Jump to content
Annons

datorköp


mange_andersson

Recommended Posts

Annons

Trodde också nya Intel skulle krossa allt motstånd men Core 2 Duo blev rätt dyra och uppenbarligen har AMD samtidigt lyckats halvera sina priser

samt infört ny energisnål variant, detta i kombination med att AMD´s "icke spel-moderkort" brukar vara billigare(?) blir kanske mest till dött lopp?

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte alls fel på AMD, för 13 lakan kan du ju få en riktigt schyst AMD-dator. Jag känner folk som använder AMD i sina musikdatorer. dessutom, har cubase sx 3.1 stöd för dubbla cpu

Redigerat av Get_On
Link to comment
Dela på andra sajter

tackar tackar! fan vad ni har hjälpt!!! blir nog en sådan som jag fick en spec på, fast med ett annat moderkort!

:rolleyes:

Jo, jag såg nu till och med att den itne hade stöd för sata2 ens, men jagh satte bara ihop lite snabbt, så sånt händer 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Reggaekungen (oregistrerad)

Fan, för 11 papp får du en great beg g4 som håller bättre för musik skapande....om det nu är det du ska hålla på med !!!!!!!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, för 11 papp får du en great beg g4 som håller bättre för musik skapande....om det nu är det du ska hålla på med !!!!!!!! 😉

Men varför köpa p4? de funkar inte bättre tll musik än något annat. *de är dyra, blir varma, och presterar oftast lite sämre än AMD. Intel har ju klasats som någon "kontorsråtta", javisst, så är det också. Men betyder det att AMD skulle vara sämre? absolut inte, man får mer för pengrna..

Och.... om man ska spendera så mycket, tycker jag att det är lite dummt att köpa begagnat (om man inte hittar nåt superklipp)

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha gluttat på chilone´s bifogade benchmark var det väl knappast ngn tvekan, Core 2 Duo E6600 är det som gäller om man kan vänta,

annars AMD idag!

Japp .. jag tänker också uppdatera lite .. men efter allt som hänt nu i veckorna så tänker jag avvakta .. en E6600 för 3000:- verkar lovande ..

Visst har AMD sänkt priserna .. en AMD Athlon 64 X2 5000+ ska ju också kosta ca 3000:- nu .. men en E6600 verkar ju piska X2 5000+!!

kolla in THG för mer benchmarks där man även kan se E6600 vs. X2 5000+

http://www.tomshardware.se/processorer/20060717/index.html

känns som man kommer få otroligt mycket mer processor för pengarna i september/oktober än vad man får nu (oavsett tillverkare)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på vilket program du kör också. Utan stöd för två eller fyra kärnor är det inte så stor vits med cool ny Intelprocessor. AMD däremot har redan inbyggt stöd för att emulera en kärna om dina program bara klarar det. Finns inbyggt i de nya de säljer på nya sockeln, men man behöver uppdatera bios och windows. Då bör man kunna dra nytta av senaste processorn med flera kärnor även om man kör på program som inte är helt färdiga för de nya datorerna.

Bara en tanke. Mer info hittar du bla på IDG eller tillverkarnas sidor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
pme (oregistrerad)

Ingen av benchmarken som har nämnts kör 64-bitars appar på 64 bitars os.

För att kunna nyttja mer än 4 gb så måste man köra 64 bitars. Kör man syntar i sin dator så vill man förmodligen inte vara begränsad av 4 GB, och i vista kommer 64 bitars att vara mainstream, och förhoppingvis öven cubase/sonar. Logic är väl redan 64 bitars?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...