Jump to content
Annons

Jam video (Metal)


Recommended Posts

...att jag är avundsjuk och inte kan spela gitarr (för du sa "ifall DU hade varit gitarrist").

Börja nu inte ens att säga saker som att jag ska visa hur duktig jag är för er alla bara för att jag gav kritik om hans film i demoinspelningssektionen. Jag finner min kritik helt korrekt och inte alls elak. Helt rak på sak.

Nejdå, jag ska inte säga så. Det var bara att gå in på din sida & lyssna på dina gitarrsolon. Efter att ha hört dem står jag fast vid det jag sa tidigare, då det tydligen inte var taget ur luften.

med tanke på din definition av "kritik", så kan du ju inte ta åt dig av detta. eller?

Säger samma sak till dig som du sa till mig:

"Jag finner min kritik helt korrekt och inte alls elak. Helt rak på sak."

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 114
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det är synd att det inte finns en smiley, i ett tåg, som spårat ut för då skulle jag använt den här. Det hade passat den här tråden just nu. Fast jag tycker diskussionen är rätt kul att läsa... den hade förtjänat en egen tråd. "Måste man ge positiv kritik eller inte?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är synd att det inte finns en smiley, i ett tåg, som spårat ut för då skulle jag använt den här. Det hade passat den här tråden just nu. Fast jag tycker diskussionen är rätt kul att läsa... den hade förtjänat en egen tråd. "Måste man ge positiv kritik eller inte?"

Nej de behöver man inte men ska man ge kritik så tycker jag att de ska vara konstruktiv kritik så man vet hur man ska göra sak och ting bättre i frammtiden.

Tack för alla komentarer och kritik 😠 (även om de inte konstruktivt 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna inte på de avundsjuka killarna här ovan... Klart man måste få visa upp sin talang...om man har nån vill säga.

Jag antar att du syftar på mig och killen som skrev att han tyckte samma som mig men inte ville/vågade säga det. Vad får dig att tror du att vi menade något illa? Jag menade precis som jag skrev att jag inte tycker att det var något särskilt, då han spelar helt ensam utan musik till med ett gitarrljud som får en att vilja stänga av högtalarna.

Det verkar mer som att DU inte klarar av när folk ger kritik som är tänkt att hjälpa folk. För att vissa ska godtag ens kritik så måste man använda sig utav så många smileys man kan efter vart sak man kritiserar så att folk tror att man egentligen inte kritiserar. Förstår du? Alltså att man efter man gett kritik måste göra sig rolig över sig själv så att det man just sagt inte väger så starkt.

Ni som inte håller med mig och är mycket bättre på att debattera kan ju trycka ner mig och mina åsikter ifall ni känner att det tillför er mer status på forumet.

WORD!

Link to comment
Dela på andra sajter

...att jag är avundsjuk och inte kan spela gitarr (för du sa "ifall DU hade varit gitarrist").

Börja nu inte ens att säga saker som att jag ska visa hur duktig jag är för er alla bara för att jag gav kritik om hans film i demoinspelningssektionen. Jag finner min kritik helt korrekt och inte alls elak. Helt rak på sak.

Nejdå, jag ska inte säga så. Det var bara att gå in på din sida & lyssna på dina gitarrsolon. Efter att ha hört dem står jag fast vid det jag sa tidigare, då det tydligen inte var taget ur luften.

med tanke på din definition av "kritik", så kan du ju inte ta åt dig av detta. eller?

Säger samma sak till dig som du sa till mig:

"Jag finner min kritik helt korrekt och inte alls elak. Helt rak på sak."

Även jag gick in o lyssnade!

Förstår inte hur du överhuvudtaget kan jämföra gitarrsolo i punk med metal?

Det bevisar inte så mycket vad man kan.

