Jump to content
Annons

Snabb klubbig remix av Soundborn


Neko

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Lite feta beats (Neko remix)

* ARTIST/GRUPP: Soundborn

* GENRE: Klubb

* LÅTLÄNGD: inte lång

* FORMAT: mp3

* STATUS: Bastardremix

* LÅTLÄNK: Lite tunga beats av Soundborn och nedan min remix

Tog mig friheten att göra en liten bastardremix, helt utan tillstånd. Men jag fyller år i dag så jag tänkte att lite friheter kanske man kunde ta sig. ;D

Kunde inte låta bli att dansa till orginalet, så här kommer något som jag också hoppas kan vända en och anna fot ikväll. Glad sommar på er.

(Kommentera gärna mixen)

lite_feta_beats_neko_version.mp3

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Neko!

Är själv klar med låten nu och skulle gärna vilja ha en längre remix av dig om du har lust 😄

Edit: Säg till om du vill ha något från låten!

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Bastard mix.. tja.. kanske..tänker på Jocke-Bobergs-klippa-sönder-o-samman-stil när jag hör ordet..

det här är nog en Bass-tard mix 😏 fett o mulligt o det blir ett jäkla röj när slingar går igång..

Bra jobbat o Grattis på föllseda'n

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Fan vad big room! Så mycket mes-tech det kan bli utan att det blir mesigt (bra). Känns faktiskt väldigt Heller & Farley! (Så har du försökt låta modern Neko så ber jag om ursäkt)

Soundborns känns mer som en grund och Nekos känns gjuten. Jag vill inte se en remix, jag vill se en collab. O eftersom jag är bäst o alltid får som jag vill så hoppas jag att jag får se en collab.

Bra jobbat! Det enda negativa är att du missat ett D i ID3-tagen 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundborns känns mer som en grund och Nekos känns gjuten. Jag vill inte se en remix, jag vill se en collab. O eftersom jag är bäst o alltid får som jag vill så hoppas jag att jag får se en collab.

Jag håller med!

Är ju klar med låten nu med det är som sagt ingen synth eller nånting med.. enbart beats å bas..

Vad säger du Neko? Testa att leka ihop?

Jag håller dock inte med om att du är bäst Marcus...

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Soundborns känns mer som en grund och Nekos känns gjuten. Jag vill inte se en remix, jag vill se en collab. O eftersom jag är bäst o alltid får som jag vill så hoppas jag att jag får se en collab.

Jag håller med!

Är ju klar med låten nu med det är som sagt ingen synth eller nånting med.. enbart beats å bas..

Vad säger du Neko? Testa att leka ihop?

Jag håller dock inte med om att du är bäst Marcus...

😏

Inte bäst? 😎

Neko: Gör inget ihop med den här tönten! Soundbajs suger! 🙂😄

Förresten: Grattis Neko! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Linus Tackar, det är det jag försöker få till.

Lundin Sant, jag tänkte mest på att jag tog mig friheten att göra den och lägga upp utan att fråga om tillstånd först. Mycket trumloopar är dock kapade från orginalet (man får ju passa på i breaken). Tackar, och födelesedagen var trevlig!

MarcusRombo Miss i id3 taggen ber jag om ursäkt för, och colabs verkar vara min grej. Gör gärna sånt 😳 Och nej, jag försöker inte låta modern, jag försöker göra sånt jag tycker om och är bra på.

Soundborn En colab är inte alls dumt. Skicka filerna så snart du har möjlighet!

hackeman 80's is my thing. Du vet hur det är ;D. Om du tycker denna är 80 ska du höra vad jag pysslade med häromdagen...

Link to comment
Dela på andra sajter

WOAH !

Den basen skojjar man fan inte bort !

Jag tycker det skall vara en sångröst på den också. Har du valmöjligheter på röst tycker jag nog att en riktigt torr tjejröst långt bak i ljudbilden skulle sätta dit ett och annat pepparkorn. Det får inte blir någon löjlig engelsk text om att blommorna faller av när hösten kommer, hitta gärna på ett eget språk så ingen fattar vad det är som sjungs, fokus skall ligga på beatet i sig och inte på rösten.

Det här var ruggigt skönt !

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Tjaba, tjena, hallå!!

Tillbaka efter semestern, och då klämmer du till med en sån här pärla.

Sitter fint, bra sväng. Grymt schysst basslinga. Angående mixen kan jag tycka att den öppna hihaten vid typ 0:50 och 1:30 dominerar lite för mkt, men det är väl mest smak.

Gör en längre version och posta igen 😉

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

oceanic Tackar, skoj att fler tvingas lyssna till den ;D. Soundborn är på semester så vitt jag fattat det. Gör en helt färdig version med slut och allt när han kommer tillbaka. :rolleyes: Tack för gratulationerna!

Nelerion Antar att du gillar basen, tackar för det 😆 Sång... bra fråga. Måste rådfråga Soundborn när han kommer tillbaka. Skoj tanke, får klura lite på det!

starboy Trevlig semester? Jag ska se över den där öppna hihaten och se vad som kan göras. Härligt att du gillar! Längre version kommer!

Danabacken Tackar tackar

Pazo Jag är på! Gött! Mixen funkar väl? Är det ett ja eller nej? ;P

Tackar alla som lyssnat! Härligt att se att folk diggar. Gör mig sugen på att göra mer dunk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag vore techno/trance/house whatever frälst...skulle jag gilla detta och det gör jag nog ändå utan att ha rötterna där och det beror nog på att du lyckas få fram så schyssta ljud och schysst prod och låten i sig funkar trots allt för mig...brukar lyssna för det mesta på alster som läggs ut här i denna genre men brukar sällan komentera då jag inte riktigt går iväg och känner väl att det inte träffar mig direkt...men här var det annorlunda....bra jobbat Neko 🙂🙂

keep it up

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag inte heller är invigd i genren kan jag tycka att det saknas ett dansgolv eller något annat sammanhang där låten skulle komma mer till sin rätt än i mina lurar. Låter dock fett och bra om produktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

karl Tack för den kommentaren! Känns bra att kunna få folk som normalt inte lyssnar på genren att reagera! 🙂

claypool Tackar. Hoppas den kommer ut på dansgolv också! ;D Vi får se.

P-O Hoppas benen sitter kvar på kroppen bara! ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...