Jump to content
Annons

Varför?


Recommended Posts

Vad har hänt med Studio forum?

Så fort en person skapar en tråd. stavas fel, Har svårt med svenskan, Pratar en annan dialekt så skriver massa andra folk "haha". Rättar order istället för att hjälpa. och helt plötsligt blir tråden en annan tråd

Jag minns förut att det var en liten utlänning som skapad en tråd här och frågade vad dom tycker om hans hemsida. Folk skrev negativa saker. Skrattade för han hade massa stavfel.

Känns som en del håller på så för att leka "Jag är smart" "Jag är född i sverige så jag är bättre än dig, jag kan ren svenska, Inte du din lilla blatte"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker att stämning är bra förutom när det gäller piratkpiering eller de andra ämnerna man ska undvika.

Har inte sett någon utstött förutom en kille som erbjöd sig göra hemsidor men kunde inte lämna en som referens. Och den han hade själv var bara en massa färdiga templates från något program och saknade handkodning. Men sluta med att folk började försvara honom även fast han hota att slå folk på käften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att stämning är bra förutom när det gäller piratkpiering eller de andra ämnerna man ska undvika.

Har inte sett någon utstött förutom en kille som erbjöd sig göra hemsidor men kunde inte lämna en som referens. Och den han hade själv var bara en massa färdiga templates från något program och saknade handkodning. Men sluta med att folk började försvara honom även fast han hota att slå folk på käften.

Ja, den tråden mins vi alla med glimten i ögat. Folk blidde som galna

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att stämning är bra förutom när det gäller piratkpiering eller de andra ämnerna man ska undvika.

Har inte sett någon utstött förutom en kille som erbjöd sig göra hemsidor men kunde inte lämna en som referens. Och den han hade själv var bara en massa färdiga templates från något program och saknade handkodning. Men sluta med att folk började försvara honom även fast han hota att slå folk på käften.

Ja, den tråden mins vi alla med glimten i ögat. Folk blidde som galna

mmm...tycker det säger ganska mycket om stämningen här när personer ställer sig på hans sida även fast han började med hot. Endast för att lugna när folk, som du säger, blidde som galna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att stämning är bra förutom när det gäller piratkpiering eller de andra ämnerna man ska undvika.

Har inte sett någon utstött förutom en kille som erbjöd sig göra hemsidor men kunde inte lämna en som referens. Och den han hade själv var bara en massa färdiga templates från något program och saknade handkodning. Men sluta med att folk började försvara honom även fast han hota att slå folk på käften.

Ja, den tråden mins vi alla med glimten i ögat. Folk blidde som galna

mmm...tycker det säger ganska mycket om stämningen här när personer ställer sig på hans sida även fast han började med hot. Endast för att lugna när folk, som du säger, blidde som galna.

Ja, det var direkta hot om våld, men ändå så skaffade han sig vänner här, lite coolt! byw så har jag inte sett honom sedan den tråden (konstigt va?) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att stämning är bra förutom när det gäller piratkpiering eller de andra ämnerna man ska undvika.

Har inte sett någon utstött förutom en kille som erbjöd sig göra hemsidor men kunde inte lämna en som referens. Och den han hade själv var bara en massa färdiga templates från något program och saknade handkodning. Men sluta med att folk började försvara honom även fast han hota att slå folk på käften.

Ja, den tråden mins vi alla med glimten i ögat. Folk blidde som galna

mmm...tycker det säger ganska mycket om stämningen här när personer ställer sig på hans sida även fast han började med hot. Endast för att lugna när folk, som du säger, blidde som galna.

Ja, det var direkta hot om våld, men ändå så skaffade han sig vänner här, lite coolt! byw så har jag inte sett honom sedan den tråden (konstigt va?) 😛

Vad är byw? 😮

😆

1 exempel.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att stämning är bra förutom när det gäller piratkpiering eller de andra ämnerna man ska undvika.

Har inte sett någon utstött förutom en kille som erbjöd sig göra hemsidor men kunde inte lämna en som referens. Och den han hade själv var bara en massa färdiga templates från något program och saknade handkodning. Men sluta med att folk började försvara honom även fast han hota att slå folk på käften.

Ja, den tråden mins vi alla med glimten i ögat. Folk blidde som galna

mmm...tycker det säger ganska mycket om stämningen här när personer ställer sig på hans sida även fast han började med hot. Endast för att lugna när folk, som du säger, blidde som galna.

