den EQ inställningen jag har är max Mid och basen är ställd på Kl 3 (vet inte hur mycke de är)

Jag lirar inte till nån bakgrunden för jag hadde ingen idé om vad jag skulle spela. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste fråga... Om du inte lirar till någon bakgrund, varför har du lurar? Personligen tycker jag det tar bort typ 75% av känslan när man lirar med lurar. Fullt ös i kontrollrummets monitorer förespråkar jag. 😕

I övrigt har jag svårt att kommentera liret då jag inte lyssnar på/kan/förstår genren.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, vi 2:35 låter det som ett trasigt tvspel..

jag misstänker en viss kerry king har influerat ditt lirande.. fixa disten o en bakgrund så blir det säkert najs!

Jodå han har nog ett finger med på nån hörna 😉 de va tack vare Slayer jag började lyssna på Hårdrock och metal 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

såhär såg den ut när jag köppte den

post-66-1143651870.gif

Vars har du gjort av han som har den runt halsen då? Har du slängt honom tillsammans med plektrumskyddet 😉

..eller är det du? 😉

Det går verkligen undan när du lirar, men gitarrljudet låter lite klent.. Line'ar du in gitarren i ljudkortet genom en mixer eller mickar du upp stärkar'n?

Jag tror också att du skulle behöva ett band med en snabb och hårtslående trummis och en racer-basist för att utvecklas vidare.. finns inget grymmare än att lira i ett tajt band.

p.s Får inte fason på den där MetalJam-grejen jag skulle prova att mixa.

trodde nämligen att mer frekvenser skulle vara kvar på inspelningarna än vad som faktiskt fanns där..

De är jag 🙂 de är en bild från mitt första gig. (Lynxo lirar på stratan) 😄

Jag Line'ar guran genom en mixer, hur ska jag få ljudet att blir mer kraftfullt?

De här med ett band har jag funderat på rätt länge men de har liksom alldrig blivit av av nån konstig anledning 😉

Helt okej, de va ju inget seriöst ändå men tack för att du försökte 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite grötigt ljud men annars vart det coolt. 🙂

Jag tycker de låter bra, men jag värkar ju vara ensam om de 😮

Lite väl mkt diskant och lite för lite mellanregister. Hade varit kul om man kunde höra bakgrunden du spelar till oxå. 😛

De är intressant att du säger de för jag har inte rört diskanten utan den EQ inställningen jag har är max Mid och basen är ställd på Kl 3 (vet inte hur mycke de är)

Jag lirar inte till nån bakgrunden för jag hadde ingen idé om vad jag skulle spela. 😛

Hmm...skumt. 😛😮 Det brukar nämligen låta så när man har fullt med diskant och inget mellanregister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite grötigt ljud men annars vart det coolt. 🙂

Jag tycker de låter bra, men jag värkar ju vara ensam om de 😆

Lite väl mkt diskant och lite för lite mellanregister. Hade varit kul om man kunde höra bakgrunden du spelar till oxå. 😏

De är intressant att du säger de för jag har inte rört diskanten utan den EQ inställningen jag har är max Mid och basen är ställd på Kl 3 (vet inte hur mycke de är)

Jag lirar inte till nån bakgrunden för jag hadde ingen idé om vad jag skulle spela. 😎

Hmm...skumt. 😮🤪 Det brukar nämligen låta så när man har fullt med diskant och inget mellanregister.

jo men de är nog disten som spökar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite grötigt ljud men annars vart det coolt. 🙂

Jag tycker de låter bra, men jag värkar ju vara ensam om de 😳

Lite väl mkt diskant och lite för lite mellanregister. Hade varit kul om man kunde höra bakgrunden du spelar till oxå. 😏

De är intressant att du säger de för jag har inte rört diskanten utan den EQ inställningen jag har är max Mid och basen är ställd på Kl 3 (vet inte hur mycke de är)

Jag lirar inte till nån bakgrunden för jag hadde ingen idé om vad jag skulle spela. 😎

Hmm...skumt. 😮😄 Det brukar nämligen låta så när man har fullt med diskant och inget mellanregister.

jo men de är nog disten som spökar 😄

Jag skulle tro att det beror på att du använder en distpedal rätt in i mixern...för det var väl så du gjorde? Har man ingen högtalare, eller högtalarsimulering, blir det sånt ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...