Var kan man hitta dina solon nånstans (hade varit kul att höra iom att du anser att du har ensamrätt på att besluta vad som är bra eller dåligt)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel: "Ditt gitarrljud suger, gör såhär eller såhär för att få ett bättre sound"

så här skrev jag:

skaffa en förstärkarsimulation o skippa distpedalerna som skriker som om grisbilen krockade med läskbilen..

min mor sa alltid så om min musik när jag bodde hemma..

tycker det är väldigt plastigt annars..

mecka mer med grunderna på det här till en låt ist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kan man hitta dina solon nånstans (hade varit kul att höra iom att du anser att du har ensamrätt på att besluta vad som är bra eller dåligt)?

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel: "Ditt gitarrljud suger, gör såhär eller såhär för att få ett bättre sound"

så här skrev jag:

skaffa en förstärkarsimulation o skippa distpedalerna som skriker som om grisbilen krockade med läskbilen..

min mor sa alltid så om min musik när jag bodde hemma..

tycker det är väldigt plastigt annars..

mecka mer med grunderna på det här till en låt ist.

Bra med konstruktiv kritik, tack 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel: "Ditt gitarrljud suger, gör såhär eller såhär för att få ett bättre sound"

så här skrev jag:

skaffa en förstärkarsimulation o skippa distpedalerna som skriker som om grisbilen krockade med läskbilen..

min mor sa alltid så om min musik när jag bodde hemma..

tycker det är väldigt plastigt annars..

mecka mer med grunderna på det här till en låt ist.

Ja, precis.. det är vad jag skulle kalla för konstruktiv kritik! Även om du gjorde det på ett roligt sätt och med glimten i ögat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Ett exempel: "Ditt gitarrljud suger, gör såhär eller såhär för att få ett bättre sound"

så här skrev jag:

skaffa en förstärkarsimulation o skippa distpedalerna som skriker som om grisbilen krockade med läskbilen..

min mor sa alltid så om min musik när jag bodde hemma..

tycker det är väldigt plastigt annars..

mecka mer med grunderna på det här till en låt ist.

Bra med konstruktiv kritik, tack 😆

Jag tycker att du var finare utan skägg, Christofer.

Eller du kanske ska testa ett sånt där liten manligt Henrik Schyffert-skägg?

Jag fattar ingenting, men jag antar att du spelar gitarr jättebra och jag tycker att Hobbex2004 ska sluta skriva konstigt i tråden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel: "Ditt gitarrljud suger, gör såhär eller såhär för att få ett bättre sound"

så här skrev jag:

skaffa en förstärkarsimulation o skippa distpedalerna som skriker som om grisbilen krockade med läskbilen..

min mor sa alltid så om min musik när jag bodde hemma..

tycker det är väldigt plastigt annars..

mecka mer med grunderna på det här till en låt ist.

Bra med konstruktiv kritik, tack 😆

Jag tycker att du var finare utan skägg, Christofer.

Eller du kanske ska testa ett sånt där liten manligt Henrik Schyffert-skägg?

Jag fattar ingenting, men jag antar att du spelar gitarr jättebra och jag tycker att Hobbex2004 ska sluta skriva konstigt i tråden...

Tack, har kört utan i 13 år och med i 4 och jag är så van vid de att ingen skulle känna igen mig och jag rakade mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kan man hitta dina solon nånstans (hade varit kul att höra iom att du anser att du har ensamrätt på att besluta vad som är bra eller dåligt)?

Vadå ensamrätt??? Jag sa bara vad JAG tyckte om hans solon & hans gitarrspel. Så varför lägger du ord i munnen på mig??

Jag har aldrig påstått att jag är en bra gitarrist. Trots det kan jag bjuda på mig själv. Ett av mina första solon hittar du i Speed Guitar Battle tråden.

Förstår inte hur du överhuvudtaget kan jämföra gitarrsolo i punk med metal?

Det bevisar inte så mycket vad man kan.

Jag har själv spelat både punk & metal (och allt därimellan), så jovisst kan man se en viss tendens!?

Ibland räcker det ju tom bara att se en bild på en person som står & posar med en gitarr för att se om denna kan spela eller inte.

Här är ett exempel, kanske lite överdrivet men man ser ju att hon troligtvis inte kan spela gitarr med tanke på greppet. Även att hon blivit instruerad hur man ska hålla i ett plektrum.