Ja, det var direkta hot om våld, men ändå så skaffade han sig vänner här, lite coolt! byw så har jag inte sett honom sedan den tråden (konstigt va?) 😛

Vad är byw? 😮

😆

1 exempel.. 😉

byw = Buy Your Warez 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har hänt med Studio forum?

Så fort en person skapar en tråd. stavas fel, Har svårt med svenskan, Pratar en annan dialekt så skriver massa andra folk "haha". Rättar order istället för att hjälpa. och helt plötsligt blir tråden en annan tråd

Jag minns förut att det var en liten utlänning som skapad en tråd här och frågade vad dom tycker om hans hemsida. Folk skrev negativa saker. Skrattade för han hade massa stavfel.

Känns som en del håller på så för att leka "Jag är smart" "Jag är född i sverige så jag är bättre än dig, jag kan ren svenska, Inte du din lilla blatte"

Kan i viss del hålla med dig..

istället för att hjälpa en snubbe så hänger vissa folk upp sig på stavfel, särskrivningar (eller ska jag skriva sär skrivningar :rolleyes: )

Akta er för Thimmie, han är en riktig särkskrivning/felstavnings freak!

Gud vare med er alla..

Vi skall icke skriva isär något mer...

Enda skillnanden mellan oss musiker och en blondin är väl att hon särar på benen medans vi särar på orden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har hänt med Studio forum?

Så fort en person skapar en tråd. stavas fel, Har svårt med svenskan, Pratar en annan dialekt så skriver massa andra folk "haha". Rättar order istället för att hjälpa. och helt plötsligt blir tråden en annan tråd

Jag minns förut att det var en liten utlänning som skapad en tråd här och frågade vad dom tycker om hans hemsida. Folk skrev negativa saker. Skrattade för han hade massa stavfel.

Känns som en del håller på så för att leka "Jag är smart" "Jag är född i sverige så jag är bättre än dig, jag kan ren svenska, Inte du din lilla blatte"

Mmm. Kanske sant. Och kanske du samtidigt tolkar saker värre än menat bara för att det handlar om sånt som är känsligt för dig. Jag tror många här är trötta på "lunarspråket" och påkekar därför slarvig svenska, men tänker inte på att det kanske har och göra med att den som skriver inte har svenska som modersmål.

Du, å andra sidan, som kanske inte har svenska som modersmål tror det handlar om just det. Jag menar, var fick du "inte du din lilla blatte" ifrån? Hur många sökträffar får du på ordet "blatte" här på forumet? Jo, du hittar en tråd, och där är det ren ironi och har inget med språkfel och göra. Låt gärna bli att vinkla det till rasism.

Men jag håller med dig att vi flippar ofta ut offtopic på alla håll, och det slutar nästan lika ofta i en never ending ältande syjunta med totalt meningslös pajkastning. Eller så fyller den nån mening för vissa. Åsikter och egenskaper ingen vill lyssna på IRL är ju lättare att hävda på nätet. På gott och ont.

Jag tror du gör bäst i att inte ta åt dig, skriv vad du tycker på ditt sätt, och om någon påpekar språket så behöver du inte göra det till ditt problem. Kör på bara. Jag kan också störa mig på grammatisk misshandel, men ärligt talat; det säger förmodligen mer om mig än om den som skrivit det jag stör mig på. 😏

Och hur man än ser det är Internet ett förbannat intressant socialt fenomen. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Hacke har, som så många andra gånger rätt.

Jag har inte alls sett något som helst tecken på racism här på forumet, och jag tänker inte göra ett helhjärtat inlägg i den här debatten förrän exempel läggs fram.

Det jag blir rädd för när jag läser sånt här är att trådskaparen faktiskt kan ha 100% rätt o vi svennar inte sett detta alls, utan kikat förbi det av bara vana. Jag tror inte att fallet är så, men tänk vad sjukt läskigt det vore.

Som sagt, jag vill mer än gärna se exempel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror trådskaparen på något sätt missförstår det mesta som sägs, och tar det för allvarligare än det egentligen är. Kolla bara detta inlägg i en tråd där en ganska städad diskussion pågick hurvida ljudkortet spelade någon roll vid en mixdown.

Hur är det man säger, tonen är rå men hjärtlig? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror trådskaparen på något sätt missförstår det mesta som sägs, och tar det för allvarligare än det egentligen är. Kolla bara detta inlägg i en tråd där en ganska städad diskussion pågick hurvida ljudkortet spelade någon roll vid en mixdown.

Hur är det man säger, tonen är rå men hjärtlig? 😕

Rå men hjärtlös.

Det där inlägget reagerade som synes jag också på. Vem var ond och varför?? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...