Nåja, jag tror nog att du fattar vad jag försöker säga.

jennajackson.jpg

Jämför med den här bilden:

rj2.jpg

Tog de första bästa bilderna jag hittade.

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Var kan man hitta dina solon nånstans (hade varit kul att höra iom att du anser att du har ensamrätt på att besluta vad som är bra eller dåligt)?

Vadå ensamrätt??? Jag sa bara vad JAG tyckte om hans solon & hans gitarrspel. Så varför lägger du ord i munnen på mig??

Jag har aldrig påstått att jag är en bra gitarrist. Trots det kan jag bjuda på mig själv. Ett av mina första solon hittar du i Speed Guitar Battle tråden.

Förstår inte hur du överhuvudtaget kan jämföra gitarrsolo i punk med metal?

Det bevisar inte så mycket vad man kan.

Jag har själv spelat både punk & metal (och allt därimellan), så jovisst kan man se en viss tendens!?

Ibland räcker det ju tom bara att se en bild på en person som står & posar med en gitarr för att se om denna kan spela eller inte.

Här är ett exempel, kanske lite överdrivet men man ser ju att hon troligtvis inte kan spela gitarr med tanke på greppet. Även att hon blivit instruerad hur man ska hålla i ett plektrum.

Nåja, jag tror nog att du fattar vad jag försöker säga.

jennajackson.jpg

Jämför med den här bilden:

rj2.jpg

Tog de första bästa bilderna jag hittade.

jennajackson.jpg

hon tar ju basen med tummen!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå ensamrätt??? Jag sa bara vad JAG tyckte om hans solon & hans gitarrspel. Så varför lägger du ord i munnen på mig??

Jo du har rätt men eftersom du slängde ur dig att vi var avundsjuka så undrar jag om du tillåter andras åsikter.

Om man skall gå efter din logik så skulle vi vara sämre iom att vi är avundsjuka.

Med exakt samma logik så måste du vara ännu sämre eftersom du blir så enormt impad av det du hör.

Vill tillägga så att det inte missförsås att jag tycker INTE att det Christofer spelar är dåligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå ensamrätt??? Jag sa bara vad JAG tyckte om hans solon & hans gitarrspel. Så varför lägger du ord i munnen på mig??

Jo du har rätt men eftersom du slängde ur dig att vi var avundsjuka så undrar jag om du tillåter andras åsikter.

Om man skall gå efter din logik så skulle vi vara sämre iom att vi är avundsjuka.

Med exakt samma logik så måste du vara ännu sämre eftersom du blir så enormt impad av det du hör.

Vill tillägga så att det inte missförsås att jag tycker INTE att det Christofer spelar är dåligt!

Om man skall gå efter din logik så skulle vi vara sämre iom att vi är avundsjuka.

Nä, det sa jag inte heller... Yngve malmsteen Kanske är avundsjuk på Satriani, för att han råkar ha mer känsla i sitt spel än han, eller vice versa!?? Bara för att man är avundsjuk behöver det inte betyda att man själv är kass, bara att man vill ha ngt som ngn annan har.

Eg var där med "avundsjuk" mer ett skämt, samtidigt som jag ville visa min ståndpunkt i frågan. För om jag nånsin skulle få för mig att spela in mig själv där jag sitter & onanerar (med gitarren bl.a:)) kanske jag vill lägga upp den här. Det får jag alltså inte göra för er?

Jag kan vara lite avundsjuk på dem som är grymt bra på tex gura, eller är bra på att mixa/mastra osv. Utan att för den sakens skull klanka ner på dem. Det tyder ju bara på att jag vill bli bättre och och har högre ambitioner.

Med exakt samma logik så måste du vara ännu sämre eftersom du blir så enormt impad av det du hör.

Med ditt resonemang kan man dra slutsatsen att du tycker att tex djonas är askass på gura, eftersom han åxå gillade onanifilmen!?

Tror nog att de flesta här är ense om att den killen är gitarrkungen på forumet:)

Varför ska det vara så svårt att unna folk saker & ting (jantelagen igen)? Om man inte kan det är det väl bättre att hålla tyst? Det är det jag försökt säga hela tiden medans ni helt sonika kom in på vare sig JAG tål kritik eller inte.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

jennajackson.jpg

Jag skulle gärna villja lära henne att spela 😄🙁:rolleyes:

Hon kan ju redan spela... Jag hade totalt missat det avancerade tum-bas-greppet som ngn påpekade...😄

Sen är hon även kung på att spela flöjt, då hon har spelat det i väldigt många år och har släppt otroligt många videos genom sin karriär.... Skinnflöjt alltså... 😄

För er som inte vet så är det Jenna Jameson på bilden (största porrskådisen i nutid)

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå ensamrätt??? Jag sa bara vad JAG tyckte om hans solon & hans gitarrspel. Så varför lägger du ord i munnen på mig??

Jo du har rätt men eftersom du slängde ur dig att vi var avundsjuka så undrar jag om du tillåter andras åsikter.

Om man skall gå efter din logik så skulle vi vara sämre iom att vi är avundsjuka.

Med exakt samma logik så måste du vara ännu sämre eftersom du blir så enormt impad av det du hör.

Vill tillägga så att det inte missförsås att jag tycker INTE att det Christofer spelar är dåligt!

Om man skall gå efter din logik så skulle vi vara sämre iom att vi är avundsjuka.

Nä, det sa jag inte heller... Yngve malmsteen Kanske är avundsjuk på Satriani, för att han råkar ha mer känsla i sitt spel än han, eller vice versa!?? Bara för att man är avundsjuk behöver det inte betyda att man själv är kass, bara att man vill ha ngt som ngn annan har.

Eg var där med "avundsjuk" mer ett skämt, samtidigt som jag ville visa min ståndpunkt i frågan. För om jag nånsin skulle få för mig att spela in mig själv där jag sitter & onanerar (med gitarren bl.a:)) kanske jag vill lägga upp den här. Det får jag alltså inte göra för er?

Jag kan vara lite avundsjuk på dem som är grymt bra på tex gura, eller är bra på att mixa/mastra osv. Utan att för den sakens skull klanka ner på dem. Det tyder ju bara på att jag vill bli bättre och och har högre ambitioner.

Med exakt samma logik så måste du vara ännu sämre eftersom du blir så enormt impad av det du hör.

Med ditt resonemang kan man dra slutsatsen att du tycker att tex djonas är askass på gura, eftersom han åxå gillade onanifilmen!?

Tror nog att de flesta här är ense om att den killen är gitarrkungen på forumet:)

Varför ska det vara så svårt att unna folk saker & ting (jantelagen igen)? Om man inte kan det är det väl bättre att hålla tyst? Det är det jag försökt säga hela tiden medans ni helt sonika kom in på vare sig JAG tål kritik eller inte.. 😎

Jag är inte avundsjuk på nån om någon är väldigt duktig på någonting så förtjänar de förmodligen det.

Nu så skrev du iofs att "avundsjuk" inlägget var ett skämt, ibland är det svårt att förstå vad som är allvar/skämt när man läser ett skrivet inlägg.

För att visa din ståndpunkt behöver du inte krydda med nedlåtande kommentarer om andra.

Du får förmodligen lägga upp vad du vill här men då får du väl oxå tåla om nån inte gillar det du gör.

Tycker inte att någon har klankat ner på Christofers spel utan endast undrat vad syftet var med att hänvisa till inspelningen.

Tycker inte djonas (eller nån annan heller för den delen) är askass på gura (musik är något som handlar om personlig tycke o smak).

Men än en gång så tillrättarvisar du vårat tycke o smak genom att hävda (i detta fallet) att djonas är bäst på gura på detta forum (hur man nu kan tävla i en sådan kategori).

Har aldrig tyckt om jantelagen (som du hävisar till gång efter annan), brukar bli drabbad av den själv titt som tätt.

Om man bara får säga positiva saker eller hålla tyst som du uppmanar så lär det inte finnas några som helst anledningar till att lägga upp nåt här överhuvudtaget, anledningen är att jag vill ha kritik för att kunna förbättra det som behöver förbättras, är jag hundra nöjd med en låt så finns det bättre ställen att lägga upp sin musik på.

Link to comment
Dela på andra sajter

En vetenskaplig undersökning du gjort HOBBEX2004 om hur man håller en gura på bild avslöjar om man kan spela eller inte! I så fall tycker jag du ska kolla denna SIDA

Tycker du teorin håller fortfarande?

Haha 😎

Vai måste vara askass på gura :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

En vetenskaplig undersökning du gjort HOBBEX2004 om hur man håller en gura på bild avslöjar om man kan spela eller inte! I så fall tycker jag du ska kolla denna SIDA

Tycker du teorin håller fortfarande?

Vai försöker väl knappast posa på den bilden??? Han håller ju bara i gitarrhalsen. Tillskillnad mot Jenna, där det ska se ut som att hon spelar/kan spela gitarr...

Vänd på det, tror du att Vai skulle ta samma "ackord" som Jenna, om han posade med en gitarr för att sedan hamna i tidningen eller på en poster??

vai.jpg

Så, ja, jag tycker fortfarande att min teori håller rätt bra överlag, såvida inte ngn gör sig till vill säga.

Du får förmodligen lägga upp vad du vill här men då får du väl oxå tåla om nån inte gillar det du gör.

Att folk inte gillar det jag gör har jag inga problem med alls. Har tom hänt att folk gillat det jag gjort, där jag själv inte gillat det det minsta (då kan man ju börja undra varför jag gjorde det öht, men det är en annan historia:)). Så it goes both ways så att säga!

Däremot slipper jag gärna frågor som "VARFÖR" jag lagt upp en viss sak, såvida det inte är helt oklart, men så var ju inte fallet i denna tråd direkt.

Det är precis DETTA som denna diskussion handlade om från början, inte om jag tål kritik, eller om Jenna & Vai kan spela gitarr eller inte.

Om man bara får säga positiva saker eller hålla tyst som du uppmanar så lär det inte finnas några som helst anledningar till att lägga upp nåt här överhuvudtaget, anledningen är att jag vill ha kritik för att kunna förbättra det som behöver förbättras, är jag hundra nöjd med en låt så finns det bättre ställen att lägga upp sin musik på.

Men huuuur många ggr ska jag behöva upprepa att jag inte är emot kritik??????

Du får mala på och upprepa det där 1000ggr till om du vill, faktum kvarstår ändå att JAG inte tycker att era kommentarer kan klassas som konstruktiv kritik.

Vi har helt enkelt olika definitioner på vad som är kritik och inte kritik... Ni kommer inte att lyckas övertala mig om annat, samtidigt som jag inte vill övertala er om att tycka annat.

En sak kan vi väl vara ense om; Att vi alla är lite väl diskutionsglada, eller har jävligt tråkigt på jobbet (det sistnämnda passar iaf in på mig) 😆

Nu ska jag åka hem, så ni får fortsätta leka på egen hand.... 😆

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket härj! 😆

Ska tillägga att jag tycker att kombinationen stenansikte/handen rör sig som en iller är jäkligt kul! 😆

Det är mycket roligare att titta på än att enbart lyssna på gitarronani så jag tycker christoffer gjorde allt rätt som la upp en video.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket härj! 😆

Ska tillägga att jag tycker att kombinationen stenansikte/handen rör sig som en iller är jäkligt kul! 😆

Det är mycket roligare att titta på än att enbart lyssna på gitarronani så jag tycker christoffer gjorde allt rätt som la upp en video.

Tack 😆

kul att du gillade de. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken röra de har blivit i den här tråden. 😳

Synd att det blev så här i din tråd.

Jag skall i alla fall sluta upp nu med att försvara mig i din tråd (jag är ju bara avundsjuk 😉😄 )!

Videon är skojig ,det är alltid kul o se vilka folk är i verkligheten, det enda jag ifrågasatte var vad syftet med videon var, vilket iofs kan kvitta nu.

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...